وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عضو کمیته مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی می‌گوید: آیا نمی‌ارزد جمعی 9هزار میلیارد تومان به جیب بزنند و این وسط سه نفر هم اعدام شوند؟ برای مبالغ بسیار پایین‌تر از اینها هم قتل اتفاق می‌افتد.
عالی نیوز به نقل از گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امیدحسن دهدشتی درباره حکم اعدام بابک زنجانی که روز گذشته به وی ابلاغ شد، تاکید می‌کند: فرض کنید این افراد را اعدام کنند آیا زمینه تخلف برای بعدها ازبین می‌رود؟

نماینده مردم آبادان اظهار می‌کند: تقریبا از سه سال پیش بابک زنجانی ادعا می کند که می خواهد بدهی اش را بپردازد و چند ماهی که دادگاهش آغاز شده، وکیلش هم همین حرف را می زند ولی هنوز خبری نشده است.

دهدشتی می‌گوید: یا خود زنجانی نمی خواهد اطلاعات بدهد یا کسانی پشت پرده او را تحریک می‌کنند که ایشان خیلی صحبت نکند. اما فکر می‌کنم این حکم دادگاه فشار یا تلنگری باشد که ایشان حرف‌های ناگفته‌اش را بزند.

او اعدام را راه‌حل نهایی ندانسته و می‌گوید: تا زمانی که قضایای پشت پرده و کسانی که در این امر دست داشته‌اند، مشخص نشود و بدهی‌اش تا جایی که امکان دارد برنگردد، اعدامش فایده‌ای ندارد. اعدام بابک زنجانی در عمل مختومه کردن این پرونده است.

عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های انرژی و اصل 90 مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی معتقد است: شاید آخرین راه همین اعدام باشد اما به نظر من بیشتر حالت تهدید دارد. سیستم قضایی می‌خواهد ایشان را در مخمصه‌ای قرار دهد تا برایش مشخص شود قضیه جدی است. ابتدای کار آقای زنجانی اعتماد به نفس بالایی داشت و خیالش راحت بود و اکنون به نظر می‌رسد قضیه را جدی‌تر گرفته است.

دهدشتی درگفت و گو با خبرآنلاین، تصریح می‌کند: اعدام ایشان به همین صورت که متخلفین و متهمان پرونده همین سه نفر باشند برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست، یعنی نه برای من و نه برای هیچیک از شهروندان پذیرفته شده نیست که این حجم تخلف و اختلاس صرفا توسط سه نفر صورت گرفته باشد و سیستم‌های دولتی و نظارتی این وسط بیگناه باشند. اگر دست هم نداشته باشند، حداقل غفلت داشته‌اند.

وی می‌گوید: حکم اعدام یکی از مجازات های این افراد است که شاید 10 درصد قضیه را جبران می کند بقیه کار و جوانب امر، سایر کسانی که دست داشتند و سیستم و روالی که باعث این تخلف شده نیز باید مشخص شوند. باید روشن شود کدام سیستم نظارتی و کدام افراد از مسئولیت خودش غفلت، کوتاهی یا حتی شاید همدستی کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی