وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

اگر به یک بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، احتمال ابتلای شما به یک بیماری خود ایمنی دیگر نیز افزایش می یابد.
سیستم ایمنی بدن به خوبی از ما در برابر میکروب ها و عفونت ها محافظت می کند، اما گاهی اوقات جنگجوی درونی شما به اشتباه در مسیر نابود کردن دوستان گام بر می دارد. هنگامی که سیستم دفاعی شما به اشتباه به سلول های سالم در بدن حمله می کند، در نهایت با یک بیماری خود ایمنی مواجه خواهید شد.

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "پریونشن"، افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان به بیماری های خود ایمنی از قبیل لوپوس، آرتریت روماتوئید، و دیابت نوع 1 مبتلا هستند. از آنجایی که آزمایشی مشخص برای شناسایی آنها وجود ندارد، پزشکان به طور معمول پیش از تشخیص نهایی به نشانه ها، سابقه سلامت، و عوامل خطرآفرین توجه می کنند.

تشخیص یک بیماری خود ایمنی چندان آسان نیست. بنابر بررسی انجمن بیماری های مرتبط با خود ایمنی آمریکا (AARDA)، بیشتر بیماران پیش از آن که متوجه شوند چه چیزی دچار مشکل شده است، طی یک بازه زمانی پنج ساله به پنج پزشک مختلف مراجعه می کنند. آگاهی از عوامل خطر آفرین می تواند شما را یک گام به تشخیص سریع‌تر و درمان نزدیک‌تر کند.

از سابقه خانوادگی ابتلا به مشکلات خود ایمنی برخوردار هستید

 

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

برخی بیماری ها مانند لوپوس و ام‌اس، می توانند از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند. در موارد دیگر، مبتلا بودن یکی از بستگان نزدیک شما به بیماری خود ایمنی به معنای احتمال بیشتر ابتلای شما به یک بیماری خود ایمنی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر مادر شما به بیماری گریوز مبتلا است، این امکان وجود دارد که شما به بیماری گریوز مبتلا نشوید، اما ممکن است در معرض خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید قرار داشته باشید.

همسر شما به بیماری سلیاک مبتلا است

 

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

نتایج مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد، نشان داد که ازدواج با فردی که به بیماری سلیاک مبتلا است احتمال ابتلا به یک بیماری خود ایمنی متفاوت مانند بیماری کرون، آرتریت روماتوئید، یا لوپوس را در شما افزایش می دهد. در شرایطی که همسران ممکن است از ژن هایی مشابه برخوردار نباشند، اما در معرض بسیاری از عوامل محیطی و عفونت های مشابه قرار می گیرند که این شرایط نیز در ابتلا به بیماری های خود ایمنی نقش دارد.

شما یک زن هستید

 

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

به طور کلی، زنان سه برابر بیشتر از مردان تحت تاثیر بیماری های خود ایمنی قرار می گیرند، اما برخی نمونه های مشخص به واقع در زنان شایع‌تر هستند. به عنوان مثال، احتمال ابتلا به لوپوس در زنان نه برابر بیشتر از مردان است و احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید دو برابر بیشتر است. از آنجایی که بسیاری از بانوان نخستین نشانه ها را حین یا پس از بارداری تجربه می کنند، هورمون ها ممکن است در این زمینه تاثیرگذار باشند.

شما از یک قومیت خاص هستید

 

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

زنان آفریقایی-آمریکایی، لاتین، آسیایی، یا بومی آمریکا نسبت به همتایان سفید پوست خود سه برابر احتمال بیشتری دارد به بیماری لوپوس مبتلا شوند و در سنین پایین‌تر نخستین نشانه ها در آنها نمایان شوند.

شما پیش از این یک بیماری خود ایمنی داشته اید

 

بیماری‌های خود ایمنی و عوامل افزایش دهنده خطر

اگر به یک بیماری خود ایمنی مبتلا هستید، احتمال ابتلای شما به یک بیماری خود ایمنی دیگر نیز افزایش می یابد. حدود 25 درصد از افرادی که از یک بیماری خود ایمنی رنج می برند، در نهایت به بیماری های دیگر خود ایمنی نیز مبتلا می شوند. به عنوان مثال، افرادی که از بیماری پوستی سوریازیس رنج می برند، احتمال بیشتری دارد به آرتریت روماتوئید، لوپوس، آلوپسی، و/یا اسکلرودرمی نیز مبتلا شوند. اگر آنقدر بدشانس باشید که به سه بیماری خود ایمنی یا بیشتر مبتلا شوید، این شرایط به نام سندرم خود ایمنی چندگانه (MAS) شناخته می شود.

 
 
 

نظرات (۱)

سلام
بیست اسفند تولده همسرمه
اسمش سید محمدرضاست.
طلبه ی حوزه ست
داره کچل میشه :-)
تازگیا دندون درد داشته...
من و آقا سید محمد تا بیستم اسفند ماه قراره از هم دور و بی خبر باشیم بنا ب دلایلی...
حالا من میخام برا تولدشون غافلگیرش کنم.
متولد ۱۳۷۰ هست فک نکنم بتونم ۱۳۷۰ تا تبریک و آرزوی خوب براش جمع کنم...
میشه حداقل شما یکی از ۷۰ نفری باشی ک آرزوی خوب میکنه براش؟
یه پست گذاشتم تو وبم پست ثابته با این عنوان ک سوپرایز همینجاست...
اگ ب اسم خودت نظر بذاری قول میدم تا ۴۰ شب بعد از نماز شب اسمتو بگم دعای خوب کنم برات...
میگن دعای بنده ها در حق هم زودتر اجابت میشه :-)
چ بیای چ نیای ممنونم ک خوندیم رفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی