وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

کروموزم ناقص و اختلال ژنتیکی موجب ظاهر بسیار متفاوت و منحصربفرد یک دسته از گوسفندان سوئیسی شده است.
خبرگزاری فارس: این گوسفندان عجیب که  «Valaise Blacknose» نام دارند، نژادی سوئیسی دارند و تنها محل زندگی‌شان در روستاهای گرم و مرطوب این کشور است. 

چهره عجیب و زیبای این گوسفندان آنها را از دیگر گوسفندان جدا کرده و موجب توجه ویژه محققان و دامپزشکان به این دسته شده است. 

دامپزشک مشهوری که اهل سوئیس است و این نژاد را از نزدیک دیده می‌گوید "‌تحقیقات زیادی راجع به ظاهر متفاوت این گوسفندان شده و تنها چیزی که به عنوان یک دلیل قابل قبول پذیرفته شد، کروموزوم ناقص این گوسفندان است".
 
 
 

محققان حیات‌جانوری علاوه بر کروموزم ناقص، اختلال ژنتیکی را عامل ظاهر متفاوت این گوسفندان می‌دانند. 

اگر اجازه تولید مثل به گوسفندان موسوم به «Valaise Blacknose» داده نشود، در عرض مدت زمان کوتاهی نسل آنها منقرض می‌شود. جست‌وجوها ثابت کرده که این گوسفندان تنها در کشور سوئیس زندگی می‌کنند. 

در نظرسنجی ظاهر این گوسفندان نتایج متفاوتی به دست آمده، عده‌ای به زیبا و خاص بودن این گوسفندان رأی دادند و عده‌ای نیز معتقدند آنها ظاهر زشت و ترسناکی دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی