وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی


هنرپیشه تئاتر استرالیایی با هدف به اشتراک گذاشتن آنچه که توسط یک گوش شنیده می شود با تمامی مردم جهان یک گوش انسان را بر روی بازوی خود پیوند زده است.

عالی نیوز به نقل از گزارش  مهر، "استلارک" هنرپیشه استرالیایی برای یافتن سرمایه گذار و جراحی که بتواند عملیات پیوند گوش انسان را بر روی بازوی وی اجرا کند 10 سال به جستجو پرداخته است.

 
ماه ها پیش از اینکه گوش اضافی به دست مرد پیوند زده شود، قالبی تو خالی به شکل گوش انسان در زیر پوست او قرار گرفت و پس از آن ساختار گوش انسان جایگزین آن شد. پس از کار گذاشته شدن قالب گوش، سلولهای بدن استلارک به گونه ای تحریک شدند تا بر روی ساختار گوش رشد کرده و با تغذیه از خون بدن مرد، یک گوش واقعی را بر روی بازوی وی به وجود آورد.
 
زمانی که گوش به صورت کامل رشد کرد، استلارک میکروفنی متصل به اینترنت را به آن وصل خواهد کرد تا به این شکل همه این امکان را داشته باشند که آنچه بازوی او می شنود را در هر ساعتی از روز یا شب بشنوند.

 استارلک ۴۵ ساله چنین توضیح می دهد: این گوش نقشی در شنوایی من ندارد. قبل از آن من دو گوش سالم برای شنیدن داشتم. بنابراین شما در هر نقطه از جهان که باشید و من نیز در هر نقطه از جهان که باشم، می توانید هر آنچه من با گوش های خود در حال شنیدن هستم، شما نیز بشنوید. اگر دکمه روشن خاموش هم داشته باشد که دیگر چه بهتر! این پروژه زمانی مطابق با رویاهای من خواهد بود که به صورت الکترونیکی قادر به تقویت آن باشیم. بنابراین اگر در محدوده wifi نباشم و یا آن را خاموش کرده باشم، در این صورت آفلاین خواهم بود. اما در حال حاضر هدف اصلی من این است که همیشه آنلاین باشم. استارلک هیچ مشکلی با پیوند تکنولوژی و فیزیولوژی انسانی ندارد. وی، صرف نظر از اینکه مدیریت آزمایشگاه آناتومی های جایگزین را بر عهده دارد، از بدن خود در بسیاری از آزمایش های عجیب بهره گرفته است. در واقع در شش ها، روده و معده وی دوربین هایی نصب شده است. وی دارای دست سوم نیز است که به کمک آن کارهای خود را انجام می دهد و جالب اینکه یکبار خود را به صورت برهنه با قلاب، از سقف نیز آویزان کرده بود! با این تفاسیر، داشتن گوش سوم پدیده ای عادی برای وی به شمار می رود!

 

width=721

 

وی می گوید : من به عنوان هنرمند اجرایی، به ایده های فرا انسانی یا انسان مکانیکی علاقه فراوانی دارم. در اصل انسان بودن تنها براساس ساختار زیستی بدن مشخص نمی شود؛ به عبارت دیگر می توان حتی به کمک تکنولوژی های متصل به آن یا تعبیه شده در درون بدن آن را تعیین کرد.

 

با توجه به دسترسی گسترده به اینترنت، این پدیده اهمیت مضاعفی پیدا می کند ... فرض کنید من بتوانم با گوش های فرد دیگری در نیویورک، شنیده های وی را بشنوم! فرض کنید من بتوانم با چشمان شخص دیگری در لندن، دیده های وی را ببینم!

 

استارلک کار خود را در سال ۱۹۹۶ با کارگذاری گوش جانشین (عاریتی) آغاز کرد. برای تهیه بودجه مورد نیاز و پیدا کردن دکترهایی که مایل به کمک کردن به وی بودند، حدود ۱۰ سال طول کشید. به اعتقاد استارلک، جامعه پزشکی بسیار محافظه کارانه عمل می کند. یعنی آنها فقط متمرکز به درمان بیماری ها و نه ساختن یک اندام سالم، مثلا یک گوش برای یک هنرمند سالم هستند. در هر صورت، وی سه جراح پلاستیک اروپایی که موافق با انجام این عمل بودند را پیدا کرد. یک کمپانی تولیدی در لندن نیز بخشی از هزینه های این جراحی را تقبل کرد.

 

این پزشکان در حال حاضر به دوستان صمیمی استارلک تبدیل شده اند. به گفته استارلک، اعضای خانواده وی نیز با وی همکاری کرده بودند. جامعه هنرمندان استرالیا اکنون قدردان عمل وی هستند. وی در ماه مارس از طرف انجمن استرالیا، بابت موفقیت بی سابقه در زمینه هنرهای عملی و نوظهور جایزه گرفت.

 

width=711

 

وی می گوید: گاهی اوقات انتقاداتی که به کارهای من وارد می شود، دور از انصاف هستند، چرا که به نظر من این انتقادات قادر به درک ارزش متون نظم، فسلفه و یا سایر فعالیت های هنری نیستند. اما در عین حال مشاهده می کنم برخی مردم عادی که حتی با هنرمندان زیادی هم مراوده ندارند، حسن نیت و خوش قلبی خود را نشان می دهند. چنین افرادی، فعالیت های من را هدر دادن وقت و پول نمی دانند، به نظر آنها این کار تخصص من است و همین به من انگیزه می دهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی