وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از همشهری آنلاین: ساکنان مناطق کوهستانی یوتا،‌گاه و بیگاه شاهد پرواز بزهای کوهی در آسمان هستند، بزهای کوهی‌ که با استفاده از تجهیزات ویژه از زیر یک هلیکوپتر در میان زمین و هوا معلقند.

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافیک،‌ از زمانی که از سال 1967 این گونه از بزهای کوهی در یوتا پا گرفتند، مرکز محافظت از محیط‌زیست این شهر جمعیت پراکنده آنها را که در حدود دو هزار راس بودند،‌مورد حفاظت قرار داد تا برای تماشا و شکار همیشه در دسترس باشند.

بز

این مرکز به منظور حفظ جمعیت این جانداران و پر کردن جای بزهای کوهیی که به دلایل مختلفی جان داده‌اند،‌ تعدادی از بزهای کوهی را از میان گله‌هایی که دچار افزایش جمعیت هستند،‌به میان گله‌هایی که تعدادشان کمتر از حد است انتقال می‌دهند.

بزهای کوهی یوتا که بیشتر به نژاد بزکوهی نزدیک هستند تا بز عادی، استعداد عجیبی در عبور از مناطق صعب‌العبور دارند،‌از این رو به دام انداختن آنها کار بسیار دشواری است. 

به همین دلیل متخصصان حرفه‌ای با کمک سلاح‌های تورافکن از ارتفاع این بزها را به دام انداخته و بی‌حرکت می‌کنند و زیست‌شناسان می‌توانند به بزها نزدیک شده و آنها را برای به پرواز درآمدن آماده کنند، از آنها نمونه خون گرفته و آزمایش‌های مختلفی روی آنها انجام می‌دهند، و در نهایت به آنها قلاده‌های رادیویی وصل می‌کنند تا پس از رهاسازی آنها بتوانند وضعیت سلامتشان را کنترل کنند.

پس از آن بزها با کمک هلیکوپتر به منطقه‌ای در فاصله چند صد کیلومتری زیستگاه اصلی انتقال داده می‌شوند تا نتوانند دوباره به آنجا بازگردند زیرا این جانداران قدرت تشخیص بسیار بالایی در یافتن خانه اصلی‌شان دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی