وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خریدوفروش زندگی

درباره پیوند کبد و خریدوفروش آن نظر دکتر ملک حسینی را جویا شدیدم. سخنان او را در این زمینه می‌خوانیم:
کبد چیزی نیست که قابل‌فروش باشد، عمل کبد به‌قدری سخت و مشکل است که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.
 پیوند کبد از فرد زنده فقط از بستگان درجه‌یک امکان‌پذیر است. حتی دریافت کبد از بستگان درجه‌دو نیز امکان‌پذیر نیست، زیرا با خطر مرگ برای دهنده همراه است. ملک حسینی با بیان اینکه چنین چیزی نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا واقعیت ندارد، می‌گوید: علی‌رغم اینکه پیوند برخی اعضای بدن چون کلیه از دهنده زنده هم انجام می‌شود که البته ما آن را توصیه نمی‌کنیم و عملاً چنین اقدامی در دنیا ممنوع است،‌ اما کبد باید از فردی که مرگ مغزی شده است برداشته شود.
 موارد مجاز انجام پیوند از فرد زنده به کودکانی بازمی‌گردد که دچار مشکلات کبدی هستند و بخشی از کبد پدر یا مادر برای وی پیوند زده می‌شود. پدر پیوند کبد ایران بابیان اینکه کبد، قابلیت خود ترمیمی دارد، تصریح می‌کند: اما اینکه برخی افراد دست به تبلیغ فروش کبد خود باقیمت‌های کلان زده‌ باشند، بیشتر از روی نادانی یا به‌قصد سودجویی است که واقعیت هم ندارد. پیوند کبد جزو سخت‌ترین اعمال جراحی عالم پزشکی امروز است. پیوند کبد، ازلحاظ آناتومیکی، یک جراحی پیچیده است.
 به این دلیل که کبد ۵ اتصال عروقی و صفراوی دارد. از طرفی بیماری که دچار نارسایی کبدی است، مشکل انعقادی دارد. علاوه بر این، چنین بیماری اختلال عملکرد چندین ارگان همزمان دارد؛ یعنی در این جراحی با بیماری طرف هستیم که بیماری‌های همزمان دیگری دارد.»
سید علی ملک حسینی بابیان اینکه با انجام سالانه بیش از ۶۰۰ پیوند کلیه در شیراز، این پیوند جزو پیوندهای فعال شیراز محسوب می‌شود، ویژگی پیوند کلیه در شیراز را که آن را از دیگر نقاط ایران متمایز می‌سازد این مسئله بیان کرد که پیوند از فرد غریبه زنده به علت خریدوفروش آن، در شیراز انجام نمی‌شود. در نظر ما خریدوفروش کلیه برای پیوند یک عمل غیرانسانی است و هرقدر که شعار دهند این پیوند قرار است جان انسان دیگری را نجات دهد، بازهم این کار را توجیه نمی‌کند. حتی در آمریکا و اروپا نیز برداشت عضو از غریبه ممنوع است، مگر اینکه کسی ازنظر انسانی حاضر شود که عضو خود را اهدا کند که چنین اتفاقی کم است.
پیوند کلیه ازنظر عملی مشکل نیست و جراحی نسبتاً ساده‌ای به‌حساب می‌آید والان تقریباً ۶۰ سال است که جاافتاده ولی مسئله انسانی آن بسیار مهم است. پیوند عضو از فرد مرگ مغزی، مستلزم تیمی است که هر وقت شخصی مرگ مغزی شد و حتی شب‌ها و در تعطیلات بتوانند به‌موقع اعضای او را بردارند و به دیگران پیوند بزنند.
پدر پیوند کبد ایران بابیان اینکه می‌توان در طی ۲۰ یا ۳۰ دقیقه اول مرگ، افرادی که کارت اهدای عضو دارند، پیوند بعضی از اعضا را از آن‌ها عملی کرد، گفت: ولی چنین کاری نیاز به تیمی آماده دارد و کار بسیار سخت‌تری است که ما قصد داریم چنین عملی را در شیراز راه‌اندازی کنیم. با فراهم کردن چنین زمینه‌ای می‌توانیم تعداد اعضای بیشتری برای نیازمندانی که در لیست انتظار پیوند و به‌ویژه در انتظار پیوند کلیه هستند، فراهم کنیم.

منبع:پایگاه خبری شفا

نظرات (۲)

۰۹ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۵۴ مهدی ابوفاطمه
لایک
۰۹ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۵۳ http://bakosar.mihanblog.com/extrapage/11
دوست عزیز سلام
افزایش بازدید وبلاگ شما کاملا رایگان و بدون دردسر
http://bakosar.mihanblog.com/extrapage/11

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی