وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

جدیدترین عامل تاثیرگذار در تایید ویزا!!!

عالی نیوز به نقل از سیمرغ: وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌خواهد هنگام بررسی تقاضانامه‌ی ویزا، پست‌های فرد در شبکه‌های اجتماعی را هم در نظر بگیرد.

تاثیر پست های شبکه های اجتماعی در ویزا!

*وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌خواهد هنگام بررسی تقاضانامه‌ی ویزا، پست‌های فرد در شبکه‌های اجتماعی را هم در نظر بگیرد.براساس خبری که در وال استریت ژورنال منتشر شده، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده‌ی آمریکا روی برنامه‌ی جدیدی برای بررسی ویزا کار می‌کند. این سازمان می‌خواهد هنگام بررسی درخواست ویزای افراد، فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی را هم مورد بررسی قرار دهد. اما جزییات این برنامه شفاف نیست. وال استریت ژورنال این تصمیم را در راستای تمرکز جدید این وزارت‌خانه بر رسانه‌های اجتماعی می‌داند. این سازمان، تاکنون طبق روال عادی در پروسه‌ی تایید تقاضانامه‌ی ویزا فقط بر سوابق قانونی افراد تمرکز کرده است.

این تصمیم در واکنش به سانحه‌ی تیراندازی که چند هفته پیش در ایالت سن فرانسیسکو 14 کشته بر جای گذاشت، گرفته شد. یکی از این مهاجمان با ویزا و کاملا قانونی وارد این کشور شده بود. اما پس از اینکه سابقه و فعالیت‌های اجتماعی او مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که او در شبکه‌های اجتماعی علنا از فعالیت‌های خشونت‌آمیز حمایت می‌کرد. این موضوع مقامان و مسوولان امنیتی آمریکا را بر آن داشت که از این به بعد پست‌های متقاضیان ویزا را در رسانه‌های اجتماعی چک کنند.

این اولین باری نیست که یک تروریست در شبکه‌های اجتماعی علنا حمایت‌اش را از خشونت و تروریسم نشان می‌دهد. مواردی بوده که بعضی از تروریست‌ها خیلی راحت در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سلاح‌های جنگی‌شان گذاشته و اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با استفاده از آن حمله کنند. در هر صورت، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، به همان اندازه‌ی سوابق قانونی فرد اهمیت دارد. حرکت هوشمندانه برای مقامان امنیتی کشورها این است که برای تایید تقاضانامه‌ی ویزا این موارد را در نظر بگیرند تا بتوانند شناخت بهتری از نوع شخصیت و باورهای فرد به دست بیاورند. چرا که ممکن است فردی علیرغم تضاد و دشمنی آشکار و افراطی‌ای که با سیستم یک کشور دارد، به راحتی بتواند با هدف ایجاد اغتشاش وارد آن کشور شود.

 

منبع: مجله دیجی کالا/ برترین ها

*زهرا غلامی:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی