وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خبرگزاری فارس: قانون ضد عربستان، فعالان عرب‌زبان فضای مجازی را به یاد جنایت‌های آمریکا در جهان انداخت

کاربران فضای مجازی در جهان عرب با یادآوری جنایت‌های آمریکا در جهان به تبدیل طرح شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی واکنش نشان داده‌اند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاربران فضای مجازی در جهان عرب با یادآوری جنایت‌های آمریکا در جهان به تبدیل طرح شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی واکنش نشان داده‌اند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در همین مورد می‌نویسد تصویب این قانون باعث تقویت این نگرش عمومی در خاورمیانه می‌شود که آمریکا، علی‌رغم مداخله در طیف وسیعی از کشورهای دنیا اجرای عدالت را تنها حق قربانیان تروریسم در کشور خودش می‌داند. 

 

کاربران دیگری که موافق تصویب این قانون موسوم به «عدالت در برابر قربانیان تروریسم» (Justice Against Sponsors of Terrorism Act) هستند به این نکته اشاره کرده‌اند که آمریکا همزمان با تصویب این قانون از عملیات نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان که به کشته شدن هزارن غیرنظامی منجر شده حمایت می‌کند. 

 

همزمان با رأی‌گیری روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان و سنا برای عبور از وتوی اوباما دو هشتگ عربی‌زبان «عدالت در برابر قربانیان تروریسم» و «تروریسم آمریکا» پربازخوردترین موضوعات در شبکه اجتماعی توئیتر بودند. 

 

برخی از کاربران عرب‌زبان توئیتر تصویری را به اشتراک گذاشتند اقدامات نظامی آمریکا در ژاپن، ویتنام و در زندان ابوغریب نشان می‌داد. نوشته روی این تصویر چنین بود: «ژاپن، ویتنام عراق و افغانستان نمی‌توانند برای تعقیب قضایی آمریکا منتظر اجرای قانون عدالت در برابر قربانیان تروریسم بمانند.»

 

تصویر دیگر کارتونی از یک کودک ژاپنی را نشان می‌دهد که هنگام مشاهده بمباران هیروشیم از پدرش می‌پرسد: «کدام گروه تروریستی این کار را انجام داده؟»

 

انتهای پیام/ * 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی