وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 

Print

گزارش عالی نیوز به نقل از سلامت اندیش فلورا: کبد از حیاتی ترین ساختارهای بدن است که وظیفه متابولیسم بسیاری از مواد را بر عهـده دارد.یکی از فعالیت های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی ها در بدن است. کبد طبیعی حاوی 5 گرم چربی در 100 گرم وزن خـود می باشد. هر گاه مـقـدار چربی به بیش از 5 درصد در آن افزایش یابد به این حالت کبد چرب گفته می شود.

کبد چرب بر دو نوع است : کبد چرب غیر الکلیک، کبد چرب الکلیک

کبد چرب غیر الکلیکدر صورتی که کبد چرب بدون مـصرف زیاد الکل به وجـود آمده باشد،به آن کبـد چـرب غیر الکلیک گفــته می شــود کــه یک بیمــاری مزمــن کبـــدی است که دامـنه گسترده ای از علایم بالینی را در بر می گیرد. در این بیماران مقاومت به انسولین و بیماری قلبی عروقی از شیوع بالایی برخوردار است.

کبد چرب الکلیـکعامل اصلی به وجــود آورنده ایــن بیماری مصرف زیاد الکـل مــی باشد،مصرف همزمان الکل به همراه غذاهای چرب در ابتلا به این نوع بیماری نقش اصلی را ایفا میکند.

علت بیماری کبد چرب: چاقی، دیابت نوع 2، افزایش چربی خـون از جـمله مهمترین علل بروز کبد چرب غیر الکلیک هستند. از دیگر عوامل بروز این بیماری می توان به رژیم غذایی نامناسب سن بالا ، سـوء تغـذیه، مصـرف برخی از داروهـا مانند (کورتیکو استروئیـد ها، هورمون های استـروژن، قرص های ضد بارداری، داروهای تقـویت جنـسی، ضــد تشنـج ها و …) و برخــی از بیمــاری ها اشاره کرد.

علائم بیماری کبد چرب
در بیشتر این موارد این عارضه بدون علامت است و با سونوگرافی، سی تی اسکن و بررسی های آزمایشگاهی و مـشاهــده ی بالا بــودن آنزیـــم های کـبــدی (ALT) (AST) تشخـیص این بیماری ثابت می گردد ولی در برخی از موارد، شخص از ضعف و بی حـالی، خستگـی های دائم و احساس فشار و درد مبهم در ناحیه فوقانی و راست شکم شاکی است.

عملکرد پرگاس:

  • پاکسازی و سم زدایی کبد (حفظ عملکرد طبیعی کبد)
  •  کنترل و دفع چربی هـای اضافـی کبـد در مبتلـایان بـه کبد چرب 
  • کنترل ترشح آنزیم های کبدی 
  • کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و LDL
  • کاهش قند خون 
  • روشن کننده پوست و از بین برنده لکـه های پوسـتی ناشی از اختلالات کبد
  • کاهش دهنده ی وزن

هشت ترکیب افشره عبارتند از :

کاسنی / گزنه / گل گاو زبان / شوید / رازیانه / گل بنفشه / ورون / کیالک 

 

نحوه مصرف:

میزان مصرف برای گرید 1روزی دو وعده، به میزان هر وعده 7/5 الی 10 سی سی در نصف استکان  آب بعد از غذا(ترجیحا بدون آب مصرف گردد).

دوره مصرف برای گرید 2روزی دو وعده، به میزان هر وعده 15  الی 20 سی سی در نصف استکان آب بعد از غذا(ترجیحا بدون آب مصرف گردد).

مدت زمان مصرفدر گرید 1حداقل میزان مصرف 2 الی 4 ماه / در گرید 2 حداقل میزان مصرف 4 الی 6 ماه

روش مصرف د ومروزی 3 قاشـق غذاخـوری ( هــر وعــده یک غذاخوری ) در نصف استکان آب  حـل شـده و به همراه عسل میل شود.(ترجیحا بدون آب مصرف گردد).


نکته مهم
در افرادی که دارای بیماریهای پوستی مزمن همچـون پســوریازیـس و اگزما و ســایر بیمـاریهای پـوسـتـی خـارش دار مــی باشــند، هـمراه افـــشره پرگـــاس ترکیــب آسیاب شـد ه بنفــشــه کـل گیــاه )+ بابـونه ( سرشاخه گل دار ) + باباآدم ( ریشــــه گـــیاه ) روزی یک وعـده یـک سـاعت بعد از ناهار، یک قاشق غذاخوری سر صـاف از ترکـیب سه گیاه فوق به طور مساوی دم کرده و میل شود.

به نکات قابل توجه درج شده بر روی جعبه دقت فرمایید.

اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی:

  • کاهش مصرف گوشت قرمز، چربی، مواد قندی، غذاهای فریزشده و یخ زده و حاوی مواد نگهدارنده   
  •  عدم استفاده از انواع نوشیدنی های گازدار و الکلی ، انواع فست فود و تنقلات شور، چای و قهوه پرهیز از پرخوری ( کنترل وزن
  • پرهیز از استرس 
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات که حاوی میزان قابل توجهی سبزی و میوه و مواد غذایی پر فیبر باشد،معمولا بهترین انتخاب برای  افراد مبتلا به کبد چرب است.
  • کاهش چربی مصرفی به ویژه چربی اشباع شده و جایگزینی آن ها با چربی های غیر اشباع که در روغن زیتون و ماهی وجود دارد.
  • استفاده از نان و غلات سبوس دار باید جدی گرفته شود
  •  ورزش و فعالیت های منظم داشته باشید. تمرین های ملایم و ورزش هایی مانند شنا ، پیاده روی دوچرخه سواری و … انجام شود.
  • عدم استفاده از آب و مایعات دیگر بین غذا و عدم استفاده از آب یخ به طور کلی

 

افشره پاکسازی کبد چرب پرگاس
این افشره با بهره گیری از استاندارد سازی گیاهان خاص دارویی، طب گیاهی و فرمولاسیـون منحصـر به فرد درلابراتوار سلامت اندیش فلورا فرموله گردیده است. این افشره با بهـره گیـری از عصـاره ی موثـره ی گیـاهان، چربی های اضافه کبد را دفع می کند و موجب تصفیه خون از مواد زائـد و سمـوم می گـردد

همچنیـن علاوه بر برطرف شـدن علایـم کبـــــد چـرب، موجـب بهــبـــود بیمــاری کبـــد چــرب ســم زدایی کامــل کبـد و کنتــرل ترشـح  آنـزیم هـای کبـدی می گــردد. با توجــه به تصفـیه کامـل خون از مواد زائـد و سمـوم باعـث کنـترل چربـی خون ( تری گلیـسیرید، کلسترول و ال دی ال) میگردد.
در صورتیکه رژیم غذایی مناسب همراه با مصرف این افشره انـجـام پذیـرد اثر بخشـی ایـن افشـره بسـیار سریع و قوی خواهد شد.


مکانیسم اثر:
این افشــره با اثر بر روی کــبد و تاثیر مستــقیم بر فعــالیـت هـای آن از طریق تـقویت کبــد موجب پاکسازی کبد، تنظیم فعالیت آنزیمی و بازکننده گرفتگی های کبدی می گردد.همچنین با اثر بـخشـی بر روی تجزیه و تحلـیل کلستــرول و تری گلیـسیرید مقدار آن را کاهـش داده و تنظیم کننده ی ترشح صفرا می باشد.از دیگر مـکانیسم هـای این افشره با اثر روی پانکـراس ( لوزالمــعده ) و تحــریک ســلول های پانکراس،ترشح انسولین را افزایش داده و بر روی مـقاومـت سلــول ها نسـبت به انسـولین اثر گـذاشـته و موجب کاهش قند نیز می شود.

 عالی نیوز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی