وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

حجاب

فرمان ماشین را قفل کرد، در را بست و آن را نیز قفل کرد، گفتم خانم حجابت؟ گفت من فقط به خودم فکر می‌کنم و دیگران به من مربوط نیستند، آقایون چشم‌هایشان را حفظ کنند و نگاه نکنند، گفتم: ماشاالله چه استدلال زیبایی، شما زحمت بکشید قفل فرمان را باز کنید و بیرون بیندازید و در ماشین را هم قفل نکنید و بگویید: دزدها دزدی نکنند!
چرا وقتی پای مسائل مالی پیش می‌آید برای حفظ آن حاضرند بهترین قفل‌ها و دزدگیرها و حفاظ‌‌ها را تهیه کنند، ولی وقتی سلامتی جسم و جان و امنیت جامعه به میان می‌آید هزاران بهانه می‌آورند؟
همان گونه که قفل خاصیت ایجاد امنیت دارد، و مال انسان را از دستبرد دزدان محفوظ می‌دارد، حجاب نیز خاصیت ایجاد امنیت دارد و زن را از نگاه‌های آلوده حفظ کرده و ذهن و روح جوانان را نیز از افکار شیطانی و تحریک آمیز حفظ می‌کند، همان گونه که خداوند یکی از خواص حجاب را ایجاد امنیت می‌داند و می‌فرماید:
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً [احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب‌ خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند، خداوند همواره آمرزنده رحیم است».
بسیاری از زنان و دختران خیال می‌کنند شخصیت و ارزش‌شان در این است که طبق مد روز زندگی کنند و بی‌حجابی و کنار گذاشتن چادر را نیز نوعی کلاس و مد می‌داند، در حالی که اگر واقعا برداشتن چادر و پوشیدن لباس‌های تنگ و بیرون گذاشتن موها باعث بالا رفتن شخصیت و ارزش انسان می‌شد، خداوند پیامبرش را به تبلیغ این گونه پوشش دستور می‌داد، ولی خداوند بر عکس این تفکر به پیامبرش دستور داده که زنان را به پوشش دعوت کند، دقیقا دشمنان شیطان صفت که شخصیت افراد را نشانه گرفته‌اند، از طرفی مردان را به ایجاد روابط حرام و چشم چرانی دعوت می‌کنند و از سوی دیگر زنان را به جلوه‌گری و طنازی با لباس‌های تنگ و چسبان دعوت می‌کنند که نتیجه این نقشه شوم تحریک شهوت‌ها است که مقدمه‌ای برای فسادهای دیگری مانند زنا، خود ارضایی، و تجاوز است و نهایتا به سقوط جامعه منجر می‌شود، «هنفل» یکی از مشاوران کاخ سفید می‌گوید:
«اگر ما موفق شویم این روسری را هم از خانم‌های ایرانی بگیریم، دیگر چیزی از اسلام و انقلاب در ایران نخواهد ماند!» [۱]
برخی ممکن است بگویند چادر دست و پا گیر است در حالی که مردان می‌توانند با نگاه نکردن همان امنیتی که در حجاب مطرح است را تامین کنند و.. در جواب این افراد می‌گوییم: خداوند عادل است همان گونه که به زن دستور به حجاب داده است به مردان نیز دستور به ترک نگاه داده است که به مراتب سخت‌تر از چادر است، اما اگر زنی چادر داشته باشد نگاه دیگران اثری نخواهد داشت و همانند آبی است که روی آتش ریخته می‌شود،

ممکن است برخی بگویند: بسیاری از دختران چادری را دیده‌ایم که به راحتی با مردان نامحرم بگو و بخند دارند و..، ولی دخترانی هم هستند که چادر ندارند و در مقابل نامحرم سنگین و با وقار هستند و هیچ گونه رابطه‌ای با نامحرم ندارند و... ما در پاسخ این افراد می‌گوییم: آن زن چادری بخشی از حجاب را رعایت کرده است و زن غیر چادری هم بخشی از حجاب را ترک کرده است، آن زن چادری فقط حجاب ظاهر را حفظ کرده است که در جای خود بسیار نیکو و ازشمند است و اگر دستور دیگر خداوند را نیز اطاعت می‌کرد حجاب را به صورت کامل اجرا کرده بود، چرا که خداوند در قرآن کریم زنان را به حجاب در گفتار نیز دعوت کرده و می‌فرماید:
«یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً [احزاب/ ۳۲] اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از آنان معمولى نیستید اگر تقوا پیشه کنید پس به گونه‌‏اى هوس‌‏انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید!»
امید است همه زنان با فرهنگ و مسلمان ایران اسلامی در مقابل این هجمه بزرگ دشمن همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس با شجاعت و شهامت ایستادگی کنند و با سپر حجاب خون‌های جوانان این مرز و بوم را پاس داشته و بر امنیت و شخصیت خود بیافزایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی