وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آستان نیوز: آیت الله واعظ طبسی در مراسم اعطای احکام خدام بارگاه منور رضوی گفت: جمهوری اسلامی با احترام به قوانین بین المللی نه زور می گوید و نه زور می شنود.
نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که در شب میلاد باسعادت حضرت علی علیه السلام در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، ضمن اعطای حکم دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و 383 نفر از خدام آن آستان مقدس، اظهار داشت: زمانی روی مباحث هسته ای جمهوری اسلامی چانه زنی و فشار زیادی بود، اما امروز شرایط و جایگاه ما در میز مذاکرات تفاوت زیادی دارد.
وی گفت: در مذاکراتی که طی چند ماهه اخیر داشته ایم، خدا را شکر جمهوری اسلامی با اعتماد به این تیم و گروه مذاکره کننده به ریاست دکتر ظریف‏ در چارچوب دیدگاه های رهبری معظم انقلاب اسلامی با نگاه به مصالح ملی، تکیه بر ارزشهای اسلامی و رعایت عزت و استقلال نظام اسلامی با دشمن صحبت می کند. اما صحبتی اصولی، منطقی و در عین حال آرام.

مراسم اعطای احکام خدام بارگاه منور رضوی
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمهوری اسلامی با تکیه بر اسلام، اهل منطق و استدلال است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی اهل احترام به قوانین و مسائل قابل احترام بین المللی است؛ زور نمی گوید و زور نمی شنود. اهانت نمی کند و تحمل اهانت دیگران را نخواهد داشت و اگر دشمن خشونت و درشتی کرد، درشت می شنود.
وی افزود: به آقای ظریف گفتم که گویا همه چیز دست به دست هم داده تا این مذاکرات به فضل الهی به ثمر برسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: گذشته از تدبیر رهبری و بحثها و گفتمان های سیاسی، تشرف آقای ظریف به خادمی حضرت رضا(ع) تصادفی نیست. شما فکر می کنید هر کسی می تواند خادم شود؟ فکر می کنید تا شایستگی برای قبول نوکری نباشد، حضرت می پذیرند و اگر زمینه ای برای دریافت این افتخار نباشد‏، چنین اتفاقی صورت می گیرد؟

مراسم اعطای احکام خدام بارگاه منور رضوی

وی افزود: تشرف به افتخار خادمی بارگاه منور حضرت رضا(ع) در شب میلاد امیرالمومنین علی(ع) و در آستانه سفر به جلسات مذاکره، همگی عنایات الهی هستند برای اینکه نظام اسلامی سرافراز‏، مفتخر و سربلند از این مذاکرات حساس بیرون بیاید.
نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر این حدیث از امیر مومنان که «همم الرجال تقلع الجبال»‏، خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جناب آقای ظریف! همت، تصمیم و عزم راسخ در کنار اتکا به خدا و تجربیاتی که تیم مذاکره کننده دارد و کوچک دیدن دشمن و بزرگ دیدن اسلام می تواند ما را پیروز کند.
وی افزود: از نگاه این حدیث، مشکلی برای انسان وجود ندارد. او می تواند در برابر همه مشکلات بایستد و با اراده ای قوی و اتکا به ایمان به خدا و نصرت الهی و اعتماد به نفس عمل کند. با اطمینان به موفقیت و پیروزی در برابر دشمن قرص و استوار باشد محکم از موضع بالا سخن بگوید.
وی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار داشت: معتقدم شکل گیری این انقلاب بی شباهت به اعجاز نبود. اتفاق بزرگی بود. چه چیز موجب شد این اتفاق مهم و تأثیرگذار در فضای جامعه بشری با وجود مخالفت قدرتهای مستکبر و مستبد شکل بگیرد؟
وی تصریح کرد: امروز این همه فشار و هزینه های سنگین سیاسی و اقتصادی، این همه فضا سازی و جنگ روانی، به خاطر این است که نمی توانند جمهوری اسلامی و این تفکر و اندیشه را تحمل کنند. این جریان فکری که همه نیروهای جوان و نوجوان را جذب کرده و موجب شده نگاه اکثر سایت ها و رسانه ها به ایران اسلامی باشد.
آیت الله واعظ طبسی با اشاره به گفتمان امام راحل در برابر دشمنان، و نحوه ایستادگی ایشان در برابر استکبار جهانی و نیز مواضع مقام معظم رهبری گفت: علیرغم این همه پیچیدگی اوضاع سیاسی جهان و وجود این همه دشمن و متأسفانه این همه نفاق، تدبیر و مدیریت تحسین آمیز و پایداری و تحمل رهبری انقلاب و شجاعت و قاطعیت اوست که امروز استقلال، عزت و استغنای ما را حفظ کرده است.
وی با اتکا به تأکید رهبری در به کار گیری عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و اقتصاد در سال جاری، بیان داشت: اگر این اتفاق بیفتد، خواهیم دید که چقدر افق باز است و به آن انتهایی که مدنظر است، می توان رسید.
در پایان این مراسم حکم خادمی بارگاه منور رضوی از سوی آیت الله واعظ طبسی به دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و 383 نفر از خادمان اهدا شد.