وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از مهر: محققین دانشگاه بوستون با بکارگیری چاپگرهای سه بعدی توانستند تخمک هایی را تولید کنند که قابلیت باور شدن دارند.

تولید تخمکهای مصنوعی

شیمی درمانی، افزایش سن و دلایل دیگر باعث می شود که بدن زنان دیگر قادر به تولید تخمک نشود که این امر می تواند منجر به ناباروی در آنها شود. در همین حال محققن دانشگاه بوستون آمریکا در اقدامی باور نکردنی موفق به تولید تخمک های مصنوعی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی شده اند که می تواند همچون نمونه طبیعی عمل کند.

در این روش منحصر به فرد این تخمک های تولید شده به اندازه کافی محکم و انعطاف پذیر هستند تا با قرار گرفتن در بدن، حین عمل جراحی آسیب نبینند و بتوانند رشد کنند.

ساختار این تخمک های تولید شده، حاوی موادی ژلاتینی است که آن را در بر گرفته است و در آن هورمون استروژن انسانی تزریق شده است که قابلیت رشد داشته باشد.

محققین آمریکایی ابتدا تخمک های موش را از بدن او جدا کردند و بعد تخمک های تولید شده را به بدن موش ها وارد کردند و متوجه شدند که بدن آنها قادر به تولید تخمک است.

به گفته این محققین، با موفقیت آمیز بودن این شیوه درمانی در بدن انسان، شاهد تحولی عظیم در درمان ناباروری زنان خواهیم بود.

منبع : مهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی