وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آیت الله امجد با اشاره به لزوم بازگشت به اصل توحید و ترویج صداقت در جامعه، صداقت و دروغ نگفتن را از نتایج ایمان به خدا دانسته و ابراز کرد: همه ما باید حق پرست باشیم. چرا که حضرت علی(ع) هم صداقت می خواهد. باید به خودمان دروغ نگوییم. اگر بنده خدا هستیم، باید صادق باشیم. اگر می گوییم «اهدناالصراط المستقیم» و اگر می گوییم «ایاک نعبد و ایاک نستعین»؛ بنابراین باید حق پرست باشیم. کسی که حق پرست است دروغ نمی گوید.

عالی نیوز؛ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، آیت الله امجد طی سخنانی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مجتمع آموزشی روشنگر؛ با تاکید بر بازگشت به سیره و منش اهل بیت و حضور آموزه های قرآن در شئونات زندگی تاکید کرد: اگر قرآن را بر سر می گیریم، به معنی این است که قرآن باید در تمام زندگی ما حاکم باشد. باید به خدا و اهل بیت برگردیم. این همه دروغ و حقه بازی که در جامعه رواج پیدا کرده است، به دلیل فراموش کردن اهل بیت است. نباید دروغ و ریا در زندگی ما حاکم باشد.

* آدم در این ناهنجاریهای جامعه دق می کند.

این استاد اخلاق در ادامه، با اظهار تأسف از مشکلات جامعه گفت: آدم در این ناهنجاری های جامعه دق می کند. باید بتوانیم در جامعه حرف حق را بزنیم و حق خود را بگیریم. این بدترین درد است که کسی نتواند حرف حقی را بگوید.

* گناه ایمان را از بین می برد.

آیت الله امجد ضمن تاکید بر پاکی نفس انسان، به نقش گناه در زدودن و از بین بردن خلوص و ایمان به خدا اشاره کرد و افزود: تا وقتی نفسانیت هست، همه کارهای ما خراب است. همه ما محب اهل بیت هستیم، و همین حضور ما در این مراسم، یعنی اینکه در دل همه ایمان به خدا و حب اهل بیت وجود دارد. اما گناه ایمان را ازبین می برد. دروغ و ریا ایمان را از بین می برد.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی شب های قدر، در ادامه دعا کرد: تا زندانیان بی گناه آزاد شوند و مشکلات نسل جوان، مخصوصا مشکلات ازدواج جوانان در پناه امام زمان(عج) مرتفع شود.

* کسی که در این لباس به مردم خیانت کند، بزرگ ترین خیانت را به مردم کرده است.

آیت الله امجد در ادامه صحبت های خود با اشاره به تاثیرروحانیت در هدایت جامعه، به نقش پررنگ روحانیون اشاره کرد و مسئولیت روحانیون را در خصوص گفتار و رفتارشان سنگین و حائز اهمیت برشمرد. وی افزود: روزگار عجیبی است. بسیاری از روحانیون بزرگ در زمان های گذشته بودند که مردم را هدایت می کردند. و مردم با دیدن آنها خدا و اهل بیت را می شناختند. اما اگر کسی در این لباس یک ذره خطا کند، بزرگ ترین گناه است. کسی که در این لباس به مردم خیانت کند، بزرگ ترین خیانت به مردم را کرده است.

*بهترین عمل نماز است.

استاد امجد در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به اهمیت و نقش نماز در تربیت افراد و اصلاح امور جامعه گفت: نماز انسان را نجات می دهد. بهترین عمل نماز است. بهترین اعمال در شب های قدر استغفار است. توبه گناهان را از بین می برد.

*دین گریز کردن و دین ستیز کردن مردم بزرگ ترین خیانت است.

آیت الله امجد با اشاره به وجود نارسایی های اجتماعی؛ دین گریزی و دین ستیزی در میان جوانان را از مهم ترین مشکلات جامعه برشمردند و آن را از نشانه های عدم هدایت و تربیت صحیح جامعه دانستند. ایشان در این خصوص فرمودند: اولین کسی که به جوانان عنایت دارد خود خداوند است. امروز شاهد دین گریزی مردم و جوانان هستیم. دین گریز کردن و دین ستیز کردن مردم بزرگ ترین خیانت است.

* کسی که اجازه ندهد از او انتقاد شود مشرک است.

این استاد اخلاق در ادامه با تاکید بر لزوم وجود نقد در جامعه اشاره کرد: هیچ کس نمی تواند به کسی بگوید که معصوم است. عصمت دادن به افراد کار خداست. همه خطاکاریم و قابل انتقادیم. اگر کسی را نقد نکنیم، مصداق شرک است. کسی که اجازه ندهد از او انتقاد شود، مشرک است.

وی در ادامه به سه گروه اجتماعی اشاره کرد و گفت: دسته اول کسانی بودند، که می گفتند انقلاب غلط است و اصولا با همه چیز مخالف بودند. دسته دوم کسانی بودند که می گفتند ما به این مسائل کاری نداریم، و زندگی خودمان را می کنیم. اما دسته سوم کسانی بودند که نسبت به وضع موجود انتقاد داشتند و نقاد بودند. خیرخواهان نقاداند و بهترین افراد بشر کسانی هستند که منتقدند. اگر این افراد نباشند، جامعه از دست می رود. باید کاری کنیم که جوانان دین گریز و دین ستیز نشوند.

*اگر بدانیم خدا ما را عذاب می کند، آمرزیده می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، با اشاره به مفهوم و تاثیر توبه خطاب به جوانان ابراز کرد: توبه یعنی پشیمانی. کسی که پشیمان شد، دیگر گناه نمی کند. اگر بدانیم خدا ما را عذاب می کند، آمرزیده می شویم. روایت ها و داستان های بسیاری داریم که خدا کسی را که توبه کند و بازگردد می بخشد.

*گویا همه داریم از خدا فرار می کنیم.

وی ادامه داد: بی احساسی و بی اهمیتی به حقوق انسان ها و حقوق یکدیگر، نشان دهنده فرار از خدا و پیامبر است. گویا همه داریم از خدا فرار می کنیم. همه ما باید نسبت به یکدیگر مسئول باشیم.

*مدار اسلام، مدار صداقت است.

آیت الله امجد ضمن تاکید بر تاکید اسلام بر صدق گفت: مدار اسلام مدار صداقت است. باید با همدیگر با صداقت برخورد کنیم. خدایا ما پشیمانیم. توبه ما را بپذیر.

وی ادامه داد: ادعای علم نشان دهنده نا آگاهی است. کسی که می گوید من علم دارم، بیش از همه نادان است. خداوند دنیا را برای انسان و انسان را برای تکامل خلق کرده است. کسانی در جامعه هستند که از این نعمت های خدادادی استفاده می کنند و تکامل می یابند؛ مثل شهید چمران.

*وجود علمای ربانی سبب تقویت دین می شود.

استاد امجد گفت: همه باید توبه کنیم و به خدا بازگردیم. باید از خدا بخواهیم که به ما عصمت دهد. از معجزات اسلام این است که انسان می تواند مصون و معصوم بماند و زندگی کند. بسیاری از علمای ما هستند که کوچک ترین خطایی ـ به اندازه سر سوزن ـ در زندگی خود نداشتند. وجود علمای ربانی سبب تقویت دین می شود.

*جهنم شوخی نیست.

این استاد اخلاق و عرفان ضمن برشمردن ویژگی ها و صفات جهنم افزود: خداوند انشالله ما را از آتش غضب و شهوت نجات دهد. همه بدانید که جهنم شوخی نیست. چه کسی می تواند بگوید که کافر از دنیا می رود یا مسلمان؟ ما نباید به اشخاص نمره دهیم.

*کسی که به فکر جامعه نباشد مسلمان نیست.

وی در ادامه افزود: این که می گوییم : «اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین» و «اللهم اشف کل مریض» و... یعنی به فکر جامعه هستیم. کسی که به فکر جامعه نباشد مسلمان نیست. اگر مسلمانیم باید به فکر جامعه باشیم. این قدر سنگ جلوی ازدواج جوانان انداخته اند که این مشکلات در جامعه به وجود آمده است.

استاد امجد در پایان از خداوند خواست؛  انشاالله به آبروی موسی بن جعفر (ع) همه زندانیان بی گناه را آزاد شوند.

انتهای پیام /*