وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 
 
 

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بر این باور است که تل آویو باید نگران تشدید عدم ارتباط بین اهداف روسیه و اسرائیل در خاورمیانه باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، "آوی دیختر" رئیس کمیته امور خارجی و دفاع اسرائیل و رئیس سابق شین بت آژانس جاسوسی اسرائیل (داخلی) در سخنانی تاکید کرد: تل آویو باید به شدت نگران تعمیق اختلافات بین اهداف روسیه و اسرائیل در خاورمیانه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دیدگاه های روسیه درباره ایران، بشار اسد و حزب الله لبنان در تناقض شدید و آشکار با اسرائیل است و یک منبع رو به رشد برای درگیری احتمالی است.

دیختر افزود: گرچه مسکو از داشتن روابط خوب با اسرائیل استقبال می کند و روابط دیپلماتیک را جدی می گیرد ولی از انجام اقداماتی که منافعش را در هر کشور خاورمیانه تامین کند، ابایی نخواهد داشت.

این مقام اسرائیلی اظهار داشت: شکاف بین ما و آنها بزرگ و آزاردهنده است. روسیه مانند یک ابرقدرت فکر و عمل می کند و غالبا وقتی که منافع اسرائیل با منافع روسیه همسو نباشد، منافع اسرائیل را در نظر نمی گیرد.

با افزایش مشارکت روسیه در جنگ سوریه در حمایت از دولت بشار اسد، اسرائیل به دنبال حفظ خطوط ارتباطی با مسکو است تا از هرگونه درگیری و تقابل احتمالی جلوگیری شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امسال تاکنون 3 بار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرده است. بزرگترین نگرانی اسرائیل، حفظ امنیت خود در برابر اقدامات حزب الله لبنان و مبارزان فلسطینی است.

دیختر در این باره گفت: روس ها دیدگاه مثبتی نسبت به حزب الله دارند و از آنها در سوریه و عراق حمایت می کنند. روسیه، ایران و گروه های نیابتی آن را تهدید چندان جدی علیه اسرائیل نمی داند. مسکو فکر می کند که اسد باید در قدرت باقی بماند، ایران یک نیروی برقرار کننده ثبات است و توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی کاملا مثبت است. اسرائیل درباره این مسائل دیدگاه کاملا مخالفی با روسیه دارد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی