وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

تاریخ وقوع: 26 مرداد

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التى کنتم توعدون
اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینى در فکرتان بود
((ما را چه رسد که با این قلم هاى شکسته و بیانهاى نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانى که در جهاد فى سبیل الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست داده اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده اند، مطلبى نوشته یا سخنى بگوییم ؟ زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانى است که براى اعتلاى کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامى جانبازى نموده اند.))
((بارالها، اسراى ما اسیر جانى ترین دژخیم زمان مى باشند. مقاومت آنها دنیا را شگفت زده کرده است هر چه زودتر آنها را براى خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما و به خاندان محترم همه صبر، اجر، سلامت و مغفرت عنایت فرما.))
امام خمینى ((ره ))
روز 26 مرداد 1369 میهن اسلامى شاهد حضور کبوتران سبکبالى بود که پس از سالها زندان در اسارتگاههاى مخوف رژیم بعث عراق قدم به خاک پاک میهن اسلامى خود مى گذاشتند. در هر حال ، قاصدک آزادى در چنین روزى پیام آور رهایى شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامى چراغانى بود. شعف و سرورى وصف ناپذیر از حضور این رسولان ، انقلاب و جنگ سراسر ایران را فراگرفته بود.
اولین عکس العمل آزادگان از دیدن وطن ، بوسه زدن بر خاک آن بود، سرزمینى که قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت و اسوه جوانان کشور تطهیر شده بود. حرکت بعدى زیارت مرقد پیر و مرادشان خمینى کبیر ((ره )) و بیعت با جانشین خلف او مقام عظماى ولایت حضرت آیت الله العظمى خامنه اى بود و این همه نشان از علاقه و افر و پایبندى آنان به اسلام ، انقلاب و میهن عزیزشان بود.
آنها توانستند در سالهاى زجر و شکنجه ، درد و بیمارى جسمى ، روح و روان خود را توفنده و مقاوم حفظ کنند و تقوا و مردانگى خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامى در صحنه هاى مختلف اجتماعى سرمشق و نمونه اى باشند براى جوانان ، براى پیران و خلاصه براى همه تا در دوران سازندگى ایران اسلامى ، ملت ما پرصلابت تر، مقاومتر، با دشمنان خود روبرو شود و مشکلات و مصائب را با صبر و بادبارى به منظور پیشرفت ، ترقى و عظمت ایران اسلامى تحمل نماید.
مقام معظم رهبرى و فرماندهى کل قوا درباره آزادگان مى فرمایند:
آزادگان آبروى این ملت را حفظ کردند...
... یکى از چیزهایى که شما را، دلهایتان را زنده نگه مى داشت ، پرامید نگه مى داشت ، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلى به یاد اسرا بودند. حال پدرى را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت مى شود فهمید.))
((مساله اسارت طولانى فرزندان این ملت به نوبه خود امتحان دیگرى بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسراى ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردى نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازى به وطن بازگشتند...
... شما در دوران اسارت شرایط سختى را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگى خود به اسلام ، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابر دشمن شدید.))

 

تشکیل ستاد رسیدگى به امور آزادگان
ستاد رسیدگى به امور آزادگان در 22 مرداد 1369 براساس قانون حمایت از آزادگان مصوب 13/9/1368 مجلس شوراى اسلامى تشکیل شد. و در نخستین گام با تبادل انبوه اسرا مواجه گردید و براساس همان قانون و با مساعدت و همراهى دیگر دستگاهها مسئولیت این کار عظیم را به دوش ‍ گرفت و تبادل بیش از 40000 آزاده و به همین تعداد اسیر عراقى را انجام داد. این ستاد با الهام از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى بیش از 270 واحد ستادى در سراسر کشور تشکیل داد و ادائه خدمات به آزادگان سرافراز را در زمینه گوناگون آغاز نمود. و در زمینه اشتغال توانست نزدیک به 96 (بیش ‍ از 36 هزار نفر) از آزادگان را در دستگاههاى دولتى و غیر دولتى مشغول به کار کند.
در زمینه تحصیل کار تا سال 1375 بیش از 5300 نفر از آزادگان موفق به راهیابى و تحصیل در موسسات عالى کشور شده که از این عده 365 نفر در رشته پزشکى و دندانپزشکى و داروسازى و 406 نفر در رشته هاى مهندسى و سایر رشته ها پذیرفته شدند.
حدود 5000 نفر از آنان در کلاسهاى تقویت بنیه علمى و پیش دانشگاهى شرکت کردند و بیش از 700 نفر به تحصیل در مقاطع زیر دیپلم توفیق یافتند و نیمى از آزادگان بى سواد طى سالهاى 74 - 1371 دوره کلاس نهضت سوادآموزى را با موفقیت طى کردند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی