وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

نمایندگان بر اساس طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که محدوده جغرافیایی هر استان در انتخابات مجلس یک حوزه استانی محسوب شود که تعداد نمایندگان آن معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است.
عالی نیوز به نقل از خبرآنلاین: نمایندگان بر اساس طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که محدوده جغرافیایی هر استان در انتخابات مجلس یک حوزه استانی محسوب شود که تعداد نمایندگان آن معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است.

نمایندگان در نشست علنی روز (24 خردادماه) مجلس در جریان بررسی طرح استانی- شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گزارش یک فوریتی ماده یک این طرح را با 112 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

براساس ماده یک طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، محدوده جغرافیایی هر استان در انتخابات مجلس یک حوزه استانی محسوب می‌شود.

در تبصره این ماده تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30/1/1366 و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده‌اند.

همچنین نمایندگان خانه ملت با تصویب ماده 2 این طرح مقرر کردند که هریک از دواوطلبان نمایندگی مجلس باید منحصرا برای یکی از حوزه های انتخابیه موجود در استان ثبت نام کنند. ثبت نام در بیش از یک حوزه انتخابیه ، موجب لغو ثبت نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس خواهد شد.

 این در حالی است که اکثریت نمایندگان با مسکوت ماندن این طرح مخالفت کرده و خواستار ادامه بررسی بندهای دیگر آن در جلسات بعدی مجلس شدند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی