وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

فواید کلسترول بد LDL

 

طبق یافته اخیر محققان، افراد مسن دارای سطح بالای کلسترول بد یا LDL عمر طولانی خواهند داشت و حتی گاهی طولانی تر از همسن و سال های خود که میزان LDLشان پایین است، زندگی می کنند.

فواید کلسترول بد LDL

عالی نیوز به نقل از سیمرغ: تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی استادی از دانشگاه ساوت فلوریدا به تحلیل مطالعات گذشته مربوط به این نظریه که کلسترول بالا با خطر مرگ مرتبط است و شامل بیش از ۶۸ هزار شرکت کننده بالای ۶۰ سال بود، پرداختند.

دیوید دایموند، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این تحلیل بر نقش کلسترول موسوم به کلسترول بد بر بیماری های قلبی پرداختیم.»

وی در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم در چندین مطالعه نه تنها عدم رابطه بین کلسترول LDL و خطر مرگ گزارش شده است، بلکه اکثر افراد در این مطالعات رابطه معکوس را نشان داده اند، یعنی اینکه LDL بالاتر در بین افراد مسن غالبا با عمر طولانی تر مرتبط بوده است

به گفته این تیم تحقیق، ممکن است کلسترول بالا نقش حفاظتی در مقابل بیماری های متداول در پیری داشته باشد. به عنوان مثال، میزان بالای کلسترول با نرخ پایین تر اختلالات عصبی نظیر بیماری های پارکینسون و آلزایمر مرتبط است.

در برخی مطالعات دیگر هم به نقش حفاظتی کلسترل LDL بالا در مقابل برخی بیماری های کشنده نظیر سرطان و بیماری های عفونی اشاره شده و حتی ممکن است کلسترول LDL پایین فرد را در معرض افزایش ابتلا به این بیماری ها قرار دهد.


عالی نیوز
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:mehrnews.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی