وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

کاندیدا

بازار تبلیغات این روزها داغ داغ است، هر کسی برای رسیدن به هدفش شعاری می‌دهد و خط و نشانی می‌کشد، اما بهترین شعارها و بهترین ایده‌ها که مورد رضایت خداوند سبحان و مورد عنایت امام خامنه (مدظله‌العالی) و مورد رضایت مردم شریف ایران است کدام است؟
امام علی (علیه‌السلام) زمانی که مالک اشتر را به فرمانداری مصر انتخاب نمود نامه‌ای به ایشان نوشت که در آن به صفات و وظایف کارگزاران و مسئولان حکومت پرداخت، حضرت در این نامه خطاب به مالک اشتر می‌فرماید:
«این فرمانى است که بنده خدا امیرالمؤمنین در پیمانش به مالک بن حارث اشتر زمانى که او را به فرمانروایى مصر برگزید دستور داد... تا با دشمنش جهاد نماید، و به اصلاح اهلش برخیزد، و شهرهایش را آباد سازد.»[۱]
حضرت در بخش اول نامه خود به یکی از خصوصیات مهم مسئولین اشاره نموده است که جهاد و مقابله با دشمنان است، در این ایام که مساله پسا برجام مطرح است، ممکن است برخی خیال کنند که دشمنی ما با استکبار جهانی تمام شده است و آنها اصلاح شده‌اند و خیر خواه ما هستند و بخواهند از این موضع با مردم سخن بگویند و از این راه آنها را به سمت خود بکشانند، در حالی که حق و باطل همیشه در جنگ و نبرد هستند و آمریکا و اسراییل در پسا برجام نیز همان آمریکای سابق است، همان گونه که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرماید:
«امریکا، همان امریکای قدیمی است، مراقب خدعه‌هایش در اجرای همین نتایج مذاکرات هسته‌ای باشید».[۲]
پس اگر کاندیدایی حرف از اصلاح آمریکا، و توافق هسته‌ای را لطفی از طرف آن‌ها دانست باید در سلامت اخلاقی او شک نمود، چرا که امضا نمودن توافق هسته‌ای منتی ندارد، ما نیز در مقابل آن خسارت‌های زیادی دیده‌ایم همان گونه که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرماید:
«عده‌ای می‌خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است. اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخش‌هایی از خانه‌تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟ دستاوردهای هسته‌ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته‌ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده، و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی‌ها کرده، بنابراین کمال بی انصافی است که برخی، این نتایج را لطف امریکایی‌ها تبلیغ کنند»[۳]

باتوجه به مطالبی که بیان شد یکی از شعارهای کاندیداها باید در خصوص آشکار ساختن چهره منحوس آمریکای جنایتکار و حامیان سنگدلش باشد و ایده‌اش مبارزه و جهاد با این مزدوران باشد.
ملاک دیگری که حضرت در این نامه دقیقا آن را بیان کرده است اصلاح جامعه است، اصل و اساس حکومت اسلامی این است که با اجرای قوانین الهی روز به روز جامعه به سمت ملکوت الهی پیش رفته و عیوب آن از بین برود، پس اگر کاندیدایی دغدغه فرهنگی داشت به یکی از مهم‌ترین ملاک‌های مسئول خوب مزین است، همان گونه که رسول خدا زمانی که حضرت علی (علیه‌السلام) را به سمت مردم یمن فرستاد خطاب به ایشان فرمود:
«ای علی، با هیچ کس جنگ نکن تا این که او را  به اسلام دعوت کنی و به خدا سوگند اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید برآن می تابد، در حالی که ولایت تو را پذیرفته باشد».[۴]

 سومین سفارش امام علی (علیه‌السلام) که حرف دل تمام مردم است، آبادی و ساختن شهرها و برطرف کردن مشکلات معیشتی و رفاهی مردم است. تمام کسانی که می‌خواهد مسئولیت‌های خطیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بر عهده بگیرند باید تمام هدفشان خدمت به مردم و آبادی ایران اسلامی باشد و مردم هم وظیفه دارند چنین افرادی را انتخاب نمایند، همان گونه که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرماید:
«با فکر وارد بشوند و انسان‌های صالح را انتخاب بکنند. آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست -حالا آن مسند هرچه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد- خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این می شود یک انتخابات خوب».[۵]

امید است همه ما به نکاتی که مولای متقیان اشاره نموده است توجه کافی داشته باشیم، کسی را انتخاب کنیم که  دارای روحیه جهادگری و شجاعت باشد، تمام تلاشش را برای اصلاح جامعه و حل مشکلات و معضلات آن بکند و تمام هم و غمش ساخت ایران اسلامی و حل مشکلات مردم باشد.
..................................
پی نوشت‌ها:
[۱]. «هذا ما اَمَرَ بِهِ عَبْدُاللّهِ عَلِىٌّ اَمیرُ الْمُؤْمِنینَ، مالِکَ بْنَ الْحارِثِ الاَْشْتَرَ فى عَهْدِهِ اِلَیْهِ حینَ وَلاّهُ مِصْرَ...وَ جِهادَ عَدُوِّها، وَ اسْتِصْلاحَ اَهْلِها، وَ عِمارَةَ بِلادِها.» سید رضی، ابوالحسن محمد بن الحسین، نهج البلاغه، نامه ۵۳ خطاب به مالک اشتر.
[۲]. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری.
[۳]. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری.
[۴]. «قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ بَعَثَنِی رَسُولُ اللَّهِ ص إِلَى الْیَمَنِ فَقَالَ یَا عَلِیُّ لَا تُقَاتِلَنَّ أَحَداً حَتَّى تَدْعُوَهُ إِلَى الْإِسْلَامِ- وَ ایْمُ اللَّهِ لَأَنْ یَهْدِیَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى یَدَیْکَ رَجُلًا خَیْرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ وَ غَرَبَتْ وَ لَکَ وَلَاؤُهُ یَا عَلِی» حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه ج ۱۵ ص ۴۳.
[۵]. پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری.

 * نقل از رهروان ولایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی