وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

افراد به قدری بالاست که تصور حتی یک روز بدون این دستگاه هوشمند، برای آن‌ها غیرممکن است و به عبارتی دیگر می توان آن‌ها را به عنوان معتادان این دستاورد خارق العاده بشریت نامید.
۱. اولین گوشی موبایل ساخته شده متعلق به شرکت موتورولاست که با نام Dyna TAC 8000X و در سال ۱۹۸۳ روانه بازار شد. این گوشی توسط مارتین کوپر که در این شرکت کار می کرد، تولید شد و تنها قادر به ذخیره ۳۰ مخاطب در حافظه خود بود. وزن این گوشی برابر با ۱.۱ کیلوگرم بود و با قیمت ۳,۹۹۹ دلار به فروش می رفت.
۲. اولین تماس موبایلی در تاریخ سوم آوریل ۱۹۷۳ برقرار شد. این تماس را شخصی به نام دکتر جوئل اس. اینگل که در آزمایشگاه Bell کار می کرد برقرار کرد. گفتنی است این ارتباط از طریق گوشی Dyna TAC موتورولا شکل گرفت.
۳. اولین گوشی هوشمند توسط کمپانی IBM و در تاریخ ۱۶ اگوست ۱۹۹۴ تولید شد. این گوشی با اسم رمز Angler شناخته می شد و در سال ۱۹۹۴ با نام Simon Personal Communicator روانه بازار شد. این محصول به عنوان اولین گوشی موبایل با صفحه نمایش لمسی عرضه شد که کاربران می توانستند از طریق قلم و یا ضربه انگشت خود با آن کار کنند. در این گوشی برنامه هایی همچون تقویم، ماشین حساب، دفترچه تماس و نوت پد به صورت پیش‌فرض نصب شده بود.
۴. ۹۰ درصد گوشی‌های موبایل در ژاپن ضد آب هستند چرا که بسیاری از ژاپنی‌ها عادت دارند تا حتی در هنگام دوش گرفتن هم، با گوشی خود کار کنند.
۵. اپل در سال ۲۰۱۲ فروشی بالغ بر ۳۷.۴ میلیون گوشی آیفون را تنها در عرض ۱۴ هفته تجربه کرد. این رقم یعنی فروش ۲۶۲ گوشی در هر دقیقه و یا ۴ گوشی در هر ثانیه.
۶. گران‌ترین گوشی جهان متعلق به کمپانی اپل است که قیمت ۱۵.۳ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی در واقع آیفون ۵ این کمپانیست که با الماس سیاه ۲۶ عیار تولید شده است.
۷. بیش از ۸۰ درصد کاربران گوشی های هوشمند در جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. اگرچه گوشی های شرکت اپل طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارند، اما وقتی به آمار فروش نگاه می کنیم به تفاوت فاحش میان این دو سیستم عامل بر می خوریم که بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اندروید با سهم ۸۲.۸ درصدی، بازار گوشی های هوشمند را قبضه کرده است.
۸. ۶۵ درصد از کاربران گوشی های هوشمند حتی یک اپلیکیشن‌ هم دانلود نکرده اند. اگرچه در حال حاضر بیش از ۲.۸ میلیارد کاربر گوشی هوشمند در جهان وجود دارد اما تنها ۳۵ درصد از آن‌ها، اپلیکیشن های ارایه شده را دانلود کرده اند.

منبع:پایگاه خبری نامه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی