وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

مزاج

به گزارش تسنیم, ایران‌زاد اصل درباره اخلاط چهارگانه اظهار داشت: به‌اعتقاد مکتب طب ایرانی، بدن انسان از اخلاط چهارگانه با مزاج‌های مختلف تشکیل شده است.

به‌گفته وی خلط صفرا که ضمن تغذیه برخی اندام‌ها، به نفوذ مواد در مجاری بدن، هضم غذا و دفع مدفوع کمک می‌کند و مزاج گرم و خشک دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: خلط خون یا دَم که عهده‌دار نقش اصلی تغذیه بدن است و مزاج گرم و تر دارد.

خلط بلغم که ضمن ساده کردن حرکت برخی اندام‌ها از جمله مفاصل، در مواقعی که بدن با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شود، به‌عنوان جایگزین خلط خون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزاج سرد و تر دارد.

ایران‌زاد اصل ادامه داد: خلط سودا که ضمن کمک به استحکام اندام‌ها، مسئول تغذیه برخی از آنها، از جمله استخوان است و مزاج سرد و خشک دارد.

وی عنوان کرد: همه اندام‌های بدن انسان، از ترکیب این چهار خلط به وجود می‌آیند و بسته به اینکه در تشکیل آنها چه خلطی غالب باشد، دارای مزاجی ویژه می‌شود.

مدیر آموزش انجمن علمی طب سنتی ایران اضافه کرد: برای نمونه، عضله که خلط غالب تشکیل دهنده آن، خلط دم یا خون است، مزاج گرم و تر، و استخوان که بیشتر از سودا تشکیل شده است، مزاج سرد و خشک دارد.

ایران‌زاد اصل یادآور شد: حکما معتقدند، هر فرد بر اساس تعامل مزاجی اندام‌ها و عوامل مؤثر در تشکیل نطفه و دوران جنینی، دارای مزاجی ویژه می‌شوند که به آن «مزاج جبلی» یا به‌اصطلاح امروزی، «مادرزادی» می‌گویند.

 
  
 

 

مزاج

   
  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی