وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 

ازغدی به معضل امروز جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از پرشمارترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در جهان، متعلق به زنان برهنه و یا نیمه عریان است که این معضل را با استفاده از لوازم‌آرایشی و دارویی و کشاندن زن از خانه به بیرون را به وجود آوردند.
خبرگزاری فارس: حسن رحیم‌پورازغدی امشب در همایش فمینیسم و حقوق زنان که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: نظام سرمایه‌داری غرب به دلیل اینکه زنان نمی‌توانند در تولید قدرت و ثروت با مردان رقابت کنند، از آن‌ها به‌عنوان جنس درجه دوم و ارزان‌قیمت استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: این منطق نظام لیبرالی و سرمایه‌داری غرب همان منطق دوران قبل از اسلام و اعراب جاهلیت است که امروز به شکل مدرنی و در جهت سوددهی احیاشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در آن زمان زنان به‌هیچ‌عنوان شخصیتی نداشته و مالک همه‌چیز شوهران و پدران بودند و حتی حق انتخاب همسر را نیز نداشتند، اما با آمدن دین مبین اسلام، شخصیت، حق استقلال و ارث برای زنان به ارمغان آمد.

رحیم‌پورازغدی به مقوله ارث در بین مردان و زنان اشاره کرد و بیان داشت: در زمان اعراب جاهلیت علاوه بر اینکه حقی برای ارث زنان قائل نبودند، خود آن‌ها را سهم‌الارث تلقی می‌کردند، اما در دین مبین اسلام این‌گونه نیست و در برخی موارد مردان و زنان به شکل مساوی از یکدیگر ارث می‌برند.

وی اذعان کرد: در اسلام پدر و مادر فرزند فقید به یک اندازه ارث می‌برند و در مواردی که مرد دوسوم ارث می‌برد سه‌سوم مسؤولیت بر عهده دارد اما زن با صفر درصد مسؤولیت و یک‌سوم ارث را می‌برد.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه ولایت پدر مشروط به مصلحت و نفع دختر است افزود: اسلام شرط رضایت پدر برای ازدواج اول دختر را مطرح می‌کند اما فقه می‌گوید اگر پدر ظالم باشد و مصلحت دختر را زیر پا می‌گذارد اذن پدر شرط نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ازدواج بالاجبار دختر از سوی پدر را باطل دانست و گفت: تا قبل از اسلام این‌گونه قوانینی وجود نداشت اما با آمدن این دین مبین، پدر شرعاً نمی‌تواند دختر را به ازدواج مجبور کند و اگر این اتفاق رخ دهد آن ازدواج باطل است.

وی با اشاره به اینکه اسلام ازدواج با محارم را باطل و حرام اعلام کرده افزود: ازدواج با محارم به‌عنوان یک روش نژادپرستانه در غرب و کشورهای ایران و هند و چین رواج داشت، اما اسلام این مقوله را باطل و نژادپرستی را کفر می‌داند، لذا به گفته خدا در قرآن هر کس تقوای بیشتر داشته باشد از دیگری بالاتر است.

رحیم‌پورازغدی بیان داشت: زن حقوق اقتصادی دارد اما تکلیف اقتصادی ندارد؛ زن در اسلام حق مالکیت دارد و مرد و زن هرکدام مالک دسترنج خود است درواقع احکام قرآن انقلابی بود که پیش از اسلام در هیچ کجای جهان وجود نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ازدواج سفید بیشتر به نفع مردان است، زیرا غالب مردم حاضر به پذیرش تعهد و مسؤولیت ازدواج نیستند.

وی به معضل امروز جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از پرشمارترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در جهان، متعلق به زنان برهنه و یا نیمه عریان است که این معضل را با استفاده از لوازم‌آرایشی و دارویی و کشاندن زن از خانه به بیرون را به وجود آوردند.

رحیم‌پورازغدی ایران را یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای لوازم‌آرایشی در جهان دانست و بیان داشت: مصرف بالای لوازم‌آرایشی به معنی موتور محرک کمپانی‌های یهودی و صهیونیستی است که متأسفانه کشور ما به‌عنوان یک کشور مصرف‌کننده در این مقوله قرارگرفته است.



منبع: فارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی