وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خواص کاکل ذرت,کاکل ذرت,خواص دارویی کاکل ذرت

خواص دارویی کاکل ذرت

 

همه اشخاص با کاکل ذرت یا همان قسمت مو مانند و رشته های زیر پوست سبز بلال آشنایی دارند. چه بسا شما هم در زمان کودکی آن را شبیه موهای سر یک عروسک خیال می کردید. مردم عمدتا از فواید و خواص دارویی آن بی خبرند و موقع استفاده بلال، کلاله( کاکل) آن را دور می اندازند.

کاکل ذرت:
ذرت گیاهی آمریکائی است که بیش از 10 هزار سال بعنوان یکی از اجرای اصلی مواد غذایی مورد استفاده مردم بسیاری از مناطق بوده است. این گیاه اکنون بیش تر در مناطق گرم سیری سراسر دنیا کشت شده و طول آن به 3 متر هم میرسد.

خیلی از مردم به علت مزه خوب آن در تهیه بسیاری از غذاها مانند انواع سوپ، کیک و غیره از آن استفاده میکنند. ولی بهتر است بدانید که کاکل ذرت هم میتواند برای سلامتی شما بسیار موثر باشد و میتوانید از آن برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده کنید.

خواص کاکل ذرت:
جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه:
از زمان های قدیم برای جلوگیری از پیدایش سنگ کلیه کاکل ذرت مورد استفاده قرار می گرفته است که سبب افزایش جریان ادرار شده و احتمال تشکیل رسوب در کلیه را کاهش میدهد و از تشکیل اسید اوره اضافی در مفاصل بدن که منجر به درد نقرس میشود ، جلوگیری میکند.

درمان آماس:
زمانی که قلب بدرستی کار نکند و به میزان کافی خون را به قسمت های گوناگون پمپاژ نکند ورم به وجود می‌اید که سبب ضعف در کلیه ها و تجمع مایعات در زانو و ریه میشود . کاکل ذرت به بهبود تورم ریه و ورم زانو کمک خواهد کرد.

کمک به انعقاد خون:
کلاله ذرت دارای ویتامین K است که در انعقاد خون نقش موثری داشته و با کمک به فرآیندهای انعقادی هنگام جراحت برداشتن بدن سبب خارج شدن خون کمتری از بدن میشود.

مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا:
چای کاکل ذرت با باز کردن راه‌های هوایی و کاهش التهاب گلو به کنترل علایم سرما خوردگی و آنفولانزا کمک میکند . این چای همچنین خلط آور بوده و احتقان سینه و بینی را هم تسکین میدهد .

تنظیم فشار خون بالا:
کاکل ذرت برای افراد دارای فشار خون بالا هم بسیار موثر است. محتوای فلاونوئید های موجود در آن گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را در سراسر بدن تنظیم میکند . همچنین با کنترل سطح سدیم خون( افزایش سطح سدیم منجر به افزایش فشار خون میشود ) به کنترل فشار خون بالا کمکی کند.

 

خواص کاکل ذرت,کاکل ذرت,خواص دارویی کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

 
خواص کاکل ذرت در درمان عفونت مجاری ادراری:
کاکل ذرت در واقع لایه بیرونی مجاری ادراری را پوشش میدهد و از تحریک و ناراحتی بیش تر مجاری ادراری جلوگیری میکند . استفاده دمنوش کاکل ذرت به آرام کردن مثانه و مجاری ادراری ملتهب کمک میکند. این فیبر گیاهی ادرار آور است و به همین علت خطر ایجاد باکتری در مجاری ادراری را کاهش میدهد. همچنین برای آرام کردن ناراحتی غده پروستات هم استفاده میشود.

کاکل ذرت منبع ویتامین C:
کاکل ذرت دارای ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. همچنین نقش مهمی در تنظیم عملکردهای گوناگون بدن انسان دارد.

خواص کاکل ذرت برای مشکلات رنگدانه ای پوست:
برخی از تحقیقات نشان داده اند استفاده کاکل ذرت میتواند به مبارزه با مشکلاتی که برای رنگدانه های پوست پیش می‌اید کمک کند و همچنین برای افرادی که دچار بیماری پیسی هستند موثر باشد.

روش استفاده کاکل ذرت:
کلاله ذرت در وضعیت اولیه اش خوردنی نیست و برای اینکه قابل استفاده شود احتیاج به یکی از موارد زیر است:
شیوه نخست: آن را با آب جوش طبخ کنید و از آب لیمو برای طعم دادن به این غذا استفاده کنید. اینک میتوانید آن را در وضعیت گرم یا سرد میل کنید.

شیوه دوم: یک لیتر آب را به جوش آورید بعد حرارت را کم کرده و کاکل ذرت را به آن اضافه کنید. اجازه دهید دو دقیقه کاکل ذرت در آب بجوشد. بعد زیر حرارت را خاموش کنید و بگذارید چای دم بکشد. زمانی که درجه حرارت چای پائین آمد آن را صاف کرده و نوش جان کنید. میتوانید از این چای به میزان سه تا چهار فنجان در طول روز بنوشید.

شیوه سوم: این شیوه نیازی به جوش ندارد اندکی آب را در داخل لیوان شیشه‌ای در دار بریزید. ذرت خشک شده را به آب اضافه کنید. درپوش را روی ظرف بگذارید و یک روز تمام زیر افتاب نگه دارید. در پایان روز، شیشه را داخل آورید و اندکی عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را در یخچال نگه دارید و سرد بخورید.

موارد منع استفاده چای کاکل ذرت:
زنان باردار و افرادی که ناراحتی کلیه دارند نمی توانند از این چای استفاده کنند. همچنین درصورتی که از داروهای فشار خون مانند فورزماید استفاده می کنید پیش از استفاده این چای حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی