وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
عالی نیوز به نقل از گزارش گروه سلامت بولتن نیوز:قبل از تهیه ماسک های حنا به نکات زیر توجه داشته باشید:
برای درست کردن انواع ماسک حنا و نگهداری این ماسک ها از ظروف فلزی به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا فلزات می توانند با این ماسک ها واکنش شیمیایی دهند.اگر تا به حال از حنا استفاده نکرده اید و نگران حساسیت داشتن به این ماده هستید، مقدار کمی از حنا را در پشت گوش در امتداد خط موها قرار دهید. اگر بعد از 24 ساعت واکنش حساسیتی نظیر قرمزی پوست را مشاهده نکردید با خیال راحت از این ماسکها استفاده کنید.
شما همچنین می توانید میزان رنگ دهی( یعنی اینکه چه تاثیری بر رنگ موهایتان دارد) این ماسکها را با استفاده از تست تار مو تعیین کنید. برای این کار مقداری از تار موهایتان را که معمولا روی شانه یا برس باقی می ماند را برداشته و مقداری از ماسک را به آن اضافه کنید و بعد تاثیر آن را بر روی رنگ موهایتان مشاهده کنید. بدیهی ست هرچه حنا زمان بیشتری بر روی موها بماند، موها رنگ بیشتری به خود خواهند گرفت.اگر موهایتان را با رنگ های شیمیایی رنگ کرده اید و موهایتان هنوز رنگ دارد از حنا استفاده نکنید.میزان استفاده از حنا و آب به میزان بلندی موهایتان بستگی دارد، بطور کلی غلظت این ماسک ها بایستی همانند ماست باشد.
سعی کنید با استفاده از یک پنبه کمی روغن زیتون را دور خط رویشی موها در پیشانی و پشت گوش بمالید تا پوستتان رنگ نگیرد.

1.ماسک مو حنا با روغن برای رشد موها
ماسک مو حنا با روغن برای رشد بهتر موها
حنا می تواند به همراه روغنهای گیاهی به کار برده شده و از ریزش مو، سفیدی مو و تاثیر آلودگی بر مو جلوگیری کند.
مواد لازم:
پودر حنا: 5 فنجان
روغن کنجد: 250 گرم
طرز تهیه: روغن کنجد را روی حرارت بگذارید تا گرم شود، سپس پودر حنا را به آن اضافه کرده و بگذارید 5 تا 6 دقیقه بجوشد. اجازه دهید مخلوط حاصل خنک شود و سپس به موها و پوست سر بمالید( از ریشه موها تا نوک موها را آغشته سازید) و مابقی ماسک را در ظرف پلاستیکی دربسته ای برای استفاده های بعدی نگهداری کنید. حتما این ماسک روغنی را 2 تا 3 بار در هفته و به مدت 2 ماه استفاده کنید.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
2.ماسک موی حالت دهنده و نرم کننده حنا
ماسک موی حالت دهنده و نرم کننده حنا
حنا با اضافه کردن ترکیبات ذیل، همچنین می تواند به عنوان یک حالت دهنده و نرم کننده طبیعی مو ، مورد استفاده قرار گیرد.
مواد لازم:
پودر حنا: 2 فنجان
پودر انگور فرنگی هندی یا آملا: 1 فنجان
پودر گل ختمی: 2 قاشق غذاخوری
پودر تخم شنبلیله: 2 قاشق غذاخوری
پودر پوست پرتقال خشک شده: 1 قاشق غذاخوری
کشک: مقداری
طرز تهیه:
یک تا دو ساعت قبل از استفاده از این ماسک ، همه مواد نامبرده را با مقدار کافی کشک مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید. بعد از گذشت 1 تا 2 ساعت ماسک را به پوست سر و موها از ریشه تا نوک موها مالیده و با یک کلاه پلاستیکی یا پوشش پلاستیکی دیگری موهایتان را پوشانده و بگذارید تا 1 ساعت بماند ، سپس موهایتان را شستشو دهید.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
3.ماسک حنا برای درمان شوره سر
روشهای بسیار خوبی برای مقابله با شوره سر با استفاده از حنا وجود دارد. یکی از بهترین روشها استفاده از تخم شنبلیله و لیمو ترش به همراه حنا می باشد.
مواد لازم:
تخم شنبلیله: 1 فنجان
کشک: 2 فنجان
پودر حنا: 1 فنجان
لیمو ترش: 1 عدد
طرز تهیه:
یک شب قبل تخم شنبلیله را داخل کشک ریخته و بگذارید تا صبح خیس بخورد.روز بعد مخلوط را در داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی له کنید و پودر حنا را به آن اضافه کنید و در آخر آب لیمو ترش را به آن بیافزایید و ماسک را بطور کامل به پوست سر بمالید. موهایتان را بعد از 45 دقیقه بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. شما به آرامی می توانید کاهش شوره ها مشاهده کنید. موهایتان را تنها با آب سرد شستشو دهید و بعد از استفاده از این ماسک موهایتان را شامپو نزنید. روز بعد از استفاده این ماسک موهایتان را با شامپو بشویید و سعی کنید از شامپویی ملایم استفاده کنید.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
4.ماسک حنا مخصوص درمان ریزش مو
دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. با استفاده از این ماسک می توانید ریزش موی خود را بطور کامل متوقف سازید.
مواد لازم:
پودر انگور فرنگی هندی: 1 فنجان
پودر حنا: 3 قاشق غذاخوری
پودر تخم شنبلیله: 2 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ: 1 عدد
لیمو ترش: 1 عدد
طرز تهیه:
1 ساعت قبل از استفاده این ماسک بایستی آن را تهیه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و بطور کامل روی پوست سر و موها بمالید و بگذارید تا 45 دقیقه بماند. سپس موها را شستشو دهید. این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید. در 6 هفته شما تغییری اساسی و موثر را در ریزش موهایتان مشاهده خواهید کرد.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا

5.ماسک حنا برای رنگ کردن و نرم کردن موها
این ماسک مو می تواند برای رنگ کردن موها نیز مورد استفاده قرار گیرد و همزمان با آن دارای اثر نرم کنندگی باشد. برای رنگ گرفتن کامل موها بایستی این ماسک را به مدت چندین ساعت بگذارید تا روی موهایتان باقی بماند.
مواد لازم:
پودر حنا
آب لیمو ترش تازه: چند قطره
دمنوش چای سبز
تخم مرغ: 1 عدد
ماست: 2 قاشق غذاخوری
روغن اسطوخودوس: 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
اگر می خواهید این ماسک را برای حالت دهی یا نرم کردن موها به کار ببرید بهتر است حنا را با مقداری آب در شب قبل بخیسانید و بگذارید تا صبح بماند .اگر می خواهید این ماسک را برای رنگ کردن موها استفاده کنید، بهتر است که حنا را به جای آب داخل دمنوش چای سبز صاف شده یا چای سیاه بخیسانید و بگذارید تا صبح بماند. سپس در صبح روز بعد چند قطره لیمو ترش تازه را به آن افزوده و مخلوط حاصل را بر روی موها و کف سر بمالید. افزودن لیمو ترش باعث درخشان و براق شدن موهایتان می گردد. شما می توانید یک عدد تخم مرغ را برای حالت دهی بیشتر موها به این ماسک اضافه کنید. اگر بوی تخم مرغ شما را اذیت می کند می توانید 2 قاشق غذاخوری ماست یا روغن اسطوخودوس به این ماسک بیافزایید.
می توانید با استفاده از یک برس مخصوص رنگ این ماسک را روی کل موهایتان بمالید. اگر می خواهید رنگ موهایتان پر رنگ و قوی شود بگذارید تا این ماسک 1 ساعت روی موهایتان بماند. این ماسک باعث افزایش حجم موها شده و رشد موها را تسریع می کند درحالیکه باعث نرم شدن موها نیز می گردد.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
6.ماسک مو حنا برای درمان ریزش مو و رشد موها
این ماسک مو برای درمان ریزش مو و رشد بهتر موها بسیار مناسب می باشد.
مواد لازم:
روغن خردل: 200 سی سی
برگ حنا: 3 تا 4 عدد
کشک تازه یا آب لیمو ترش : کمی
طرز تهیه:
روغن خردل را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا به همراه برگهای حنا بجوشد، طوری که برگهای حنا نیز به همراه روغن به جوش آیند و عصاره آنها در بیاید. سپس بگذارید تا در دمای اتاق خنک شده و آن را در یک شیشه با درب محکم نگهداری کنید. این روغن را طبق یک عادت منظم به دلخواه بر روی پوست سرتان بمالید. این روغن رشد موها را بهبود داده و ریزش مو را کاهش می دهد. هر زمان که خواستید می توانید به مقداری از این روغن کمی کشک یا آب لیمو ترش برای تاثیر بیشتر اضافه کنید ولی توجه داشته باشید که در صورت اضافه کردن این ترکیبات بگذارید تا ماسک 1 ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس موهایتان را بشویید.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا
7.ماسک مو حنا برای درمان خارش پوست سر و شوره سر
اگر می خواهید از شر مشکلات مربوط به پوست کف سر نظیر خارش پوست سر، شوره سر یا خشک بودن پوست سر خلاص شوید حتما این ماسک مو را استفاده کنید. اگر شما بطور مرتب از حنا استفاده می کنید مطمئن باشید که حنا شوره سرتان را بطور کامل از بین برده و اجازه برگشت دوباره آن را نمی دهد.
مواد لازم:
تخم شنبلیله: نصف فنجان
روغن خردل: به مقدار لازم
پودر حنا: به مقدار لازم
طرز تهیه:
نصف فنجان تخم شنبلیله را در مقداری آب بخیسانید و بگذارید شب تا صبح بماند، سپس در صبح روز بعد آن را از آب خارج کرده و له کنید تا بصورت خمیر درآید. سپس مقدار مناسبی پودر حنا و روغن خردل را به این خمیر بیافزایید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیری قابل پخش حاصل شود. خمیر حاصله را روی کف سر بطور کامل بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند. موهایتان را شستشو داده و طبق روال معمول به آن شامپو یا نرم کننده بزنید.
این ماسک را حداقل هر 15 روز یک بار استفاده کنید تا پوست سر و موهایی سالم داشته باشید. برای گرفتن نتیجه سریع تر بهتر است این ماسک را هفته ای یک بار و به مدت 4 هفته استفاده کنید.
حنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حناحنا و تاثیر اعجازانگیز آن بر مو: راه حل همه مشکلات مو با ماسک حنا

نظرات (۱)


سلام خیلی وبلاگ زیبایی دارید، خیلی لذت بردم از وبلاگتون، اگه دوست داشتید خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم
پرتال تبادل لینک رایگان ما دارای رنک 4 گوگل و بیش از 12000 بازدید است، به آسانی لینک خودتون را ثبت کنید و رتبه گوگل و بازدید وبلاگ خودتون را افزایش بدید
http://www.turister.biz/links

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی