وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

موبایل 3

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های متخصصان علم پزشکی و فناوری، استفاده بالای ۱۰ سال از گوشی همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند احتمال ابتلای کاربران موبایل به تومورهای مغزی را به طور معناداری افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک نیوز، بسیاری از پزشکان و متخصصان علم پزشکی در کشور انگلستان اعلام کرده‌اند که میزان ابتلای مردم به تومورهای مغزی در دو دهه اخیر به دو برابر رشد پیدا کرده است و این امر زنگ خطر بزرگی برای جامعه پزشکان و مردم به شمار می‌رود.

سالهاست از معرفی و عرضه گوشی‌های همراه می‌گذرد اما هنوز محققان و پژوهشگران به جمع‌بندی و توافق یکسان و قطعی بر سر خطرناک بودن این وسائل الکترونیکی پرکاربرد دست نیافته‌اند.

بسیاری از محققان بر این باورند که خطرناک بودن امواج و تشعشعات موبایل قطعی است و بارها به اثبات رسیده است اما دولت‌ها به منظور متضرر نشدن غول‌های تکنولوژی از انتشار این اخبار جلوگیری به عمل می‌آورند.

دانشمندان به تازگی در موسسه پژوهشی و سلامتی " امواج و محیط " به این نتیجه رسیدند که استفاده طولانی مدت از گوشی‌های همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم و سرطانی در مغز را به میزان بسیار قابل توجهی افزایش دهد.

پرفسور دنیس هِنشاو – رئیس بخش علمی در پژوهشکده اطفال و سرطان در انگلستان – در این باره می‌گوید: بدون شک، امواج و تشعشعاتی که از سوی موبایل‌ها ساطع و منتشر می‌شود، خطرناک هستند و موجب بروز مشکلات و تومورهای مغزی می‌شوند اما چیزی که هنوز محققان بر سر آن باهم به توافق نرسیده‌اند، میزان تاثیرگذاری آن است.

وی در ادامه افزود: خطر ابتلا به این مشکل با افزایش سن، زیاد می‌شود به گونه‌ای که بیشتر مبتلایان به تومورهای مغزی را سنین ۶۰ تا ۸۰ سال تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد با توجه به نتایج بررسی‌های ما، کاربران در صورتی که ۲۰ الی ۳۰ سال از موبایل استفاده کرده و یا در معرض امواج از راه نزدیک آن قرار گرفته‌اند، احتمال بسیار بیشتری برای ابتلا به تومورهای مغزی وجود دارد.

پروفسور هنشاو در آخر خطاب به پدر و مادر کودکان و نوجوانان از آن‌ها درخواست کرد که به منظور حفاظت از سلامتی فرزندانشان و جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری‌های خطرناک، برای آنها گوشی موبایل تهیه نکنند و در صورت خریداری، میزان استفاده کودکان از گوشی همراه را به حداقل برسانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی