وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

زندگی بدون استفاده از تکنولوژی تصوری تقریبا محال ممکن به نظر می رسد. تلکنولوژی های مختلف نظیر گوشی های هوشمند علیرغم آسودگی ها و صرفه جویی های فراوانی که برای ما به ارمغان آورده اند چندان بی دردسر هم نیستند. واقعیت این است که در محیط اطراف خود جایی را پیدا نمی کنید که خالی از امواج الکترومغناطیس باشد.

کلیک – هر کجا که تلفن همراه شما آنتن دهد یا هر مکانی که یک شبکه برای اتصال به اینترنت پیدا شود امواج الکترومغناطیس هم حضور دارند و از بدن ما عبور می کنند. حال برای در امان ماندن از خطراتی که این امواج برای ما ایجاد می کنند دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید شهر را ترک کنیم، به زیر زمین برویم، در آسمان ها زندگی کنیم و در مجموع مکانی دوردست و خالی از امواج را برای سکونت انتخاب کنیم یا اینکه به دنبال راهکارهایی برای کاهش مضرات امواج موبایل در محل کار و زندگی خود باشیم.

هر نسل از شبکه های موبایل که معرفی می شوند امکانات بیشتری را با خود به همراه می آورند و شور و شوق شما را برای استفاده از آنها زیاد می کنند. افزایش این امکانات به معنای کاهش طول موج های شبکه و افزایش قدرت آن است. برای مثال شبکه ۵G که احتمالا تا چند سال دیگر به یک استاندارد محبوب کاربران بدل می شود امکان دستیابی به سرعت های چند گیکابایتی را برای شما فراهم می کند که این به معنای ظهور شبکه ای قدرتمندتر با طول موج کمتر است. این افزایش قدرت با تمام مزایایی که به همراه دارد دردسرهای ما را هم دوچندان می کنند پس باید دائما به دنبال راهی برای کاهش مضرات امواج موبایل باشیم.

دانشمندان و صاحب نظران بر این باورند که هیچ سندی مبنی بر مضر بودن امواج موبایل وجود ندارد. اینگونه اظهار نظرها را نمی توان اشتباه دانست اما در این میان نقش کمپانی های تولید کننده تلفن های هوشمند نیز بسیار تاثیرگذار است. چراکه اگر آسیب های امواج به صورت سندی علمی مطرح شود نقش موثری در کاهش فروش محصولات این کمپانی ها خواهد گذاشت. در نقطه نظری مقابل با صحبت های شرکت ها هستند کسانی که با آزمایش های متعدد و ساده سعی در نشان دادن قدرت امواج موبایل و آثار منفی آنها دارند. پختن یک تخم مرغ قرارگرفته بین دو گوشی در حال مکالمه و بیهوش شدن یک خرگوش بعد از قرار گرفتن یک موبایل در حال تماس در قفسش برای یک ساعت تنها نمونه‌ای از این آزمایش‌ها هستند. افزایش سرطان های گوناگون، ابتلا به تومورهای مغزی و سردردهای مزمن پس از استفاده از گوشی های موبایل نیز از دیگر دلایلی است که ما را برای یافتن راه حل هایی برای کاهش مضرات امواج موبایل تشویق می کند. ما در این گزارش تلاش کرده ایم تا راه هایی ساده و قابل اجرا را به شما معرفی کنیم

 

از تلفن های ثابت استفاده کنید

استفاده از تلفن همراه بیش از آنکه یک نیاز باشد به یک عادت مداوم و همیشگی بدل شده است. بر طبق این عادت برخی کاربران در تمام ساعات روز برای جزئی ترین کارهای خود از تلفن همراه خود استفاده می کنند؛ حتی هنگامی که تلفن ثابت نیز در نزدیکی آنها قرار دارد نیز ترجیح می دهند با گوشی موبایل خود به مکامله بپردازند. با این حال یکی از راه های در کاهش آسیب های ناشی از امواج موبایل استفاده از تلفن ثابت برای برقراری تماس است.

 

در صورت امکان از پیامک استفاده کنید

با ظهور اپلیکشن های پیام رسان با موجی از امکانات متنوع چند سالی است که دیگر کاربران گوشی های هوشمند با ارسال پیامک خداحافظی کرده اند. در کنار سهولت در استفاده می توان این مساله را از بعد مالی نیز مورد بررسی قرار داد. ارسال پیامک علیرغم هزینه به ظاهر اندک باز هم در مقابل امکانات اپلیکیشن های پیام رسان که با توجه قیمت اینترنت نسبتا کم هزینه و بدون در نظر گرفتن مسافت در اختیار کاربران قرار می گیرد قابل قیاس نیست. با این وجود برای حفظ سلامتی خود در مواقع غیر ضروری یا هنگامی که تنها قصد ارسال یک متن کوتاه را دارید از پیامک استفاده کنید. انتقال اطلاعات با پیامک در مقایسه با سیستم مورد استفاده در برنامه های پیام رسان از شبکه ای ضعیف تر صورت می گیرد.

 

استفاده از اینترنت را کاهش دهید

برخی کاربران گوشی های هوشمند به طور دائم از اینترنت استفاده می کند و به این منظور همواره وای فای یا شبکه ۴G گوشی خود را روشن می گذارند. این موضوع علاوه بر کاهش عمر باتری، سلامت شما را نیز به خطر می اندازند. به واقع استفاده از اینترنت برای برخی کاربران بیش از اینکه یک نیاز مداوم باشد به یک عادت همیشگی بدل شده است. کاربران از بیکاری، بی خوابی، در جشن و مهمانی، در خانه و تنهایی دائما در اینترنت به پرسه زدن مشغولند بدون اینکه به دنبال هدفی خاص باشند.

در زمان اتصال موبایل به اینترنت داده ها دائما در حال ارسال و دریافت هستند و تشعشعات ناشی از این اتصال، تا شعاع یک متری مضرات زیادی را بر روی افراد می‌گذارند. برای کاهش آسیب های امواج موبایل تا جایی که ممکن است زمان اتصال خود به اینترنت را کاهش دهید.

 

تا برقراری تماس و پاسخ کاربر مقصد صبر کنید

احتمالا دیده اید که بسیاری از افراد پس از شماره گیری بلافاصله گوشی را کنار گوش خود قرار می دهند. این تنها یک عادت بیهوده و مضر است چراکه بر اساس تحقیقات، اوج تشعشات موبایل در زمان تلاش برای برقراری تماس و پیش از پاسخ کاربر مقابل است. برای حفظ سلامتی خود پس از شماره گیری گوشی خود را در دست نگه دارید و تا پاسخگویی کاربر مقابل صبر کنید. خوشبختانه در تمام گوشی ها چه از نوع قدیمی و چه در مدل های جدید پس از اتصال تماس ثانیه شمار فعال شده و به این وسیله کاربر از پاسخگویی طرف مقابل مطلع می شود.

 

زمان مکالمه خود را کاهش دهید

هرچقدر که شما موارد بالا را رعایت کنید باز هم انسانید و به طور معمول و بر طبق عادت چندساله ناچارید بخشی از روز را به مکالمه با تلفن همراه بپردازید. شاید حتی موارد فوق را با تمسخر و شوخی از سر بگذراند اما توجه داشته باشید که با وجود حضور امواج موبایل در همه جا باز هم وقتی یک دریافت‌کننده همچون گوشی موبایل را به دست می‌گیریم، در حال جذب بیشتر آ‌نها به سمت خود هستیم و این امواج هنگامی که در حال مکالمه هستیم به اوج خود می رسند. تحقیقات نشان می دهد کارآمدترین روش برای کاهش آسیب های امواج موبایل کاهش زمان مکالمه است. براساس این تحقیقات اگر بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، مغزتان در معرض تاثیرات منفی امواج موبایل قرار می‌گیرد.

 

از هندزفری استفاده کنید

باز هم تاکید می کنم که شما براساس یک عادت همیشگی کارهایی را به طور ناخودآگاه انجام می دهید و رعایت هر یک از موارد ذکر شده گاهی سخت و گیج کننده است. در هر حال یکی از ساده ترین راه های پیشگیری از مضرات امواج موبایل استفاده از یک هندزفری با سیم بلند است. این کار اکنون نیز برای بسیاری از کاربران یک عادت روزانه است که در این صورت باید به آنها تبریک گفت!

اگرچه در حین برقراری تماس تشعشعات به بالاترین میزان قدرت خود می رسند اما هرچه از گوشی خود فاصله بگیرید این مضرات شدیدا کاهش می یابد که یکی از راه های دور ماندن از گوشی استفاده از هندزفری است.

 

گوشی موبایل را در جیب شلوار و یا بر روی کمر قرار ندهید

خوشبختانه قرار دادن گوشی در کیف های کمری سال هاست که منسوخ شده با این حال هنوز جیب شلوار مأمن و مأوی گوشی های موبایل کاربران در سرتاسر دنیاست. اکنون که از قدرت امواج موبایل باخبریم بد نیست از میزان تخریب و آسیب آنها نیز مطلع شویم. بر اساس یک آزمایش رسمی، مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می‌دهند، مقدار اسپرم‌های تولید شده توسط دستگاه تولید مثل آن‌ها به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌کند تا به اصطلاح پزشکان به عقیمی موقت دچار شوند.

 

دستگاه‌های بدون سیم را از کودکان دور کنید

تاثیر امواج موبایل بر روی مغز کودکان چندین برابر بیشتر است. بنابراین گوشی موبایل و یا تبلت خود را برای ساعت‌های طولانی به آن‌ها ندهید. البته بسیاری از والدین از این وسایل برای آموزش کودکان استفاده می کنند. به این منظور می توانید یک تبلت بدون سیمکارت را تهیه کرده تا به این وسیله آن‌ها نیز بتوانند برای مقاصد آموزشی و سرگرمی از تکنولوژی روز استفاده کنند.

 

گوشی های خود را در محافظ های فلزی قرار ندهید

هنگام خرید گوشی یا محافظ برای آن احتمالا با محصولاتی محکم و گاها فلزی مواجه گشته اید که فروشندگان با ذوق و خوشحالی فراوان سخن از ایمنی بالای آنها به میان می آورند. در واقع محافظ های فلزی مانند یک گیرنده قدرتمند امواج بیشتری را به خود جذب می کند و تاثیر منفی بیشتری را هم بر سلامتی شما می گذارند. گفتنی است استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران، تجهیزات پزشکی و پمپ بنزین نیز خطرناک است و نباید در این مکان‌ها از گوشی موبایل استفاده کرد.

 

میزان اس ای آر موبایل (میزان جذب اشعه برای بدن) را کنترل کنید

برای کاهش مضرات امواج موبایل ، حتما هنگام خرید یک موبایل و یا تبلت، به نرخ اس ای آر آن که توسط شرکت سازنده به صورت یک عدد بر روی جعبه درج شده توجه کنید. این عدد بیان می کند هنگام استفاده از تلفن همراه، چه مقدار از امواج جذب بدن شما می‌شود. SAR در واقع به میزان جذب اشعه موبایل توسط بدن و بافت زنده اشاره می‌کند. هرچه میزان این نرخ پایین‌تر باشد، خرید آن محصول بیشتر توصیه می‌شود.

 

از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید

در هر حال شما هر چقدر که نکات ایمنی را رعایت کنید باز هم در معرض تشعشعات موبایل قرار می گیرید. یکی از بهترین راهکارها برای جبران آسیب های ایجاد شده توسط این امواج استفاده از آنتی اکسیدان هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها، که از پیری و فرسودگی بدن انسان جلوگیری می‌کنند، خیلی سریع توسط امواج موبایل از بین می‌روند. پس تا می توانید برای جبران این خسارت از آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

 

آنتن موبایل خود را نپوشانید

هر نوع پوششی که بر روی آنتن گوشی قرار گیرد میزان پرتوهای جذب شده توسط مغز افزایش افزایش می دهد. وجود پوشش در برابر آنتن موبایل موجب می شود تا دستگاه مجبور به استفاده از نیروی بیشتری برای ایجاد کیفیت بهتر می‌شود و در نتیجه پرتوهای بیشتری را منتشر می‌کند. گذشته از این، مسدود کردن آنتن تلفن همراه شارژ گوشی را با سرعت بیشتری تخلیه می کند. گفتنی است که در هنگام ضعیف بودن آنتن تلفن همراه بهتر است از مکالمه یا برقراری تماس پرهیز کنید چراکه در این حالت گوشی برای برقراری تماس انرژی بیشتری را مصرف و تشعشعات بیشتری را ساطع می کند.

 

در زمان عدم استفاده، گوشی موبایل را از خود دور کنید

کم کم گوشی موبایل برای تعدادی از کاربران حکم یکی از اعضای بدن را پیدا کرده که دائما آن را با خود به جاهای مختلف می کشانند. حتی هنگامی که آن را برای شارژ شدن به برق می زنند نیز باید در کنارش بنشینند و لحظه به لحظه از فرآیند شارژ شدن باتری را تماشا کنند! در حالی که گوشی بدون حضور شما نیز کار خود را انجام می دهد، شما هم بدون گوشی می توانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید. پس نیاز نیست در منزل، محل کار، ماشین، اتوبوس و مترو دائما گوشی را به خود بچسبانید.

 

از حالت آفلاین استفاده کنید

رعایت تمام آنچه که تا اینجا گفته شد نیاز به هوشیاری شما در زمان بیداری دارد حال آنکه شما تقریبا یک سوم از طول روز را در خواب سپری می کنید و عادت دارید تا در زمان خواب، گوشی موبایل را بالای سرتان قرار دهید. در واقع ما اکنون با یک فاجعه روبرو هستیم و اگر تمام موارد فوق را نیز رعایت کنیم اما شب ها در کنار گوشی خود به خواب برویم تمام آنچه که رشته کرده ایم پنبه می شود.

در حقیقت مغز بیشتر کاربران بدون هیچ دلیلی هشت ساعت از روز را در معرض امواج الکترومغناطیس قرار دارد. البته استفاده از زنگ گوشی برای بیدار شدن امری قابل درک است اما می توان از یک ساعت نیز برای این کار استفاده نمود. با این حال گوشی های موبایل همگی از حالت آفلاین نیز برخوردارند که در ساعاتی که به گوشی نیازی ندارید می توانید از آن استفاده کنید.

 

گوشی‌های موبایل را از خانم‌های باردار دور نگه دارید

از آنجایی که بدن جنین از بافت تشکیل شده است، میزان جذب امواج الکترومغناطیس توسط آن فوق‌العاده زیاد است. تمامی محققان بر این عقیده‌اند زنانی که در طول ۹ ماه بارداری خود از امواج موبایل دوری نمی‌کنند، بیماری های مادرزادی گوناگونی را برای فرزند آینده خود رقم می‌‎زنند. پزشکان، همواره درباره دوری از امواج موبایل به خانم‌های باردار هشدار می‌دهند.

 

در وسایل نقلیه از گوشی موبایل استفاده نکنید

در حین حرکت با وسایل نقلیه آنتن های تلفن همراه تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط با ایستگاه پایه به خرج می دهند. این امر موجب می شود تا میزان تشعشعات مضر نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. از سوی دیگر دیواره های وسایل نقلیه عمدتا از جنس فلز ساخته می شوند که از نرخ جذب بیشتری برخوردارند. استفاده از گوشی موبایل حین رانندگی به صورت طولانی مدت، سبب بروز سردرد و سرگیجه می‌شود. گذشته از تمام این موارد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی موجب اختلال در هشیاری و کاهش زمان واکنش راننده و بروز تصادف می شود.

 

از آنتن‌های BTS دوری کنید

تمامی صحبت ما پیرامون مضرات امواج الکترومغناطیسی شبکه‌های موبایل است، اما این امواج از کجا می‌آیند؟ این امواج از آنتن هایی ساطع می شوند که در سرتاسر شهر نصب شده اند. حتی عده ای بدون آگاهی در ازای دریافت مبلغی پول اجازه نصب این آنتن ها را در خانه ها یا پشت بام منازل خود می دهند. قرار گرفتن در نزدیکی آنتن‌‎های BTS به مدت زیاد و به صورت دائمی، به طور قطع مشکلاتی اعم از افزایش فشار خون، مشکلات عصبی، نوسان در تعداد ضربان قلب و دیگر مشکلات را سبب خواهد شد. حتی بسیاری از دانشمندان درباره تاثیرات این آنتن ها در افزایش ناباروری و سرطان نیز هشدار داده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی