وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

http://images.khabaronline.ir/images/2015/9/position50/15-9-10-124553unnamed.jpg

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که در مقطعی از زمان اصلاح طلبان افراطی و در مقطعی دیگر اصولگرایان افراطی به دلیل حبّ و بغض‌های افراط‌گرایانه‌شان رفتاری دوگانه با وی داشته‌اند.!
 
عالی نیوز: به گزارش جنوب نیوز به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد مبانی فکری و اعتقادی خود از جوانی تاکنون، با اشاره به اینکه تمام اصولی که از قرآن، روایات و مدرسین خود به ویژه امام راحل یاد گرفته‌ام، شیوه اعتدال‌گرایی است، اظهار داشت: مبارزه و مسؤولیت‌های مختلف کشور نیز بر اعتدال در تمامی زمینه‌ها و مراحل زندگی بشر صحه می‌گذارد. امام راحل نیز در زندگی شخصی، علاوه بر اینکه از زهد فروشی و ریا به شدت پرهیز داشتند و به طور کامل مشی اعتدال گرایانه را رعایت می‌کردند، همواره به شاگردان خود نیز به حفظ حالت اعتدال تأکید داشتند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه روش افراط و تفریط مقطعی، ناکارآمد و نهایتاً بی‌تأثیر بوده و براساس آموزه‌های دینی و قرآنی، اعتدال در امور، تنها راه کارگشا برای کشور است، در پاسخ به سوال دیگری در مورد علل برخوردهای دوگانه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با ایشان در مقاطع زمانی مختلف، گفت: لفظ‌هایی چون محافظه‌کار، رادیکال و معتدل همیشه وجود داشته و به گروه و جناح خاصی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب تعلق ندارد.
 
اهم اظهارات وی از این قرار است:
 
** استبداد و استعمار در جوامع امروز به دلیل آگاهی مردم دیگر جایگاه و زمینه رشد ندارند و رو به اضمحلال هستند. مسیر کلی حرکت جوامع بشریت به طرف حاکمیت انسان‌ها پیش می‌رود و دیر زمانی است که دژ استبداد شکسته و بساط حکومت‌های موروثی و نظامی برچیده شده است یا می‌شود.
 
**این مردم بودند که در اوج خفقان رژیم شاه دست به مبارزه زدند و پیروز شدند. رژیم گذشته تصور می‌کرد با سرکوب و خفقان مردم می‌تواند به اهداف خود دست یابد، اما  نمی‌دانست که با افراط و تفریط راه به جایی نخواهد برد.ما به عنوان مسلمان باید راه و عقیده‌مان، اسلام و اصولش باشد و هر جا بر اساس اسلام، صداقت و در جهت خدمت و رفاه مردم حرکت کردیم، موفق خواهیم بود.
 
**اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقیت همراه بوده است. در طول تاریخ پیوستن به اقیانوس مردم نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه نداشته است و ما باید مردم را  حفظ کنیم.
 
** {با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم} برجام برای مردم درس خوبی است، چرا که آنها متوجه خواهند شد چه کسانی دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کسانی با افکار افراطی به دنبال تأمین منافع شخصی، باندی و سیاسی خود هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی