وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

بررسی ها نشان می دهد سال گذشتنه تنها در کشتارگاه های کشور ۳۷۷ هزار تن گوشت تولید شده است.

عالی بنیوز به نقل از عصر بانک ؛ گزارش مرکزآمار نشان می دهد سال گذشته 7 هزار و 450 گوسفند ذبح شده که همگی آنها 138 هزار تن گوشت تولید کرده اند. تنها در استان تهران هم 26 هزار تن گوشت گوسفندی مصرف شده است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعداد لاشه های قابل مصرف بز و بزغاله ذبح شده هم به عدد 2206 هزار لاشه به وزن 33 هزار تن رسیده است. براین اساس اصفهانی ها با 602 هزار لاشه به وزن 8 هزار تن بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

 

تعداد لاشه های قابل مصرف گاو و گوساله ذبح شده در سال گذشته 1035 هزار لاشه به وزن 198 هزار تن اعلام شده است. از این میزان استان تهران با 198 هزار لاشه به وزن 32 هزار تن بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

 

تعداد لاشه های قابل مصرف گاومیش و بچه گاومیش ذبح شده نیز براساس گزارش مرکز آمار 20 هزار لاشه  به وزن 3 هزار تن اعلام شده است. استان خوزستان با 7 هزار لاشه به وزن 1 هزار تن بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

 

همچنین براساس این گزارش تعداد لاشه های قابل مصرف شتر و بچه شتر ذبح شده 24 هزار لاشه به وزن 5 هزار تن بوده که بیشترین تعداد از مصرف این نوع گوشت به استان یزد با 8 هزار لاشه ذبح شده به وزن 2 هزار تن اختصاص دارد.

 

گزارش مرکز آمار نشان می دهد متوسط وزن یک لاشه گوسفند و بره 18.5 کیلوگرم، بز و بزغاله 14.9 کیلوگرم، گاو گوساله 191.02 کیلوگرم، گاومیش و بچه میش 166.21 کیلوگرم و شتر و بچه شتر 208.11 کیلوگرم بوده است.

 

گزارش مرکز آمار تایید می کند میزان گشتار دام در سال 92 در قیاس با سال 91 کاهش قابل توجهی داشته است. همچنین این گزارش نشان می دهد میزان تولید گوشت در گشتارگاه های کشور حداقل به میزان 9 درصد کاهش را تجربه کرده است.

بررسی ها نشان می دهد همزمان با افزایش میزبان کسری بودجه خانوارهای ایرانی در سال 91 و 92 میزان مصرف کالاهای اساسی نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. با کاهش تورم رسمی کشور به عدد 23 درصد دولت امیدوار شده تا میزان سرانه مصرف خانوارهای شهری نیز به حدود قبل از سال 1389 بازگردد.

 

مرکز آمار در گزارش کارشناسی خود اعلام کرده که دلایلی مانند افزایش قیمت گوشت گاو و گوساله، افزایش مصرف گوشت های منجمد وارداتی و افزایش مصرف گوشت سفید دلیل اصلی کاهش مصرف گوشت قرمز بوده است.