وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 آزمایش تروپونین, تروپونین های قلبی

مقادیر بالای تروپونین در خون ممکن است به معنای حمله قلبی باشد 

آزمایش تروپونین میزان تروپونین در خون شما را اندازه گیری می کند. تروپونین نوعی پروتئین است که در ماهیچه های قلب شما یافت می شود. تروپونین به طور معمول در خون یافت نمی شود. 

 

وقتی عضلات قلب آسیب می بینند ، تروپونین به جریان خون فرستاده می شود. با افزایش ضربان قلب ، مقادیر بیشتری از تروپونین در خون آزاد می شود.

مقادیر بالای تروپونین در خون ممکن است به معنای حمله قلبی باشد یا اخیراً انجام شده باشد. حمله قلبی هنگامی اتفاق می افتد که جریان خون به قلب مسدود شود. این انسداد می تواند کشنده باشد. اما تشخیص سریع و درمان می تواند زندگی شما را نجات دهد.

 

از آزمایش تروپونین برای چه کاری استفاده می شود؟

این آزمایش اغلب برای تشخیص حمله قلبی استفاده می شود. گاهی اوقات برای نظارت بر آنژین بکار می رود ، شرایطی که جریان خون به قلب را محدود کرده و باعث درد قفسه سینه می شود. آنژین گاهی اوقات منجر به حمله قلبی می شود.

 

چرا به آزمایش تروپونین نیاز دارم؟

در صورت بستری در اورژانس با علائم حمله قلبی ممکن است به این آزمایش احتیاج داشته باشید. این علائم شامل موارد زیر است:

درد قفسه سینه یا ناراحتی

درد در قسمت های دیگر بدن از جمله بازو ، کمر ، فک یا گردن شما

تنفس مشکل

تهوع و استفراغ

خستگی

سرگیجه

تعریق

بعد از اولین آزمایش ، احتمالاً طی 24 ساعت آینده دو یا چند بار امتحان خواهید شد. این کار برای دیدن اینکه آیا در طول زمان تغییراتی در میزان تروپونین وجود دارد ، انجام می شود.

 

 آزمایش تروپونین, تروپونین های قلبی

آزمایش تروپونین میزان تروپونین در خون شما را اندازه گیری می کند

 

در طول آزمایش تروپونین چه اتفاقی می افتد؟

یک متخصص مراقبت های بهداشتی با استفاده از یک سوزن کوچک ، نمونه خون از رگ موجود در بازوی شما می گیرد. پس از وارد کردن سوزن ، مقدار کمی خون در لوله آزمایش یا ویال جمع میشود. ممکن است هنگام وارد شدن یا خارج کردن سوزن احساس سوزش کمی کنید. این معمولاً کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.

 

آیا برای آمادگی در آزمون باید کاری انجام دهم؟

برای انجام تست تروپونین نیازی به مقدمات خاصی ندارید.

 

آیا خطری برای تست وجود دارد؟

خطر آزمایش خون بسیار کمی وجود دارد. ممکن است در مکانی که سوزن در آن قرار گرفته بود دچار درد جزئی یا کبودی شوید اما بیشتر علائم به سرعت از بین می رود.

 

این نتایج چه معنی ای می دهد؟

سطح طبیعی تروپونین در خون معمولاً بسیار پایین است ، در اکثر آزمایش های خون نمی توان آنها را یافت. اگر نتایج شما پس از شروع درد قفسه سینه ، 12 ساعت سطح طبیعی تروپونین را نشان داد ،بعید است که علائم شما در اثر حمله قلبی ایجاد شده باشد.

اگر حتی سطح کمی از تروپونین در خون شما یافت شود ، ممکن است به این معنی باشد که قلب شما آسیب دیده است. اگر سطح بالایی از تروپونین در یک یا چند آزمایش در طول زمان یافت شود ، احتمالاً به این معنی است که شما دچار حمله قلبی شده اید. دلایل دیگر بالاتر از حد معمول تروپونین عبارتند از:

نارسایی احتقانی قلب

بیماری کلیوی

لخته خون در ریه های شما

اگر در مورد نتایج خود سؤالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی