وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز  به نقل از عصر بانک؛ بانکدارانی که به صورت اخلاقی عمل می نمایند نه تنهادر جهت رفع نیازهای مشتریان خود، بلکه نسبت به برآورده شدن نیازهای جامعه نیزکمک می کنند. این تعریف ازبانکداری اخلاقی به معنای عمل خیریه نیست.  این موضوع از این دیدگاه نشأت می گیرد که نیکوکـاری بخـشی از زنـدگی و از اصـول اساسـی کـارایی اسـت.

 بانکداری اخلاقی ادبیات جدیدی است که اخیراً در حوزه بانکداری رایج گردیده است.


بانکداری اخلاقی  مفهومی است با گستره وسیع که در آن بانکها در حوزه های کاری بسیار وسیعتر از بانکهای متعارف ضمن حفظ تقید به معیارهای متعالی اخلاقی و تعهد به کرامت انسانی سعی در بهبود و حفظ شرایط زیست محیطی، ارتقای وضعیت رفاهی و معیشت آحاد جامعه، افزایش فرصتهای برابر و متناسب در کسب و کار، به کارگیری منابع مالی در پروژه های صیانت از محیط زیست و مؤثر به حال اجتماع و مسائلی از این دست دارند. رسالت اصلی این بانکها اتخاذ و استقرار روشهای بهینه تأمین، تخصیص و توزیع منابع و مصارف مالی در سطوح مختلف جامعه متناسب با نیازهای پیش روست؛ به نحویکه همزمان با انجام این فرایندها نه تنها محیط زیست، نیروی انسانی و اخلاقیات جامعه دچار خدشه نشوند، بلکه در مسیر ارتقا و بهبود نیز واقع گردند
. در واقع، پولی که بانکهای اخلاقی برمبنای آن سرمایه خود را تشکیل میدهند و از پس انـدازهای  مشتریان جمع آوری میکنند از طریق فعالیت در اقتصاد واقعی ایجاد میشود.

 

یک بانک اخلاقی پول کثیف را که از فعالیتهای غیرقانونی به دست می آید نمی پذیرد.


هـدف از  فعالیت بانک اخلاقی داشتن همزمان تأثیرمثبت بر سطح اجتماعی، محیطی واقتصادی اسـت . بـه ایـن دلیـل، یک بانک اخلاقی با هدف دستیابی به سود اجتماعی، محیطی و فرهنگی سرمایه خود را به فعالیـت هـای  وابسته به اقتصاد اجتماعی اختصاص میدهد. این هدف محقق نمیشود مگر با حمایت از سازمانهای غیرانتفـاعی  که در جهت ارتقای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی و نیز حمایت از بخش های (اقشار) ضـعیف تـر جامعه فعالیت میکنند.