وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد


 روزنامه شهروند با اشاره به منتفی شدن حضور احمدی نژاد در انتخابات نوشت: خبری که از سوی رسانه‌ها و نویسندگان اصول‌گرا منتشر شد، حکایت از دقیق و جدی بودن ماجرا دارد، و نظام اجازه نمی‌دهد که جامعه ایران یک بار دیگر دستخوش بازی مسخره و خسارت‌بار گذشته شود.

البته که او مثل هر شهروندی می‌توانست نامزد شود، ولی وقتی که قصد گرفتن اجازه و تأیید این حضور را از نظام دارد، باید متوجه می‌شد که نگاه مجموعه حاکمیت ایران به او و عملکردش منفی‌تر از آن است که به تصورش بگنجد. نه تنها ساختار رسمی، بلکه روحانیت قم و علمای سایر مناطق نیز نگاه سراسر منفی به عملکرد او دارند.

قاطبه نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی و اقتصادی تازه سه سال است که نفس راحتی می‌کشند. نظام تازه شش ماه است که از سیاه‌چاله تحریم‌هایی که آن دولت برای مردم ایجاد کرده بود رها شده است، و البته هنوز هم رهایی نیافته است، تازه ابتدای رهایی از این وضع است. مردم و جامعه ایران حداقل یک دهه زمان می‌خواهند که ایران را به جایگاه پیش از ١٣٨٤ برگردانند. بنابراین طبیعت سیاست و عقلانیت سیاسی اقتضا می‌کرد که اجازه ندهد دوباره جامعه دوقطبی شود. جامعه ایران تازه از شنیدن برخی اظهارات و ادبیات سخیف آسوده شده بود.


جلوگیری رسمی از حضور وی در انتخابات نه به نفع نامزدهای دیگر، بلکه به نفع جامعه و انقلاب است. خسارت‌های آن دو قطبی شدن سیاسی که بر اثر حضور او در انتخابات ایجاد شده بود، بسیار سنگین و در کوتاه‌مدت غیرقابل جبران است. اگر از همین امروز جلوی این کار گرفته نمی‌شد، به طور قطع تنش میان جناح‌های اصول‌گرا و نیز میان قم و تهران و نیز در عرصه خارجی کشور تشدید می‌شد. تنش برای جامعه ایران مثل زهر است، بویژه تنش‌هایی که غیرقابل کنترل باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی