وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

بعضی ها به آسانی دروغ می گویند و به آسانی اختلاف بین مردم می اندازند 

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: باید سعی کرد مشکلات نظام را حتی با امر به معروف و نهی از منکر و راهنمایی و ارشاد برطرف کرد وآتش روشن شده را خاموش و از سخنان بیجا پرهیز کرد.

به گزارش جماران، این مرجع تقلید بعد ازظهر امروز در درس اخلاق هفتگی خود در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه خداوند متعال سرمایه انسان را خلق و اخلاق نیکو معرفی کرده است؛ اظهار داشت: قرآن فرموده است: « سوگند به جان آدمی کسی که جان آفرید و جان مستمر خلق کرد». خدا روح را مستمر خلق کرده است و انسان با صحیفه نوشته شده خلق شده است و آنچه که برای بشر لازم بود به عنوان قانون اساسی خدا در درون جان آدمی نوشته و جای داده است.

او خاطرنشان ساخت: اولین وظیفه انسان این است که صحیفه دل را مطالعه کند و وظیفه بعدی او این است که آنچه در کتاب ها  می خواند در کنار این صحیفه قلب قرار دهد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: وظیفه بعدی این است که اگر آنچه را که در خارج از قلب و در کتابها مطالعه کرد با آنچه خدا در صحیفه قلب او با عنوان قانون اساسی نوشته، مطابق دید، آنها را بگیرد و در زندگی خود بکار ببندند و گرنه اگر مطابقت نداشت آن مطالب را دور بیندازد.

او ادامه داد: قرآن درونی که خدا در نهان آدمی قرار داده و از آن به عنوان صحف قلب یاد می شود همانا او حق است، کذب در او راه ندارد چون قرآن نه کم دارد و نه زیاد و عین وحی است که برقلب پیامبر نازل شده است و خدا هم اهل فراموشی و کار سهو نیست اما آنچه آدمی در بیرون قلب می نگرد صدق و کذب و حق و باطل در آن راه دارد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: خدای عالم فطرت و اعضاء و جوارح را هم این گونه آفرید که از روز اول حق است و خلافی در آن نیست؛ این وظیفه روزانه آدمی است که هر روز آنچه را می شنود به قلب خود ارجاع دهد تا درستی یا نادرستی او مشخص شود تا گرفتار جهل عقلی و عملی و انحراف نشود.

آیت الله جوادی آملی در ادمه به ایام الله دهه فجر و فداکاری جوانان این تحت هدایت امام راحل اشاره کرد و گفت: همه ما بر سر سفره شهدا و امام نشسته ایم و قرآن فرموده بعضی کارهای خیر به آسانی انجام  می گیرد و در مقابل هم فرموده کار بد به سختی صورت می گیرد و این جوانان کار بزرگی کردند و جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند و شربت شهادت را به آسانی نوشیدند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در نظام مقدس اسلامی هم اگر کسی خواست کار خیری انجام دهد درب بهشت باز است یعنی در نظام اسلامی عمل  به فریضه حجاب کار آسانی است و حفظ آن هم آسان درحالیکه در زمان طاغوت این عمل کار سختی بود.

او ادامه داد: بعضی ها به آسانی دروغ می گویند و به آسانی اختلاف بین مردم می اندازند و با سخنان خود آتش خاموش شده را فوت می کنند تا از درون روشن شود درحالیکه این دهان برای انجام کار خیر خلق شده نه آتش درست کردن.

آیت الله جوادی آملی خاطر نشان ساخت: اگر کسی در خدمت قرآن باشد یقینا در خدمت اسلام خواهد بود و برای اعتلای اسلام و دین حتی جان خود را به آسانی خواهد داد.

او به راهپیمایی۲۲ بهمن ماه و حضور در انتخابات هم اشاره کرد و گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲  بهمن ماه و انتخابات قدردانی از خون و زحمات شهدا و امام شهداء است و همه وظیفه دارند با حضور با شکوه خود دشمن را از اهداف خود مایوس کنند و نگذاریم دشمن خوشحال شود و نظام آسیب ببیند بلکه هر کاری که از دست هر کسی برای تقویت و خدمت به نظام بر می آید باید انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه در راهپیمایی ۲۲  بهمن ماه و انتخابات شرکت کنند و انتخاب اصلح داشته باشند و هر طوری است باید سعی کرد مشکلات نظام را حتی با امر به معروف و نهی از منکر و راهنمایی و ارشاد برطرف کرد وآتش روشن شده را خاموش و از سخنان بیجا پرهیز کرد.

او ادامه داد: این قدرت و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی که همه شاهد آن هستیم از برکت اسلام و خون شهدا و امام شهدا است و اینها چیز کمی نیست در گذشته همه دیدند این گونه نبود؛ غرب امیرانه دستور می داد ولی این قدرت باعث شد ما شجاعانه در مقابل دشمن قدار بایستیم و بر عهد خود وفا کنیم .

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: در گذشته بعضی از این فرصت استفاده می کردند و با وضو در راهپیماییها و انتخابات شرکت می کردند و قدم بر می داشتند و با این نوع اعمال خود موجب به ثمر نشستن انقلاب شدند.

او تاکید کرد: این که نظام قطع نامه را بعد از جنگ بپذیرد و در جنگ عراق علیه کویت همراه غرب نشود این اقتدار و عزت است این همان آبروی اسلام و دین است.


منبع: شفقنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی