وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

حجاب

عبور از کوچه‌ها و خیابان‌ها سخت شده است، رنگ‌ها و مدل‌های متفاوت، روسری‌های به نصفه رسیده، مانتوهای تنگ، صورت‎های آرایش شده، موهای رنگ شده، شلوارهای اسپرت و ... به قدری زیاد شده است که زنان چادری در بینشان انگشت شمار است، با خودم سوال کردم چرا در کشوری که به اسم اسلام مزین است و جوانان پاک و مومن با خونشان آن را به دست آورده‌اند، زنان و دخترانش به چنین سبکی لباس می‌پوشند؟ دخترانی که خود را مسلمان می‌نامند و به پیامبر و اهل بیتش عشق می‌ورزند چرا در حجاب و پوشش به دستورات قرآن و پیامبر و اهل بیت عمل نمی‌کنند؟ چرا به وصیت نامه شهیدان که تا آخرین لحظه حجاب را فریاد می‌زدند بی تفاوت هستند؟

عوامل گسترش بی حجابی:

1: جهل و نادانی:
در واقع بسیارى از مشکلات و مصائب اجتماعى، از جهل و نادانی افراد سرچشمه‏ می‌گیرد، برخی بدون این که به عواقب و آثار بد حجابی در خود و جامعه توجه‌ای کرده باشند و درباره آن مطالعه‌ای نموده باشند با لباس‌های چسبنده و نازک و موهای رنک گرده و پریشان پای در کوچه و خیابان می‌گذارند و مقدمات گناه هزاران نفر را فراهم می‌سازند، در حالی که به این گناه بزرگ واقف نیستند. همان گونه که حضرت لوط یکی از علل انحراف قوم حضرت خویش به سمت همجنس بازی را جهالت آنان می‌دانست، خداوند این آسیب شناسی حضرت لوط را تایید کرده و در قرآن کریم می‌فرماید:
«أَ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ [نمل/55] آیا شما به جاى زنان، از روى شهوت به سراغ مردان مى‏‌روید؟! شما قومى نادانید!».
حضرت علی (علیه‌السلام) نیز  جهالت را مرکز و هسته تشکیل دهنده همه گناهان و نافرمانی‌های فردی و اجتماعی می‌داند و در سختنی زیبا و گهربار می‌فرماید:
«جهل مرکز زشتى است، جهل ریشه و پایه زشتى است، جهل موجب تباهى معاد انسان است».[1]

2: پیروی از هوای نفس:
در وجود هر انسانی دشمنی قوی وجود دارد که او را به سمت اعمال ممنوع وسوسه می‌کند که هوای نفس نام دارد، اما قدرت عقل آنقدر زیاد است که بتواند در مقابل این دشمن خطرناک مقابله کند، به شرط این که خود شخص خواهان این مبارزه طاقت فرسا باشد، بسیاری از دختران از این قوه عاقله استفاده نموده و در سرما و گرما با چادر مشکی‌شان در مقابل هوای نفس می‌ایستند و بدین وسیله گرمای جهنم را از خود دور می‌سازند، ولی برخی دیگر تسلیم خواهش‌های نفسانی شده و چادر از سر بر می‌دارند و روز به روز به اعماق این لجن‌زار بیشتر فرو می‌روند که عقب رفتن روسری‌ها و آرایش‌های غلیظ و شلوارهای تنگ و تحریک کننده از نشانه‌های غرق شدن آنان است، خداوند سبحان نیز فرو رفتن در گناهان را نتیجه تبعیت از هوای نفس می‌داند و می‌فرماید:
«وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوى‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ [ص/26] از هواى نفس پیروى مکن که تو را از راه خدا منحرف سازد کسانى که از راه خدا گمراه شوند، عذاب شدیدى بخاطر فراموش کردن روز حساب دارند».
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز هوای نفس را دشمنی خطرناک برای بشریت معرفی کرده و در سخنی حکیمانه می‌فرماید:
«دشمن‌ترین دشمنان تو، همانا نفس امّاره بالسّوء توست که در میان دو پهلوى تو قرار دارد».[2]

3: غرب زدگی:
این تفکر که غربی‌ها تمام فکر و ذکرشان را روی پیشرفت گذاشته و کاری به نوع لباس و روابط زن و مرد و ...ندارند و ما هنوز درگیر امر و نهی در خصوص لباس و چادر هستیم، و علت عقب افتادگی را در این امور دانستن، به معنای مبتلا شدن به ویروس خطرناک غرب زدگی است که به تعبیر امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) از زلزله زدگی هم بدتر و زیان بارتر است، امام می‌فرماید:
«آقا، امروز مملکت ما غرب زده است که از زلزله زده بدتر است. امروز بعضی از اشخاص در این مملکت می‌خواهند نگذارند اسلام تحقق پیدا بکند... الآن ما زلزله زده هستیم، غرب زده هستیم، همه باید دست به هم بدهیم و این راه را تا اینجا که آمدیم، باقیش هم برویم».[3]
و حضرت در سخن دیگری می‌فرماید:
«بسیاری از چیزهایی که درست کرده‌اند، برضد انسانیت درست کرده‌اند، این غرب است که دارد اساس اخلاق انسانی را از بین می‌برد، این غرب است که دارد شخصیت انسانیت را از بین می‌برد و ما خیال می‌کنیم که غرب همه چیز دارد، حالا که غرب اتومبیل درست کرد، پس باید غرب همه چیز داشته باشد».[4]
به خاطر همین خطرات زیاد است که در روایات بسیاری هشدار داده شده است که مسلمانان به شکل دشمنان خدا که امروزه آمریکای جنایت کار و اسرایئل غاصب و حکومت‌های وابسته به آنان است، در نیایند و لباس آنان را نپوشند، چرا که پوشیدن لباس به سبک آنان در تفکر انسان تاثیر گذاشته و شخص پس از مدتی یکی از آنان خواهد شد و در خدمت اهداف غرب تلاش خواهد کرد، خداوند عزّوجل به پیامبرى از پیامبرانش وحى فرمود که به مؤمنین بگو:
«لباس دشمنان من را نپوشید و طعام دشمنانم را تناول نکنید و راه دشمنان مرا طى نکنید، که اگر چنین کنید شما نیز دشمن من خواهید شد همان طورى که آنها دشمن من هستند».[5]

4: مد گرایی و خود نمایی:
بسیاری از زنان می‌دانند که حجاب دستوری الهی است و فواید بسیار دارد اما گرفتار چشم و نگاه و زبان دیگران هستند، یعنی تمام سعی و تلاششان را می‌کنند تا مدهای موجود را عملیاتی کنند و بدین وسیله مورد ستایش افراد شهوت پرست قرار بگیرند، و از این که مخالف دستور خدا اقدام می‌کنند باکی ندارند. امروزه تبیعت از مد و آرایش، جلوه‌گری و خود نمایی از جمله خواسته‌های هوس بازان و شیطان صفتان می‌باشد که از جهتی موجب فروش کالاهای آرایشیان می‌شود و از جهتی دیگر هم هوی نفسشان ارضاء می‌گردد، در حالی که خداوند زن را از هر گونه خود نمایی و جلوه‌گری نهی نموده و می‌فرماید:
«وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏ [احزاب/33] در خانه‌‏هاى خود بمانید و همچون جاهلیت نخستین در میان جمعیت ظاهر نشوید و اندام و وسائل زینت خود را در معرض تماشاى دیگران قرار ندهید».
«اما اینکه منظور از جاهلیت اولى چیست؟ ظاهرا همان جاهلیتى است که مقارن عصر پیامبر بوده، و به طورى که در تواریخ آمده در آن موقع زنان حجاب درستى نداشتند، و دنباله روسرى‏‌هاى خود را به پشت سر مى‌‏انداختند به طورى که گلو و قسمتى از سینه و گردنبند و گوشواره‌‏هاى آنها نمایان بود».[6]

5: تاثیرات ماهواره و تبلیغات سوء:
ماهواره و تبلیغات سوء آن، امروزه منجلاب خطرناکی است که افکار بسیاری از مردم جهان را در خود فرو برده است، مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای با هزینه‌های سرسام آور  و بسیار زیاد فیلم‌های بد آموز را به زبان کشورهای مختلف از جمله فارسی ترجمه می‌کنند و آن را رایگان در اختیار مردم می‌گذارند و هدفشان تغییر تفکر و سبک زندگی آنان است که بد حجابی از جمله آن اهداف است، آنان شیوه رفت و آمد در کوچه و خیابان با لباس‌های تحریک کننده را در قالب فیلم و سریال به ایرانیان و سایر کشورها آموزش می‌دهند و به خوبی می‌دانند که اگر حجاب از سر زنان ایران برداشته شود آنان به راحتی به اهدف شومشان خواهند رسید، همان گونه که هنفل یکی از مشاوران کاخ سفید این مساله را بیان کرده و می‌گوید:
«ما موفق شدیم که چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گلدار تبدیل کنیم و چادر توری و گلدار زنان مسلمان را به مانتو تبدیل کنیم و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین، خیلی کوتاه و تنگ تبدیل کنیم و اکنون از حجاب یک زن مسلمان در ایران فقط یک روسری مانده است که جلو موها و پشت آن کاملا مشخص است و آن‌ها از این که با مردان نامحرم ارتباط داشته باشند شرمنده نیستند؛ بلکه برعکس از این شرمنده‌اند که در محیطی نتوانند با مردان نامحرم ارتباط مستقیم و روابط آزادتری داشته باشند! اگر ما موفق شویم این روسری را هم از خانم‌های ایرانی بگیریم، دیگر چیزی از اسلام و انقلاب در ایران نخواهد ماند».[7]

امید است همه زنان و دختران این مرز و بوم که مسلمان بودنشان را افتخار می‌کنند درباره فواید حجاب و آثار بد حجابی مطالعه کنند و رضایت خداوند را به لبحندهای شیطان صفتان نفروشند و روی هوای نفس پا گذاشته در گرما و سرما چادر زهرا را زمین نگذارند، و تصور نکنند که روشن‌فکری و عقب افتاده نبودن در بی حجابی و جلوه‌گری است، و با هوشیاری ماهواره‌ها را از زندگی خود دور سازند و اسیر تبلیغات دروغین و مسموم بیگانگان نشوند.

.........................
پی نوشت‌ها:
[1]. «الْجَهْلُ مَعْدِنُ الشَّرِّ، الْجَهْلُ أَصْلُ کُلِّ شَر، الْجَهْلُ یُفْسِدُ الْمَعَاد» تمیمى آمدی، عبد الواحد، تصنیف غرر الحکم، چاپ اول، انتشارات دفتر تبلیغات، قم، 1366، ص 73.
[2]. «أَعْدَى عَدُوِّکَ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْک» مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، چاپ گوناگون، انتشارات اسلامیه، تهران، ج 67، ص 64.
[3]. امام خمینی، روح الله، صحیفه نور، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1378، ج 7، ص 120.
[4]. همان مدرک قبلی ص 66.
[5]. «أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِهِ قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ لَا تَلْبَسُوا لِبَاسَ أَعْدَائِی وَ لَا تَطْعَمُوا طَعَامَ أَعْدَائِی وَ لَا تَسْلُکُوا مَسَالِکَ أَعْدَائِی فَتَکُونُوا أَعْدَائِی کَمَا هُمْ أَعْدَائِی» شیخ صدوق،  محمد بن علی، علل الشرایع، چاپ اول، انتشارات داوری، قم، بی تا، ج 2، ص 348.
[6]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، چاپ اول، انتشارات دار الکتب الإسلامیه، تهران، 1374، ج 17، ص 219.

عالی نیوز
[7]. سایت رهروان ولایت.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی