وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از تدبیر و امید: معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان هدیه ای ویژه برای دیدار با رییس جمهور کشورمان آورده بود.

 پرویز اسماعیلی با اعلام این مطلب در صفحه اینستاگرامش نوشت: «او نقشه ای از ایران که متعلق به سال 1840 میلادی (حدود 175 سال پیش) و از مجموعه نقشه ها و اسناد ملی آن کشور محسوب می شده را به دکتر حسن روحانی هدیه داد.



اگر در نقشه دقت کنید نکات فراوان و قابل توجهی یافت می‌کنید. یکی وسعت سرزمینی ایران در آن زمان است که سیر تطور جغرافیا و نام برخی کشورهای همسایه را نیز بازگو می‌کند.

همچنین دریای کاسپین در شمال و خلیج همیشه فارس در جنوب به همین نام‌ها ثبت شده و جلوه‌گری می کند. کل نقشه نیز به نام persia ثبت شده است.

در خاک کشورمان، برجستگی برخی مناطق و شهرها هم جالب است. از جمله اینکه گویا تهران روستایی بوده و ری؛ شهری مهم و حتما مرکز مقتدری در سیاست و کشاورزی و اقتصاد بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی