وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از رهروان ولایت: وقتی صفحات حوادث جراید و سایت‌های مختلف را ورق می زنیم و مشاهده می‌کنیم حوادث ناگواری را می‌بینیم که از جمله این موارد می‌توان به روابط مخفیانه و منجر شدن به جدایی و از بین رفتن یک خانواده یا حتی آینده دختران گوناگون می‌گردد.
منشأ این روابط را می‌توان در میان سطوح و خطهای جراید این طور دید:
ارتباطمون با یه تلفن شروع شد...
دوستیمون با یه پیام اشتباهی از اون طرف سر گرفت...
دلبستگیمون با یه جمله که سلام کردن بود آغاز شد...
در جوامع مختلف، نظام های ارزشی متفاوت است. در غرب، عموما پول و دلار و ثروت ملاک ارزش هاست و لذا همه چیز تحت شعاع پول و دلار می‌باشد. روابط بین انسانها و کشورها نیز بر اساس این ملاک و معیار قرار گرفته و کارهای فاقد ارزش و ملاک اخلاقی مثل دروغ و ملاکها و معیار غیر اخلاقی خانواده‌ها زشتی خود را از دست داده و کار ساده‌ای شده است.
اگر نظام ارزشی تغییر کند و ارزش و شخصیت انسانها، در تقوا و پاکی و پاکدامنی باشد، همه چیز به آن سمت هدایت می‌شود. کار مهم پیامبر اسلام و سایر پیامبران (علیهم السلام) تغییر نظام ارزشی جوامع مختلف بود.
فرعون ستمگر به حضرت موسی گفت: «فَلَوْ لا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِنْ ذَهَبٍ أَوْ جاءَ مَعَهُ الْمَلائِکَةُ مُقْتَرِنینَ [زخرف/ ۵۳] (اگر راست می گوید) چرا دستبندهای طلا به او داده نشده، یا اینکه چرا فرشتگان دوشادوش او نیامده اند (تا گفتارش را تأیید کنند)؟!»
این نشان می‌دهد که نظام ارزشی فرعون، لباس‌های زیبا و زیورآلات بوده و لذا دیدار پیامبری در لباس چوپانی و شبانی او را شگفت زده کرد، در حالی که حضرت موسی می‌خواست با آن لباس، به فرعون بفهماند که نظام ارزشی اور ا قبول ندارد.
حال در نظام ارزشی دین مبین اسلام می‌بینیم که یکی از نکات اصلی که به آن توجه می‌فرماید حد ارتباط با نامحرم و شئونات اسلامی و هشدار به عواقب این نوع روابط تا جایی که ارتباط زن و مرد نامحرم را تشبیه به آتش و پنبه می‌کند و عاقبت کنار هم قرار گرفتن این دو را آتش یعنی سوختن و از بین رفتن آبرو و آینده انسان بیان می‌کند. این امر آنقدر مهم بوده که خداوند امتحان یکی از پیامبران خود را بر این امر قرار می دهد و تذکر می دهد اگر عنایت خداوند نبود یوسف هم به گناه کشیده می‌شد. [یوسف/ ۲۴] یا در روایات اسلامی آمده:
چند خصلت برای مردان بد است، ولی برای زنان خوب است:
۱- تکبر؛ تکبر به معنای سنگینی و وقار و خود را به دست بیگانه ندادن و بی اعتنایی به نامحرمان است.
۲- بخل برای زنان خوب است، اما برای مردان صف بدی است.
۳- ترسو بودن. [۱]
البته اسلام نه رهبانیت را می‌پسندد که بدنبال سرکوبی غریزه جنسی است و نه حیوانیت را که در ارضای غریزه جنسی خود، حد و مرزی و چارچوبی را نمی‌شناسد و لذا هم ازدواج را تشویق نموده است و هم فرموده است هر نوع ارتباط جنسی باید در چارچوب ازدواج دائم یا موقت، باشد.
این نظام ارزشی اسلام است که حدود باید رعایت شود و یکی از خصلتهای زنان را وقار و تکبر داشتن می‌داند. اما امروزه با توجیهاتی مثل اینکه دیگه وضعیت جامعه عوض شده الان دوره، دوره روابط عمومی است. دل باید پاک باشد...
توجیه این کارها باعث شده که نظام ارزشی جامعه تغییر کرده و زشتی جای خوبی را بگیرد.
بر این اساس یکی از راه‌های جلوگیری از بهم ریختن خانواده‌ها و رفتن آبروها، پایبندی به نظام ارزشی اسلام و احکام آن می‌باشد. همچنین یکی از علل قیام امام حسین (علیه السلام) نیز همین تغییر و جایگزینی عمل قبیح بجای عمل خوب بوده است.
نگاهی به روایات در مورد عواقب ارتباط  با نامحرم از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله):
درباره شوخی با زن نامحرم فرمود:
«هر کس با زنی نامحرم شوخی کند برای هر کلمه که با او گفته است، هزار سال در آتش دوزخ او را زندانی می کنند». [۲]
در مورد دست دادن با زن نامحرم فرمودند:
«هر کس با زن نامحرمی دست دهد، روز قیامت با دست زنجیر شده به گردن محشور شود، سپس امر می شود تا او را به آتش ببرند». [۳]
درباره سخن گفتن با زن نامحرم فرمود:
«از گفتگو و اختلاط با زنان بپرهیز. به راستی هیچ مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی گوید مگر اینکه در دل او نسبت به وی رغبت پیدا می کند». [۴]
پس با بیان این موارد باید از اغواگریهای شیطان و ایجاد وسوسه در دلها و بیان توجیهات دوری کرده و با تذکر به خود و پایبندی به احکام اسلامی از وجود عواقب جبران ناپذیر مثل طلاق و ازهم گسستگی بنیان خانواده و خراب شدن آینده خود جلوگیری کنیم ویکی از این کارها این است که
۱ـ تذکر دائمی به خود در مورد اینکه خداوند ناظر و بیننده اعمال ماست.
بنده خدایی می‌گفت: برای جلو گیری از انحراف در سایتها این آیه که خدا را ناظر اعمال ما می باشد «ألَم یَعلَم بأنَّ اللهَ یَری» [علق/۱۴] را با خطی زیبا نوشته و یکی در روی دیوار که کامپیوترم آنجاست قرار دادم و دیگری را بر روی لب تابم زدم.
۲ـ یکی از بزگواران نقل می کند مدتی در نماز شب کاهل شده بودم به استاد اخلاقم گفتم چگونه اینکار را درمان کنم.
این استاد اخلاق می فرمود: برای درمان اینکار کتابی در مورد برزخ بخوان. مدتی اینکار را کردم و محتاج شدن انسانها را در اون دنیا حتی به کوچکترین ثوابها دیدم و پشیمانی از کوچکترین گناهان.
پس ما هم می‌توانیم با این دو راهکار از ایجاد هرگونه گناه و پشیمانی جلوگیری کنیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
[۱]. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج‏۱۰۰، ص ۲۳۸.
[۲]. «من فاکه امراة لایملکها حبس به کل کلمة کلمها فی الدنیا الف عام فی النّار، و المراة اذ طاوعت الرجل فالنزمها او قبل ها او باشرها خراما او فاکهها واصاب منها فاحشة فعلیها من الوزر ما علی الرّجل فان غلبها علی نفسها کان علی الرّجل وزره ووزرها»، عِقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۶۵۲.
[۳]. «من صافح امراة حراماً جاء یوم القیامة مغلولاً ثم یومر به الی النّار»، همان.
[۴]. «ایاک و محادثة النساء فانه لا یخلوا رجل بامراة لیس لها محرم الا هم بها»، بهشت جوانان، حجت الاسلام محمدی نیا، ص ۴۷۲.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی