وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از همشهری آنلاین:دانشمندان اعلام کردند به لطف تغییرات آب و هوایی و گسترش سلاح‌های هسته‌ای، تنها سه دقیقه دیگر به نیمه شب جهان مانده است.

براساس گزارش تایم، ساعت رستاخیز (Doomsday Clock) اکنون به واسطه سلطه شبح تغییرات جوی بر زمین و گسترش کنترل نشده سلاح‌های اتمی، دو دقیقه نسبت به سال پیش به نیمه شب نزدیکتر شده‌است.

عقربه‌های این ساعت نمادین که مدیریت آن به عهده هیات علمی و امنیتی بولتن دانشمندان اتمی است، دو دقیقه جلوتر کشیده شد و روی 11:57 دقیقه نیمه شب متوقف شد، این به آن معنی است که این هیات معتقد است تا زمان وقوع فاجعه‌ای جهانی زمان زیادی باقی نمانده‌است. ساعت 12 نیمه شب در این ساعت نمایانگر رستاخیز یا پایان جهان است.

ساعت رستاخیز

ساعت رستاخیز در سال 1945 به عنوان نمادی برای سنجش فجایع هسته‌ای ساخته‌شد و اکنون متصدیان نگهداری از این ساعت عواملی از قبیل تغییرات آب و هوایی یا دیگر خطرات علمی و تکنولوژیکی که بشریت را تهدید می‌کنند نیز در محاسبه زمان این ساعت در نظر می‌گیرند. هیات علمی و امنیتی دانشمندان اتمی که 17 برنده نوبل نیز در آن حضور دارند، کنترل این ساعت را به عهده گرفته‌اند.

به گفته کنت بندیکت مدیر این هیات، امروز افسارگسیختگی تغییرات جوی و رقابت ارتش‌های هسته‌ای ناشی از مدرن‌سازی زرادخانه‌های عظیم خطرهای فوق‌العاده و انکارنشدنی را برای ادامه نسل بشر به وجود آورده‌اند.

ساعت رستاخیز که توسط دانشمندان دانشگاه شیکاگو که درحال مطالعه روی پروژه منهتن بودند، ساخته شده‌است، مدتها است که به عنوان استعاره‌ای از آسیب‌پذیری نسل بشر در نظر گرفته شده‌است. اما این ساعت از قابلیت جلو و عقب کشیده شدن برخوردار است. عقربه‌های آن در سال 1984، طی ترسناکترین دوران جهان که جنگ سرد میان آمریکا و شوروی درگرفته‌بود، روی سه دقیقه به نیمه‌شب تنظیم شد. همچنین در سال 1949 نیز پس از آزمایش اولین بمب هسته‌ای توسط روسیه، عقربه این ساعت روی سه دقیقه به نیمه‌شب قرار گرفت.

ایمن‌ترین زمان این ساعت، 17 دقیقه به نیمه شب بود که در سال 1991 و پس از توافق آمریکا و روسیه برسر کاهش تعداد سلاح‌های هسته‌ای اعلام شد. پرخطر‌ترین زمان نیز در سال 1953 اعلام شد، دو دقیقه به نیمه‌شب، زیرا آمریکا برای اولین بار بمب هیدروژنی خود را مورد آزمایش قرار داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی