وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

این هواییما انرژی موتور خود را در طول روز از طریق نور خورشید تامین می کند و در هنگام شب باتری های مخصوصی بر روی بال های آن تعبیه شده اند که به ادامه پرواز SolarImpulse ۲ کمک می کند.
رکورد پرواز با هوایپمای خورشیدی شکسته شد

 عالی نیوز به نقل از گزارش خبرگزرای مهر، هواپیمای خورشیدی SolarImpulse ۲ با سپری کردن پهنه اقیانوس آرام و رسیدن به فرودگاه کالیفرنیا موفق شد رکوردی جدیدی در حوزه هواپیماهای خورشیدی از خود بر جای بگذارد.

این هواپیما توانست از فرودگاه هاوایی به مقصد کالیفرنیا ۶۲ ساعت و ۲۹ دقیقه را با موفقیت بر فراز اقیانوس آرام پرواز داشته باشد.

حداکثر ارتفاع از سطح دریا توسط SolarImpulse ۲ به ۸,۶۳۴ متر رسید و با میانگین سرعت ۶۵.۴ کیلومتر بر ساعت مسیر ۴,۵۲۳ کیلومتری از هاوایی تا کالیفرنیا را طی کرد.  

Solar Impulse 2 leaving Hawaii

این هواییما انرژی موتور خود را در طول روز از طریق نور خورشید تامین می کند و در هنگام شب باتری های مخصوصی بر روی بال های آن تعبیه شده اند که به ادامه پرواز SolarImpulse ۲ کمک می کند.

با به پرواز درآمدن SolarImpulse ۲ بر فراز اقیانوس آرام همزمان رکورد بیشترین پیمایش، سرعت، ارتفاع از سطح دریا و مدت زمان پرواز ثبت شد.

مقصد بعدی این هواپیما نیویورک و بعد از آن اروپا و شمال آفریقا خواهد بود و در نهایت به نقطه مبدا خود یعنی ابوظبی باز می گردد.

هواپیمای SolarImpulse ۲ در  ۲۵ مارس سال گذشته میلادی در راستای ثبت رکورد سفر به دور دنیا با هواپیمای برق خورشیدی از ابوظبی به پرواز در آمد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی