وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

بیماران مبتلا به سیروز کبدی باید از مصرف چربی‌های حیوانی نظیر کره خودداری کرده و از چربی‌های گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

درمان سیروز کبدی با این رژیم غذایی

یکی از مشکلاتی که برای کبد رخ می‌دهد، سیروز کبدی است که نوعی التهاب است؛ این بیماری گاهی در ادامه بیماری‌هایی همچون کبد چرب، کبد الکلی و هپاتیت‌ها رخ می‌دهد.

باید بدانید رژیم غذایی برای مبتلابان به سیروز کبدی وجود دارد؛ برای این افراد مصرف غلات مانند سیب زمینی، برنجف جو و ماکارانی به شدت توصیه شده است؛ همچنین قند طبیعی مانند عسل و خرما هم به دلیل داشتن مواد معدنی مناسب، فیبر غذایی و انرژی بالا و قابل هضم، مواد غذایی مناسبی در این رژیم غذایی مخصوص بیماران سیروز کبدی است.

بیماران مبتلا به سیروز باید از مصرف چربی‌های حیوانی نظیر کره، خامه و روغن حیوانی خودداری کرده و از چربی‌های گیاهی مانند روغن زیتون، کنجد، ماهی و  آفتابگردان در غذا‌های خود استفاده کنند.

رژیم غذایی برای مهار این بیماری کبدی/ چرا برخی زودتر سردشان می‌شود/ در مصرف این نوشیدنی‌ها دقت کنید/

چرا برخی  افراد به طور غیر معمول احساس سردی می کنند؟

سردی بدن، مخصوصا سردی در دست و پا مشکلی است که افراد زیادی دچار آن هستند؛ احساس سردی بیشتر یا کرختی دست و پا حتی زمانی که هوا آنچنان هم سرد نباشد.

بهتر است بدانید سردی بدن به تنهایی یک بیماری نیست، بلکه یک علامت و نشانه از وجود بیماری و مشکل در جای دیگری از بدن است؛ به عنوان مثال کم خونی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود انسان به طور غیر معمول احساس سردی کند؛ کم کاری تیروئید یا هیپوفیز، بیماری‌های کلیوی، دیابت نوع دوم، کمبود ویتامین B۱۲ و نوشیدن الکل از دلایلی است که موجب می‌شود فرد به طور غیر معمول احساس سرما کند.

رژیم غذایی برای مهار این بیماری کبدی/ چرا برخی زودتر سردشان می‌شود/ در مصرف این نوشیدنی‌ها دقت کنید/

کیست کلیه؛ تجمع مایعات در این عضو حیاتی از بدن

احتمالا تاکنون نام کیست کلیه را شنیده اید؛ کیست کلیه در حقیقت تجمع مایعات در این عضو حیاتی از بدن است.

معمولا کیست‌های کلیه علامت خاصی ندارند و فرد در حالت عادی متوجه آن‌ها نمی‌شود و تنها با سونوگرافی می‌توان از تشکیل کیست‌های کلیه آگاه شد؛ زمانی‌ که کیست کلیه بزرگتر می‌شود، شرایط فرق خواهد کرد، این ضایعات روی کلیه‌ها فشار وارد می‌کنند که با درد پهلو و بالارفتن فشار خون همراه است؛ رشد این کیست‌ها حتی می‌تواند کلیه‌ها را هم از کار بیندازد.

رژیم غذایی برای مهار این بیماری کبدی/ چرا برخی زودتر سردشان می‌شود/ در مصرف این نوشیدنی‌ها دقت کنید/

 همیشه از نان‌های سبوس دار استفاده کنید

خوردن غذا یا میان وعده به طور طبیعی انرژی و سوخت مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند، با این حال برخی مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن‌ها به صورت مکرر موجب افت سطح انرژی در بدن می‌شود.

یکی از این مواد غذایی، غلات پالایش شده یا همان نان‌های بدون سبوس است که در یک فرآوری سبوس آن‌ها حذف شده است؛ این مواد از فیبر کمتری برخوردار هستند و چون گوارش و جذب آن‌ها سریع‌تر از غلات کامل انجام می‌شود؛ مصرف آن‌ها سطح قند خون و انسولین را به سرعت افزایش داده و در ادامه انرژی سریع افت پیدا می‌کند.

به همین دلیل بهتر است همیشه از نان‌های سبوس دار استفاده کنید و مصرف نان سفید، پاستا و برنج سفید را محدود کنید.

رژیم غذایی برای مهار این بیماری کبدی/ چرا برخی زودتر سردشان می‌شود/ در مصرف این نوشیدنی‌ها دقت کنید/

نوشیدنی هایی که مانع جذب آهن می شوند

اگر از فقر آهن رنج می‌برید بهتر است در مصرف چند نوشیدنی دقت بیشتری کنید.

بهتر است بدانید چای سیاه، قهوه و بسیاری از دمنوش‌های گیاهی می‌توانند ۵۰ تا ۷۰ درصد مانع از جذب آهن مواد غذایی شوند؛ با این وجود این نوشیدنی‌ها از خواصی برخوردارند که نباید مصرف آن‌ها را ترک کرد؛ تنها باید برخی نکات را همیشه مد نظر قرار داد.

نوشیدن چای و قهوه را در فواصل بین وعده‌های غذایی و حداقل یک ساعت پس از مصرف یک وعده غذایی قرار دهید؛ علاوه بر این مصرف منابع غنی آهن مانند گوشت قرمز، ماکیان یا غذای دریایی را فراموش نکنید؛ همچنین مصرف ویتامین C در وعده‌های غذایی جذب آهن را افزایش خواهد داد.

به خاطر داشته باشید، افرادی که به گیاهخواری روی آورده اند ممکن است با خطر کاهش شدید آهن مواجه شوند، پس بهتر است مصرف این نوشیدنی‌ها را محدود کنند.

رژیم غذایی برای مهار این بیماری کبدی/ چرا برخی زودتر سردشان می‌شود/ در مصرف این نوشیدنی‌ها دقت کنید/انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی