وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

سرطان پانکراس بدخیم, علایم سرطان لوزالمعده

تشخیص سرطان پانکراس می تواند مشکل باشد 

 

سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ در ارتباط با بیماری های مرتبط با سرطان در مردان و زنان است. افراد مبتلا به سرطان پانکراس در مراحل اولیه ،شانس احتمال 85٪ در طی یک دوره 5 ساله برای بهبودی کامل را دارند.

 

تشخیص سرطان پانکراس می تواند مشکل باشد و زمانی که متوجه شد ممکن است خیلی دیر شود. سرطان پانکراس می تواند یک قاتل خاموش باشد اگر علائم و نشانه های این بیماری متوجه شده و سپس نادیده گرفته شود.

 

در ادامه لیستی از برخی از علایم و نشانه های سرطان پانکراس را معرفی می کنیم که می تواند در تشخیص سرطان پانکراس کمک کند:

 

زردی :

زردی علامتی است که با تعداد زیادی از بیماری ها همراه است، زمانی که پوست و چشم شروع به ایجاد یک سایه زرد می کند، ممکن است نشانه ای از مشکل در بدن باشد. زردی اغلب به علت بدخیمی پانکراس ارتباط ندارد. همه چیز در مورد بیلی روبین بیش از حد است. 

هنگامی که بیلی روبین در بدن به علت تومور تجمع می کند و مانع آزاد شدن بیش از حد صفرا از بدن می شود، کبد، به نوبه خود، بیلی روبین فرآوری شده (صفراوی) را از طریق مجرای صفرا خارج نمیکند، و پس از آن چشم ها و پوست زرد رنگ می شوند.

 

زردی هنگامی که تومور پانکراس به کبد گسترش می یابد، بدتر می شود، بنابراین زردی می تواند در مراحل اولیه و پایانی تومور پانکراس دیده شود. 

 

سرطان پانکراس بدخیم, علایم سرطان لوزالمعده

سرطان پانکراس چهارمین علت مرگ در ارتباط با بیماری های مرتبط با سرطان است

 

ادرار تیره تر:

ادرار رنگی ناشی از بیلی روبین بیش از حد در بدن است و یکی از نشانه های واضح است که نشان می دهد تومور ممکن است در پانکراس شما رشد کند.

هنگامی که ادرار شما شروع به تغییر رنگ تیره می کند، شانس تشخیص تومور  بیشتر است و مهم است که در اسرع وقت با متخصص خود مشورت کنید.

 

مدفوع چرب :

همانطور که به نظر می رسد نفرت انگیز است ولی این یکی از نشانه های روشن تومور در بدن شما، به خصوص در پانکراس است. هنگامی که تومور رشد می کند مجرای صفرا را که قرار است بر روی غذا کار کنند و مواد چربی بدن را پردازش می کند مسدود می کند بنابراین مواد چرب و مواد دیگر با مدفوع بیرون می آید. 

 

سرطان پانکراس بدخیم, علایم سرطان لوزالمعده

سرطان پانکراس می تواند یک قاتل خاموش باشد

 

مدفوع رنگی : 

به غیر از مدفوع که چرب است، نشانه دیگری که ممکن است از سرطان لوزالمعده رنج ببرد، رنگدانه در مدفوع است. آب پانکراس و صفرا که قرار است به دستگاه گوارش برسند مسدود می شوند و از این رو در مدفوع وارد می شوند.

 

سوزش پوست :

علامت دیگری که می تواند زندگی شما را قبل از اینکه خیلی دیر شود را نجات دهد، سوزش پوست در کنار پوست زرد است. اگر پوست شما رنگ زرد و سوزش بی سابقه ای داشته باشد، وقت آن رسیده که به یک متخصص مراجعه کنید.

تحریکات ممکن است بر روی برخی از نقاط بدن مانند یک خوشه از جوش های ریز و یا پراکنده در سراسر بدن خود ظاهر می شود. 

سوزش ناشی از تعدادی از عوامل مانند بیلی روبین بیش از حد، کاتالیزورهای گوارشی ناکافی در بدن و میزان سوخت و ساز بدن کم است. 

 

نظرات (۱)

با سلام ممنون اطلاعات خوبی دارید انشالله که همه مریض شفا پیدا کنند .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی