وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

حجاب را نتوانستند با زور و اجبار از سر زنانمان کنار بزنند، چون اعتقادی عمیق، پشتیبان آن بود. همه برای زدن اعتقادمان، به صف شده‌اند. سربازان این جبهه کجایند؟!

حجاب؛ رزمگاه فرهنگ

هجوم به ارزش‌های دینی از طرف دشمنان دین اسلام، هیچ‌‌گاه به یک اندازه نبوده است؛ بلکه ارزش‌هایی هستند که به عنوان پرچمی برای دین اسلام به شمار رفته، از خارج مرزهای دولت‌های اسلامی نیز قابل رؤیت بوده و تأثیر روانی تبلیغی خاصّی بر جوامع غیر اسلامی می‌گذارند. یکی از این ارزش‌ها که به عنوان پرچم‌ و از مهم‌ترین شعائر اسلامی به شمار می‌رود و امروزه به عنوان نشانه اصلی و تابلوی تمام‌نمای تبلیغ دین اسلام معرّفی می‌شود، حجاب و پوشش اسلامی است. پوششی که نوع خاصّ و پرمحتوایی از حیاء (مخصوص به فرهنگ دینی و معنویّت محور) را به نام اسلام ترویج می‌کند. در این نوشتار، برخی از روش‌های سخت و نرم دشمنان در مقابل پوشش اسلامی بررسی می‌شود.

حذف سخت
دین مبین اسلام با فطرت بشری، عجین است. خداوند می‌فرماید: «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتی‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ [روم/30] پس روى خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتى است که خداوند، انسان‌ها را بر آن آفریده دگرگونى در آفرینش الهى نیست. این است آیین استوار، ولى اکثر مردم نمى‏‌دانند!» در طول تاریخ، افراد زیادی سعی در از بین بردن شعائر دینی داشته‌اند. شعائری که خداوند در مورد آن شعائر می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللَّهِ [مائده/2] اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید! شعائر و حدود الهى (و مراسم حج را محترم بشمرید! و مخالفت با آن‌ها) را حلال ندانید!» خطاب در تقیّد داشتن به شعائر الهی، اهل ایمان هستند. این مطلب نشان‌دهنده آن است که مسئولیّت حفظ شعارها و علائم دین اسلام، بر عهده مؤمنان قرار داده شده است؛ لذا در آیه دیگری می‌فرماید: «ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب‏ [حج/32] این است (مناسک حج)! و هر کس شعائر الهى را بزرگ دارد، این کار نشانه تقواى دل‌هاست.» پس بزرگداشت شعائر الهی از جمله حجاب، برآمده از عمق ایمان مؤمنان است. با توجّه به آیاتی که ذکر شد، مبارزه با حجاب نیز که به عنوان یکی از شعائر الهی است، با اعمال فشارهای سخت و اجبارهای ظالمانه فیزیکی هیچ‌گاه به هدف نخواهد رسید. زیرا تا وقتی که ایمان و تقوی در درون افراد جامعه اسلامی استقرار یافته است، فشارهای رضاخانی و ظالمانه در مقابل حجاب، نتیجه نخواهد داشت.

مبارزه نرم
جنس ارزش‌های دینی از جنس نرم هستند. زیرا اصول دین بر پایه اعتقادات است و محل استقرار اعتقادات نیز در قلب انسان است و با زور شمشیر و قدرت سخت، نمی‌توان با آن مبارزه کرد. امّا بهترین راهی که دشمنان برای حذف ارزش‌ها و اعتقادات دینی تجربه کرده‌اند، راه وسوسه به وسیله استدلال‌های شیطانی و منحرف است. با این‌که استدلال‌های شیطانی طبق فرموده قرآن کریم ضعیف و سُست هستند؛[1] امّا به خاطر این‌که مطابق میل نفس سرکش امّاره و بی‌قیدی و بی‌بندوباری است، کسانی برای رها شدن از سختی‌های ظاهری دین‌داری، به دعوت نظام شیطانی، جواب مثبت داده، حجاب را نادیده یا کم‌اهمیّت تلقّی کرده و با بهانه‌های مختلفی در دام شیطانی گرفتار می‌شوند. به یکی از انواع هجوم نرم دشمنان، در مورد حجاب، اشاره می‌کنیم.

بزرگ‌نمایی فواید ظاهری بی‌حجابی
یکی از روش‌های شیطانی برای فریب، تزئین گناه است. دنیای غرب با دوری از عفاف و حیاء، در لجن‌زار تباهی‌ها و خرابی‌های هواپرستی فرو رفته و آثار فلاکت‌بار اخلاقی و اجتماعی آن‌ را بیش از پیش می‌بیند. با این حال، جهل و بی‌خردی خود را تزئین کرده و به عنوان کالایی باارزش، تبلیغ و ترویج می‌کند و سعی در صدور آن به تمام دنیا دارد. چنان‌که قرآن کریم می‌فرماید: «فَلَوْ لا إِذْ جاءَهُمْ بَأْسُنا تَضَرَّعُوا وَ لکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ ما کانُوا یَعْمَلُون‏ [انعام/43] چرا هنگامى که مجازات ما به آنان رسید، (خضوع نکردند و) تسلیم نشدند؟! بلکه دل‌هاى آن‌ها قساوت پیدا کرد و شیطان، هر کارى را که مى‏‌کردند، در نظرشان زینت داد!» این در حالی‌ است که وقتی به عمق افتخارات غرب نظر می‌کنیم و از نزدیک به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، بوی تعفّن و گندیدگی را در تمام آن (به اصطلاح افتخارات و پیشرفت‌های ظاهری دنیای غرب) حس می‌کنیم. یعنی هم خودشان را فریب داده‌اند و هم سعی در فریب دیگر ملّت‌ها دارند. آن‌ها مصداق این آیه شریفه قرآنند که: «یَعِدُهُمْ وَ یُمَنِّیهِمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُوراً [نساء/120] شیطان به آنها وعده‌‏ها (ى دروغین) مى‏‌دهد و به آرزوها، سرگرم مى‏‌سازد در حالى که جز فریب و نیرنگ، به آنها وعده نمى‏‌دهد.» در مقابل، امام سجّاد (علیه السلام) می‌فرمایند: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- لَمْ یُحِبَ‏ زَهْرَةَ الدُّنْیَا وَ عَاجِلَهَا لِأَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِهِ‏، وَ لَمْ یُرَغِّبْهُمْ فِیهَا وَ فِی عَاجِلِ زَهْرَتِهَا وَ ظَاهِرِ بَهْجَتِهَا، وَ إِنَّمَا خَلَقَ الدُّنْیَا وَ خَلَقَ أَهْلَهَا لِیَبْلُوَهُمْ فِیهَا أَیُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا لآِخِرَتِه‏ [2] بدانید که خداوند زرق و برق زودگذر دنیا را براى هیچ یک از دوستانش نخواسته است و آنان را به دنیا و به زیور گذراى آن و زیبایى ظاهرى آن، ترغیب نکرده است. بلکه دنیا و اهل آن را تنها برای این خلق کرده است؛ که (مشخّص شود) در این دنیا کدامشان، بهتر برای آخرتشان عمل می‌کنند؟»

نتیجه این‌که؛ از آن‌جا که ایمان به خدا و احکام الهی، درونی و با اعتقاد قلبی صورت می‌پذیرد، دشمنان، از اجبار بر حجاب، طرفی نبسته و به جنگ روانی، تبلیغاتی و نرم، روی آورده‌اند. در این مسیر، نفس امّاره و هواپرست انسانی نیز با آن‌ها همراه است. برای مبارزه با دشمنان در این میدان نرم، باید با روش‌های شیطانی دشمنان آشنا شد. یکی از این روش‌ها، تزئین پلیدی‌های گناه است. امّا باید دانست که آراسته کردن ظاهر کج‌روی‌ها مانع از بوی تعفّن انحراف و انحطاط در جوامع غربی نمی‌شود.

پی‌نوشت
[1]. «إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً [نساء/76] نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است.»
[2]. کلینى، محمد بن یعقوب؛ کافی( ط- دار الحدیث)، محقق / مصحح: دارالحدیث‏، ناشر: دار الحدیث‏، قم‏، سال چاپ: ق 1429، ج‏15، ص188.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی