وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/11/2/4047974_191.jpg
سوم ربیع الاول، مصادف با سالروز حمله به کعبه توسط سپاهیان «یزید بن معاویة بن أبی سفیان» در سال ۶۴ هجری قمری است.
در کتب تاریخ اسلامی آمده است: حضرت أبا عبدالله الحسین (علیه السلام) بخاطر احتمال کشته شدن در مکه مکرمه و جهت حفظ و حرمت این سرزمین، مناسک حج خویش را به عمره مفرده تبدیل کردند.
ایشان سپس این سرزمین را به سوی کوفه ترک نمودند اما زبیریان طالب قدرت برای حفظ ریاست وجان خویش، خود را متحصن در کعبه کرده و موجبات بی احترامی به آن بیت شریف را پدید آوردند.
ابن زبیر از جمله افراد با نفوذی بود که پس از مرگ معاویه با یزید بیعت نکرد و با قدرت تمام مقابل او ایستاد، در این نبرد ابتدا مسلم بن عقبه از جانب یزید مامور دفع عبدالله شد ولی در میان راه به هلاکت رسید و بجای او حصین بن نمیر فرمانده سپاه شد.
لشکر شام در بالاى کوه‏هاى مکه که مشرف بر خانه‏ ها و مسجدالحرام بود، اجتماع کردند و با منجنیق، پیوسته سنگ و نفت بر مکه و مسجد مى‏ افکندند پارچه هایی از پنبه و کتان به نفت آلوده مى‏ ساختند و بر خانه خدا مى‏ انداختند و آنها را آتش می زدند تا آنکه کعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و دیوارهاى آن فرو ریخت و شاخ‏هاى گوسفندى که به جهت فداى اسماعیل آمده بود و بر سقف آویخته بودند، هم سوخت»
ابن نمیر با گروه کثیری به مکه رفت و پس از محاصره این شهر با پرتاب گلوله‌های آتشین خانه خدا را تخریب کرد و به آتش کشید، در همین اثنا خبر مرگ یزید اعلام شد از این رو ابن نمیر جنگ را رها کرد و روانه شام شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی