وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,خواندن کتاب‌

دانشمندان با استفاده از مدل جدید فناوری اشعه ایکس موفق شدند بدون باز کردن کتاب، تمام کلمات آن را به درستی تشخیص دهند.

  به گزارش فارس، برای نخستین بار در تاریخ دانشمندان با استفاده از فناوری مرتبط با اشعه ایکس موفق شدند متن‌های نوشته شده در کتاب‌های بسته را هم بخوانند.

 

  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,خواندن کتاب‌

در نخستین آزمایش صورت گرفته این فناوری به دانشمندان امکان داد بدون باز کردن کتاب تمام حروف چاپ شده روی کاغذها را شناسایی کند. این فناوری توانست کلمات و عباراتی که زیر 9 لایه ورق ضخیم نوشته شده بودند را به درستی تشخیص دهد.

 

این فناوری به محققان امکان می‌دهد تا از این پس بدون باز کردن کتاب‌، تمام ورق‌های آن را به صورت یکجا اسکن کنند و همچنین، باستان شناسان از این طریق بتوانند بدون باز کردن کتاب‌های خطی و بروز هرگونه آسیب احتمالی، از محتویات آن باخبر شوند.

 

البته این محققان اعلام کردند که فناوری مذکور می‌تواند در پروژه‌های جاسوسی هم مورد استفاده قرار بگیرد و به نیروهای امنیتی امکان دهد بدون باز کردن نامه، تمام نوشته‌های آن را در اختیار بگیرند.

 

نمونه اولیه این فناوری از امواج تراهرتز استفاده می‌کند که این امواج در باند الکترومغناطیسی بین امواج مایکرو ویو و اشعه مادون قرمز طبقه‌بندی می‌شوند.

نظرات (۲)

با تشکر همانگونه که برای ترجمه کتاب یا متن های مکتوب ابزار وجود دارد این فن آوری امکان آن را خواهد داشت که از روش ترجمه متن از زبانی به زبان دیگر هم بهره ببرد
سلام خیلی مطلب جالب و مفیدی بود ، دستتون درد نکنه..

یه سوال داشتم آیا برای این فناوری تمام زبان ها رو پوشش میده و زبان فارسی هم شامل میشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی