وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز؛ گاهی در سریالهای تلویزیونی مطالبی را دیده بودیم که افرادی برای انجام امورات خود به اداره خاصی مراجعه و موضوع امروز برو و فردا بیا شهرت یافته بود اما خدا نکند انسان خودش کاری داشته باشد و هرجا برود به در بسته بخورد

موضوع از این قرار است که برای انجام امورات ضمانت یکی از بستگان باید  به یکی از دفاتر ثبت اسناد مراجعه و فرمی را به صورت حضوری گواهی می کردیم از  اول روز پنجشنبه که دفاتر ثبت اسناد شروع به کار کردند به یکی از این آنها مراجعه و درخواست خود را مطرح نمودیم لذا سر دفتر فرمودند که اولاً سیستم قطع می باشد و ثانیاً ما این نوع کار را انجام نمی دهیم، این شد که با راهنمایی اولین دفتر ثبت به یک دفتر دیگر مراجه نمودیم و ایشان هم نظری به آن فرم انداخته و فرمودند نه تنها سیتم قطع است اصلاً ما این فرم را نداریم و باید به دفاتر دیگر مراجعه کنید  از اینجا هم که بیرون رفته و به دفتری دیگر چند خیابان آن طرف تر رفتیم بازهم سر دفتر اظهار مشابهی داشتند مبنی بر اینکه فلان دفتر چنین فرمی را دارد، به دفتر بعدی که رفتیم؛ فرمودند این کار حدود دوساعت وقت نیاز دارد و من هم قرا است ساعت 12 جایی بروم لذا روز شنبه بیایید تا ان شاء الله کار را انجام بدهیم وقتی از قطع سیستم سؤال شد فرمودند البته سیستم نیز قطع است ولی بعضی اوقات هم وصل می شود و به همین خاطر چند روزی است کارها به کندی پیش می رود و در ادامه همین صحبتها نیز اشاره ای داشتند به اینکه مشکل اصلی دفاتر اسناد رسمی  تنها قطع سیستم نیست و عمده مشکل مبلغ ناچیزی است که برای این ضمانت از ارباب رجوع دریافت می کنند تاحتی از ایشان سؤال شد مگر مبلغ چند است که فرمود: 165000ریال است و حدود شصت هزار ریال آن برای اقدامات انجام شده مبلغ ناچیزی است و مشکل قطع سیستم نیز موضوع را تشدید می نماید، این شد که ایشان فرمود من تا ساعت 12 ظهر هستم اگر خواستید می توانید مدارک را اینجا بگذارید تا شنبه آن را انجام دهم و چنانچا بتوانید جای دیگر هم مراجعه کنید احتمالاً با همین مسائل مواجه خواهید شد . لذا به دفتر دیگری هم مراجعه شد که سر دفتر خواهر محترمه ای بود و مطالبی مشابه را فرمود لیکن گفتند احتمال اینکه شنبه سیستم وصل گردد هست لذا مدارک را بگذارید تا شنبه که سیستم وصل شده اقدام به ثبت ان گردد و در نهایت درخواست مبلغی از حق الثبت به عنوان بیعانه کرد، وقتی سؤال شد که چه مبلغی تقدیم گردد فرمود احتمالاً چهل هزار تومان می شود و شما مثلاً بیست هزارتومان می توانید پرداخت نمایید وقتی از ایشان سؤال شد که جای دیگر گفته 165000 ریال، نفرمودند که حتماً نوع کار متفاوت است بلکه اظهار داشت که حالا خود شما هر جا را مناسب تر و ارزان تر سراغ دارید می توانید مراجعه فرمایید لذا ما هم به واسطه اظهارات آن سر دفتر قبلی فکر کردیم که چرا مبلغ اضافی پرداخت نماییم و هر دو هم که قرار است شنبه این کار را انجام دهند این شد که از آنجا بیرون رفته و به دفتر قبل مراجعه نمودیم و مدارک را تحویل ایشان دادیم وی نیز با نگاهی به فرم، فرمودند این فرم را که من فکر کردم ضمانت دانشجویی است و با توجه به ضمانت دانشجویی هم گفته بودم آن مبلغ ولی هزینه این یکی چهل هزار تومان می شود که من پیش خود فکر کردم آن خواهر بنده خدا بر اساس نوع این فرم مبلغ چهل هزارتومان را گفته بود لذا اگر امکان داشت برمی گشتیم به همان دفتر ولی دیگر دیر شده بود و روز شنبه کار ضمانت در دفتر خانه ای که مراجعه شده بود به پایان رسید اما سیستم بعد از انجام امورات ما هنوز قطع بود؛ این سوال پیش می آید که اگر ما از نظر علمی در این سالهای اخیر پیشرفت داشته ایم ، چرا باید هنوز با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنیم.