وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

کارشناس مواد غذایی به مادران هشدار داد که بطور بی رویه به کودکان خود ویتامین A ندهند و مسمومیت ناشی از این ویتامین را جدی بگیرند.

به گزارش افکارنیوز،این کارشناس مواد غذایی گفت: تاکنون تعداد قابل ملاحظه ای از کودکان کمتر از 3 سال با مسمومیت ناشی از رتینول ( خالص ترین فرم ویتامین A )، گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان معمولا قربانیان مادران ناآگاه هستند که به دلیل اطلاع نداشتن از عوارض مصرف زیاد ویتامین A ، روزانه مقادیری حدود 30 تا 150 میلی گرم رتینول برای مدت چند ماه به کودکان خود داده اند.
وی افزود:
بی اشتهایی، خارش ، خشکی، زبر و خشن شدن پوست، بی قراری و تورم استخوان ها ناشی از رشد غیر طبیعی استخوان از نشانه های مسمومیت ناشی از ویتامین A به شمار می رود.
حسین عبدالعزیزی تصریح کرد: همچنین در پی مصرف بی رویه ویتامین A ، گاهی کبد بزرگ می شود و غلظت رتینول در پلاسما به حدود 900 میکرو گرم در لیتر می رسد.
وی اضافه کرد: در صورت دریافت نکردن این ویتامین، فرد مسموم به سرعت بهبود می یابد.
عبدالعزیزی با اشاره به اهمیت پیش ویتامین A یا همان بتاکاروتن در تغذیه، خاطرنشان کرد: بتاکاروتن با ویتامین های C و E در بدن انسان می تواند ضمن جلوگیری از سرطان معده و روده، در دستگاه تنفسی نیز از تاثیر مواد سمی ممانعت کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی