وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آیت الله قرهی در گفت وگو با شبستان:
چگونه از «رجبیون» شویم؟/ خبرگزاری شبستان: یکی از راه های آشتی کنان با حق تعالی و ورود به مسیر قرب الی الله استفاده از ظرفیت های ماه رجب است؛ ماه رجب باید برای انسان معنویت تثبیت شده به ارمغان بیاورد، باید ادارک او را نسبت به حقایق و خودشان بیشتر کند.

آیت الله روح الله قرهی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ماه رجب المرجب از ماه هایی است که انسان برای تطهیر روح خود کار می کند، اظهار کرد: رجب ماه مهمی برای رسیدن به مقامات معنوی انسان است. در این ماه اعمال متعددی از جمله اعتکاف وارد و ادعیه ای که بعد از هر نماز سفارش شده است بسیار عمیق و پرمعناست و انسان را به پروردگار عالم متصل می کند.

 

وی با اشاره به دعای مشهور «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ» که بعد از فرایض ماه رجب سفارش شده است، گفت: انسان در این دعا جمیع خیر دنیا و آخرت را از خداوند می طلبد «أَعْطِنِی بِمَسْأَلَتِی إِیَّاکَ جَمِیعَ خَیْرِ الدُّنْیَا وَ جَمِیعَ خَیْرِ الْآخِرَةِ»؛ خداوند وقتی به کسی چیزی را عطا کند کم نمی گذارد. کرامت خداوند آن قدر بالاست و «اکرم الاکرمین» و «اجود الاجودین» است که رحمت واسعه اش این چنین ایجاب می کند.

 

آیت الله قرهی با بیان اینکه ماه رجب ماه خودسازی، اتصال به خدا و ماه موحد شدن انسان به معنای حقیقی است، تصریح کرد: لذا در این ماه مراسم اعتکاف را داریم. یکی از ویژگی های رجبیون این است که در این ایام عبادت کثیر دارند و به اعتکاف رفته و از خلق انفصال می یابد و به حق اتصال پیدا می کنند.

 

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه یکی از راه های آشتی کنان با حق تعالی و ورود به مسیر قرب الی الله استفاده از ظرفیت های ماه رجب است، گفت: از مهمترین مسایلی که رجبیون باید به آن توجه کنند موحد و اهل معنا شدن است. به بیان دیگر ماه رجب باید برایشان معنویت تثبیت شده را به ارمغان بیاورد، باید ادارک شان نسبت به حقایق و نسبت به خودشان بیشتر شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: اهل رجب اهل گذشت و مهربانی هستند، اساسا وقتی انسان از خداوند طلب گذشت و مغرفت می کند خود نیز باید چنین باشد. رجبیون وقتی به مقام موحد شدن رسیدند همه چیز را در ید قدرت خدا می دانند و اتکاء به خلق ندارند، نه اینکه به خلق بی احترامی کنند بلکه به خلق مهربانی و محبت هم دارند چون کسی که به خلق اتکاء نداشت دیگر از دشمن هراسی ندارد، کسی که به حضرت حق متصل شد و خودش را در محضر خداوند دید، طبیعی است که از دشمن هم هراسی ندارد.

 

آیت الله قرهی با بیان اینکه حقایق برای رجبیون مکشوف می شود، تاکید کرد: اگر کسی واقعا مصداق «این رجبیون» باشد حقایقی برایش معلوم می شود که شاید دیگران آنها را نبینند، ضمن اینکه هر کسی توفیق اعتکاف پیدا نمی کند، کسی که یک سال گناه و بدی کرده و به ویژه حق الناس بر گردن اش است را نمی توان مصداق از این گروه دانست، برخی از افراد هر کاری که بخواهند می کنند و مومنین را از خود می رنجانند و دست آخر به اعتکاف می روند و تصور می کنند حضور در این عبادت گذشته را می پوشاند در حالی که چنین نیست.

 

وی ابراز کرد: هر کسی که به اعتکاف می رود در واقع دعوت شده است، او حتما کار خوبی کرده یا والدین اش از او راضی هستند یا جایی از فردی دستگیری کرده است. نمی شود هر گناهی مرتکب شد و به اعتکاف رفت مگر آنکه خداوند بخواهد چنین فردی از خواب غفلت بیدار و از فرصت اعتکاف برای تغییر واقعی بهره مند شود و به سوی خداوند بازگردد.

 

آیت الله قرهی با بیان اینکه استغفار در ماه رجب بسیار توصیه شده است، خاطرنشان کرد: از دیگر اعمالی که در ماه رجب توصیه شده صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان مطهر ایشان است که انسان را به قرب الی الله نزدیک می کند. کمک به دیگران نیز باید در این ماه بسیار مورد توصیه است چراکه رجب ماه رحمت خداست پس کسانی که می خواهند در زمره «رجبیون» باشند باید حال و هوا و خوی شان رحیمانه باشد و از دیگران دستگیری کنند و مایه رحمت و امنیت برای دیگران باشند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی