وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از خبرآنلاین: وبلاگ > مهاجری، محمد - می شود مثل برخی رسانه های اصلاح طلب، استقبالی تلخ از ریاست جدیدمجلس خبرگان کرد. عکسهایی رنجور از آیت الله جنتی که بر عصا تکیه دارد، منتشرکرد و با تیترهایی چون:"نفرآخر منتخبان تهران،نفر اول خبرگان" عقده گشایی کرد.
 

*از آن طرف هم می شود دیروز را مصداق"الیوم یئس الذین کفروا..." دانست و چنین وانمود کرد که کل سرمایه های انقلاب و نظام با همین 51 رای بیمه شد و اگر آیت الله جنتی نبود، همه چیزمان نابود می شد و حالا که ایشان بر کرسی ریاست خبرگان نشسته، از "کن فیکون" شدن نجات پیدا کردیم. و یا با تعابیری چون "عمارانقلاب" و "بصیر نظام" وجود هر شخصیتی با چنین خصایصی را محال بدانیم.

*آیت الله احمدجنتی با همه ویژگی های مثبتی که از او نام برده می شود، دست کم 10-15مشابه در همین مجلس خبرگان دارد. علاوه بر آن در بین خبرگان ملت، چهره هایی وجود دارند که به لحاظ علمی ، به مراتب افضل از آیت الله جنتی اند.اگر کسی در این حرف تردید دارد ایشان را بیابد و همین موضوع را استفسار کند.یقینا تعدادی را که آیت الله جنتی نام می برد بیش از آن است که در پندار ما می آید.

*نام آیت الله جنتی با کلمه"انتخابات"و"صلاحیت و ردصلاحیت"" عجین است و اگر انتخابات یک امر کاملا سیاسی است بنابر این شخصیت ایشان هم کاملا سیاسی است و وجهه سیاسی ایشان(با اینکه عضو فقهای شورای نگهبان است) بر وجهه علمی او می چربد. شاید انتظار برخی منتقدان انتخاب آیت الله جنتی این باشد که رئیس مجس خبرگان باید از پیرایه ها و حاشیه های ولو ناحق برکنار باشد. این انتظار نادرستی نیست. در همین مجلس خبرگان شخصیتهای یزرگواری هم هستند که بصیرت سیاسی شان با آیت الله جنتی تفاوتی ندارد اما در افکار عمومی از برخی اتهامات-  ناروا- مبرا هستند.

*وقتی  چهره هایی که مورد حمایت متعصبانه یک جناح هستند در سمت ریاست خبرگان قرار گرفته اند، در خود مجلس خبرگان وفاق عمومی در مورد آنها وجود نداشته. نمونه اش آیات یزدی،هاشمی رفسنجانی و جنتی است. بر عکس آن را در مورد حضرات آیات مشکینی و مهدوی کنی شاهد بودیم که با رای اجماعی به ریاست خبرگان رسیدند. اگر مجلس خبرگان را مجلسی غیرجناحی می خواهیم باید برای ریاستش بر افرادی تکیه کنیم که رای شان بسیار بالا باشد.

*رئیس مجلس خبرگان به لحاظ قانون اساسی وظیفه خاصی ندارد . مثلا رئیس مجلس شورای اسلامی به لحاظ شخصیت حقوقی اش عضو شورای عالی امنیت ملی ،شورای انقلاب فرهنگی و... است اما.رئیس مجلس خبرگان جز اداره جلسات که آن هم سالی دوبار و هربار به مدت 2روز تشکیل می شود کار دیگری نمی کند. با این حال او یکی از مظاهر وحدت ملی است و اعتبارش،اعتبار ملت است. از این رو هر چه  میان مردم و اعضای خبرگان محبوبتر باشد، شایسته تر است.

*پایان سخن: همه باید به رای مجلس خبرگان (هرچند منتقد آن باشیم) حرمت بگذاریم. شان رئیس این مجلس، والا و محترم است. تضعیف آن نیز تضعیف مردمسالاری  و بی احترام کردن  نمایندگانی است که  حتی به فردی جز آیت الله جنتی رای داده اند.. با رعایت این حرمت است که انتقادات و توقعات می تواند در مسیر اصلاح قرار گیرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی