وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

نتیجه تصویری برای آیت الله جنتی
گرچه سن آیت الله جنتی مدت هاست دستاویزی برای مخالفان ایشان شده است اما بررسی سن برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی حکایت از آن دارد که بالا بودن سن را نمی توان ملاک چندان مناسبی برای نقد عملکردها دانست، گرچه در مواردی نیز این نقد قابل پذیرش است.

عالی نیوز به نقل از نامه: حتما بسیاری از شما، یک بار پیامکی در مورد دبیر شورای نگهبان دریافت کرده‌اید. پیامکی که مربوط به سن، آیت‌الله جنتی است.

این پیامک‌های بعد از انتخابات سال ۸۸ رواج پیدا کرد، در انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری یازدهم به اوج خود رسید. بعد فوت شخصیت‌های سیاسی سراسر جهان نیز ایرانیان شاهد دریافت پیامک‌هایی با مضامین سن دبیر شورای نگهبان بودند که آخرین نمونه به بعد از فوت ماندلا بر می‌گردد.

پیش از این اما آیت‌الله جنتی درگفت وگو با ارگان ستاد نماز جمعه تهران به این پیامک‌ها واکنش نشان داده بود «این موضوع قطعا برای من یک توفیق است. جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب اللهی باشند نماز شب خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.»

برهمگان مشخص شده است که این پیامک‌ها جز تخریب دبیر شورای نگهبان هدف دیگر نداشته و با بررسی سن سیاستمداران و شخصیت‌های مذهبی می‌شود به این نتیجه رسید که هستند افرادی که از آیت‌الله جنتی بزرگ‌ترند و در جبهه سیاست و مذهب در حال فعالیت هستند.

آیت الله احمد جنّتی‌ در سوم‌ اسفند ۱۳۰۵ هجری‌ شمسی‌ در روستای‌ لادان‌ از بلوک‌ ماربین‌، واقع‌ در سه‌ کیلومتری‌ غرب‌ شهرستان‌ اصفهان‌، چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته‌است.

در لیست زیر می‌توانید با این افراد و سن و مسئولیت آشنا شویدکه البته این محاسبات مربوط به سال 1392 می باشد لذا در سال جاری ممکن است افرادی از این گروه در قید حیات نباشند و دیگر اینکه به سن آنها به همان مقدار که از 92 گذشته باید اضاف گردد مثلاً در سال 94 باید 2 سال به سن افراد اضافه گردد:

اسامی / سمت / سال تولد / سن

۱- آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی / مرجع تقلید / ۱۲۹۷ / ۹۵

۲- آیت‌الله وحید خراسانی / مرجع تقلید / ۱۳۰۰ / ۹۲

۳- آیت‌الله مسلم ملکوتی / مرجع تقلید / ۱۳۰۲ / ۹۰

۴- آیت‌الله حسین نوری همدانی / مرجع تقلید / ۱۳۰۴ / ۸۸

۵- آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی / مرجع تقلید / ۱۳۰۴ / ۸۸

۶ - آیت‌الله ابراهیم امینی / عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام - امام جمعه سابق قم / ۱۳۰۴ / ۸۸

۷- آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی / عضو مجلس خبرگان رهبری – عضو سابق شورای نگهبان / ۱۳۰۴ / ۸۸

۸- آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی / مرجع تقلید / ۱۳۰۵ / ۸۷

۹- احمد محسنی گرگانی / رئیس دیوان عالی کشور / ۱۳۰۵ / ۸۷

۱۰- سید صادق روحانی / مرجع تقلید / ۱۳۰۵ / ۸۷

در کنار این افراد، سیاستمداران خارجی نیز هستند که از سن زیادی برخور دار هستند و هم اکنون عهده دار ریاست جمهور و اداره کشور هستند.

۱- شیمون پرز / رئیس جمهور اسرائیل / ۱۹۲۳میلادی(شمسی۱۳۰۲)/ ۸۹

۲- رابرت موگابه / رئیس جمهور زیمبابوه / ۱۹۲۴میلادی(شمسی ۱۳۰۳) / ۸۸

۳- ملک عبدالله / پادشاه عربستان / ۱۹۲۴میلادی (۱۳۰۳شمسی) / ۸۸

۴- عامل گریما ولد / رئیس جمهور اتیوپی / ۱۹۲۴ میلادی (۱۳۰۳شمسی) / ۸۸

۵ - جورجو ناپولیتانو / رئیس جمهور ایتالیا / ۱۹۲۵ میلادی(۱۳۰۴شمسی) / ۸۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی