وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

به گفته وزیر اطلاعات روش تحیلیل مانند ظرفی است که بر محتوا تاثیر می‌گذارد و هرچه ریل‌گذاری در این مسیر هوشمندانه‌تر باشد، قطار تحلیل به نتیجه‌های ارزشمندتری می‌رسد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه به تحلیلگران نباید برچسب زد، اظهار داشت:  کافی است به تحلیلگران برچسب چپ و راست بزنند تا تحلیل‌ها به نتایج غلط برسد و این یک آسیب جدی است.

عالی نیوز به نقل از گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: بیش از ٢١٠ اثر علمی به این همایش ارائه شده و این حاکی از استقبال خوب شرکت کنندگان از این همایش است.

وزیر اطلاعات بر بهره‌گیری از روش‌های علمی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: تحلیل علمی‌تر اطلاعات به امنیت پایدارتر می‌انجامد.

او افزود: تدبر یکی از راه‌های اساسی برای یافتن حقیقت است؛ اگر تدبر و ژرف‌اندیشی نباشد انسان به مراحل بالاتر نمی‌رسد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: حجم اطلاعات بدون تحلیل، مانند جنگلی است که برای برون‌رفت از آن راهی ترسیم نشده و انسان تا مدت‌ها در جنگل سرگردان می‌ماند.

علوی با بیان اینکه امروز در عصر تحلیل زندگی می‌کنیم، اظهار داشت: ابزارهای موجود این تحلیل‌ها را تسهیل کرده و می‌تواند تاثیرهای مثبت و منفی بر اندیشه‌های انسان داشته باشد. باید روی تحلیل‌ها مدیریت صحیح و علمی شود، نه اینکه تحلیل مانع تحلیل شود. تحلیل‌های اطلاعاتی باید آسیب‌شناسانه و واقع‌گرایانه باشد، نه توهمی.

به گفته وزیر اطلاعات روش تحیلیل مانند ظرفی است که بر محتوا تاثیر می‌گذارد و هرچه ریل‌گذاری در این مسیر هوشمندانه‌تر باشد، قطار تحلیل به نتیجه‌های ارزشمندتری می‌رسد.

علوی با بیان اینکه شناسایی پدیده‌ها، شناسایی بحران‌های اقتصادی و امنیتی نیازمند تحلیل اطلاعاتی است، افزود: اطلاعات مختص یک رشته نیست و با تمام رشته‌ها باید هم‌افزایی و تعامل داشته باشد.

او با بیان اینکه تحلیل‌های اطلاعاتی باید عقل‌محور باشد، متذکر شد: اگر خدایی‌نکرده تحلیل‌ها احساس‌محور و نشات گرفته از حب و بغض و سلیقه‌ای باشد، امنیت ملی با خطرات جدی مواجه خواهد شد، چراکه نتیجه آن اطلاعاتی مبتنی بر توهم‌ها خواهد بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سانسور و خودسانسوری از اسیب‌های جدی تحیلیل‌های امنیتی است، یادآور شد: خودسانسوری امر جدی است که تصمیم‌گیران کشور را از درک حقایق باز می‌دارد و صرفا به توجیه افکار سوق می‌دهد، لذا مسیر را برای تصمیم‌های مناسب باز می‌دارد.

علوی ادامه داد: انحرف در تصمیم‌سازی از نتایج غلط تحلیل اطلاعاتی است که حداقل نتیجه آن اتلاف منافع و فرصت‌سوزی‌هاست،  لذا در تحلیل اطلاعات فضای باز و اندیشه حرفه‌ای از ضرورت‌هاست.

او با تاکید بر اینکه به تحلیلگران نباید برچسب زد، اظهار داشت:  کافی است به تحلیلگران برچسب چپ و راست بزنند تا تحلیل‌ها به نتایج غلط برسد و این یک آسیب جدی است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه‌های اطلاعاتی بهره‌گیری از روش‌های علمی است که اگر ما هم در این زمینه حرکت نکنیم، ضرر می‌کنیم، لذا اگر کار اطلاعاتی را دانش‌بنیان کنیم به امنیت پایدار و آسیب‌ناپذیرتر می‌رسیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی