وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر حل مشکلات زیست محیطی درپی توافق هسته‌ای، گفت: با رفع تحریم ها و مدیریت صحیح می‌توان تغییرات بنیادین در حوزه محیطزیست را شاهد بود.


_______676985081

عالی نیوز به نقل از گزارش ایسکانیوز و به نقل از خانه ملت موید حسینی صدر درخصوص اینکه با حصول توافق هسته ای تا چه میزان می توان به حل مشکلات زیست محیطی در پی تعاملات بین المللی امیدوار بود، گفت: البته عوامل مختلفی در بروز مشکلات محیط زیست دخالت دارند که به طورحتم عامل خارجی آن با تعاملات بین المللی رفع خواهد شد، به عنوان مثال ریزگردها، آلودگی آب های سطحی و آلودگی سوخت منشاء خارجی دارد، همچنین بخشی از فرسودگی ناوگان حمل ونقل با تحریم ها در ارتباط است که با توافق هسته ای بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان محیط زیست باید برای شرایط پس ازلغو تحریم ها برنامه‌ریزی کند، البته شرکت های خارجی نیز حاضر و مشتاق هستند که پس از توافق در توسعه حمل ونقل داخلی جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنند و به طورحتم اگر حمل و نقل نوسازی شود؛ مصرف سوخت به نصف کاهش پیدا کرده و از مازاد سوخت می توان سرمایه گذاری انجام شده ازسوی شرکت های خارجی را بازگراند.

او گفت: ازسوی دیگرمی توان ازحضور و سرمایه گذاری شرکت های خارجی برای توسعه مترو، حمل و نقل بار و توسعه راه و آهن استفاده کرد، از این رو توسعه حمل و نقل عمومی می تواند درجهت کاهش آلودگی هوا موثر باشد، ازسوی دیگر هم اکنون استفاده ازبخاری ها در مناطق مسکونی تنها 25 درصد راندمان دارد که با مشارکت شرکت های خارجی و سرمایه گذاری مشترک این راندمان را می توان به 60 درصد افزایش داد؛ ازاین رو با رفع تحریم ها در حوزه محیط زیست و با مدیریت صحیح  می توان تغییرات بنیادین را انتظار داشت.

19734.png


حسینی صدر با تاکید براینکه تحریم ها اثرات سوء در محیط زیست داشته است، گفت: به طور حتم نبود سوخت مناسب، ناوگان و صنایع فرسوده نشان از اعمال تحریم های وسیع کشورهای اروپایی دارد، همچنین در حال حاضر پالایشگاه‌ها یک سوم مازوت تولید می‌کنند که اگر پالایشگاه اصلاح شود به جای 35 درصد، 15 درصد مازوت تولید می شود، بنابراین توافق هسته ای تاثیر مستقیمی بر رفع مشکلات محیط زیست دارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: البته سرمایه موردنیاز برای رفع مشکلات محیطزیست قابل برآورد نیست، اما درصورت ایجاد فضای خوب بین‌المللی پس از اجرای توافق سازمان محیط زیست می تواند بسیاری ازمشکلات خود را حل کند.
105105

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی