وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

گروه های خونی

 خون و قلب در بدن نقش حیاتی دارند که حقایق زیادی را در مورد آنها نمی دانیم، در این مطلب عجایبی در مورد قلب و گروه خونی بیان می شوند که مطمئنا برای همه جالب است

 عجایبی در مورد خون و قلب

از حدود سال 1996 مشخص شد که خون از دو قسمت تشکیل شده است . این دو قسمت عبارت است از سلول ها و مایعی که در سیستم چرخشی بسته ای در جریان است و با انقباض قلب به جلو رانده می شود.

خون حدود 7 درصد از وزن بدن انسان را تشکیل می دهد و یکی از نشانه های اصلی حیات در انسان ها فشار خون است.  فشار خون، میزان فشاری است که گردش خون روی دیواره های رگ های خونی وارد می کند.این مایع حیات بخش ویژگی های منحصر به فردی دارد که در ادامه به بیان بخشی از آن می‌پردازیم .

برای این که تمام خون بدن یک شخص از طریق پشه ها کشیده شود، به ۱٫۱۲۰٫۰۰۰ پشه نیاز است.

انسان می تواند ۴۰ درصد از خونش را از دست بدهد و هنوز زنده بماند. البته این موضوع تنها با تزریق خون به موقع امکان پذیر خواهد بود.

21درصد از تمام حملات قلبی در روزهای ابتدایی  هفته رخ می دهد. در این روزهای هفته مقدار هورمون های استرس در خون بیشتر است و همین موضوع باعث می شود که میزان حملات قلبی در روزهای ابتدایی هفته بیشتر باشد.

ضربان قلب بر اخلاق ما تاثیرگذار است. دانشمندان طی مطالعه ای این موضوع را در مردی که تازه پیوند قلب انجام داده بود، بررسی کردند. ذهن، احساسات و رفتارهای این مرد پس از پیوند قلب به شکل غیرطبیعی تغییر کرده بود.

قلب,گروه های خونی

برای کاهش خطر حمله قلبی باید هنگام صبح آرام آرام از خواب بیدار شوید و از شدت تمرین های ورزشی در هنگام عصر بکاهید.

آب نارگیل ترکیبات مشابهی با پلاسمای خون دارد و همچنین به دلیل داشتن املاحی خاص، برای کنترل فشار خون مناسب است.

گروه های خونی ممکن است در طلاق زوج ها موثر باشد. دانشمندان دریافته اند که بین نوع گروه خونی زوج ها و احتمال جدایی آن ها ارتباط مستقیمی وجود دارد. در قوی ترین روابط، هر دو زوج گروه خونی O دارند. همسرانی که معمولاً به فکر طلاق می افتند، بیش از همه ترکیب گروه خونی A و AB یا A و O هستند.

گروه خونی در سلامت شما تاثیرگذار است. افراد دارای گروه خونی O کمتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند و در مقابل خطر ابتلای این افراد به سرطان پوست یا چاقی بیشتر است.

افراد دارای گروه خونی A باید مواظب کلسترول خون خود باشند زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افراد دارای این گروه خونی بیشتر است.

کسانی که گروه خونی B دارند نیز باید بدانند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت یا سرطان پانکراس قرار دارند.

افراد دارای گروه خونی AB نیز باید مراقب حافظه و تمرکز خود باشند زیرا احتمال ابتلای این افراد به مشکلات شناختی ۸۲ درصد بیش از افراد دارای گروه های خونی دیگر است.

نوشیدنی های انرژی زا شکل تپش قلب را تغییر می دهد. به گزارش سایت پزشکان محققان دریافته اند که پس از نوشیدن این مایعات انرژی زا، مقدار کافئین موجود در خون ۳ برابر همین مقدار در هنگام نوشیدن دیگر مایعات کافئین دار مانند قهوه و نوشابه است. به دلیل تغییری که این نوشیدنی ها در سبک تپش قلب افراد ایجاد می کند می‌تواند باعث بروز صرع یا حتی مرگ شود.

گروه های خونی

رژیم های غذایی بر اساس گروه خونی افراد هیچ گاه موثر نخواهد بود و محققان دانشگاه تورنتو به این نتیجه رسیده اند که تعیین رژیم غذایی بر اساس گروه خونی افراد، دروغی بیش نیست.

عملکرد ورزشی به گروه خونی فرد بستگی دارد. تحقیقی علمی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد که افراد دارای گروه خونی O استقامت و بنیه بیشتری نسبت به افراد دارای گروه های خونی دیگردارند. در میان بهترین بازیکنان واترپلو، هیچ بازیکنی با گروه خونی AB یافت نشد.

برای به گردش درآوردن خون، قلب چنان فشاری ایجاد می کند که می تواند جویی ازخون به طول ۹٫۱ متر راه بیندازد.

انسان می تواند بدون ضربان قلب به زندگی خود ادامه دهد. در سال ۲۰۱۲، پزشکان دستگاهی را در درون بدن مردی ۵۵ ساله به نام کریگ لوییس قرار دادند که بدون نیاز به ضربان قلب، خون را در بدن وی به جریان انداخت.همچنین فردی به نام استن لارکین ۵۵۵ روز را بدون قلب زندگی کرد تا قلب جدیدی برای اهدا به او آماده شود. قلب مشکل دار استن با یک دستگاه که در کوله پشتی اش قرار داشت جایگزین شد. او با همین قلب مصنوعی و بیرونی خود بسکتبال بازی می کرد.

خون طلایی در واقع به رنگ طلایی نیست اما یک ویژگی بسیار خاص محسوب می شود. در واقع چنین خونی فاقد هر نوع آنتی ژن است. این ویژگی در سال ۱۹۶۱ کشف شد و امروزه تنها ۴۰ نفر که آنتی ژن های Rh در خون آن ها وجود ندارد شناخته شده اند. خون این افراد برای تزریق به هر فردی با هر گروه خونی مناسب است.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی