وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

نتیجه تصویری برای "مذاکرات+تصویر"
نیویورک‌تایمز: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که تمدید مهلت مذاکرات ایران و ۱+۵ نتیجه «خلاقیت» طرفین مذاکره درباره شیوه‌هایی بود که تضمین می‌دهد برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است.

عالی نیوز؛ به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، یک مقام ارشد دولت‌آمریکا اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای تمدید مذاکرات ایران  و 1+5 برای یک دوره 4 ماهه، «خلاقیت» طرفین در خصوص شیوه‌هایی که تضمین می‌دهد که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، بود.
طبق این گزارش، برخی از جمهوری‌خواهان کنگره استدلال کرده‌اند که این تمدید 4 ماهه مذاکرات، راهی برای ایران به وجود می‌آورد تا در حین اینکه به مذاکره با گروه 1+5 ادامه می‌دهد، سوخت نیز تولید کند. نمایندگان کنگره برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران به دولت آمریکا فشار وارد کرده‌اند اما کاخ سفید تصریح کرده است که چنین فشاری در این نقطه از زمان احتمالاً مشکل را بدتر می‌کند.
نیویورک‌تایمز افزود، مقامات آمریکایی در کنفرانس‌ خبری تأکید کردند که دلیل محکم و روشنی برای تمدید مذاکرات داشتند و ادامه دادند که تمدید مذاکرات به این دلیل بود که توانستند پیشرفت‌هایی را در زمینه ترغیب ایران به محدود کردن تولید پلوتونیوم در رأکتور آب سنگین اراک به دست آورند و بحث‌هایی درباره هدف جدید تأسیسات غنی‌سازی فوردو صورت دادند.


به گفته مقامات آمریکایی، هنوز اختلافات مهمی در زمینه نوع تحقیق و توسعه‌ای که دانشمندان ایرانی می‌تواند صورت دهند و همچنین میزان اطلاعاتی که ایران می‌بایست درباره تحقیقات هسته‌ای خود فاش کند، وجود دارد.
نیویورک‌تایمز ادامه داد که مهلت مذاکرات جدید 24 نوامبر به پایان می‌رسد و اگر تا آن زمان توافق حاصل شود، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا زمان اندکی دارد تا بتواند از کنگره خواستار کاهش تحریم‌های ایران شود.
بیش از 300 نفر از اعضای کنگره اخیراً نامه‌ای را به اوباما فرستادند و در آن گام‌هایی که ایران می‌بایست بردارد تا تحریم‌ها علیه این کشور کاهش پیدا کند را مطرح کردند و یکی از این موارد کاهش پیشرفت برنامه موشکی و پایان دادن به گروههایی که آمریکا آنها را تروریستی می‌داند اما این خواسته کنگره به هیچ عنوان بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست.
این گزارش در پایان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که لغو تحریم‌ها نیازمند آن است که دو طرف بتوانند یک اختلاف اصلی را رفع کنند و آن این است که آیا ایران اجازه پیدا می‌کند که بتواند ظرفیت تولید سوخت هسته‌ای خود را حفظ کند. ایران تأکید دارد که به تولیدکنندگان خارجی برای سوخت خود تکیه نخواهد کرد و بنابراین توافق نهایی احتمالاً شامل تأخیرهایی در تولید صنعتی ایران خواهد بود.